Damian is nu 17 mnd en doet geen (echte) poging tot kruipen, als we hem vasthouden strekt hij nu wel zijn beentjes je moet hem wel goed vast blijven houden. Hij doet echt alles op zijn billen en als we hem op zijn buik leggen dan beweegt hij wel wat maar niet veel hij rolt eigenlijk alleen maar om. Weet dat elk kind zijn tijd neemt, maar dit duurt wel lang! Mijn andere zoon liep met 17 mnd los
Kinderen die billenschuiven slaan vaker het kruipen over of doen dit pas als ze bijv al staan. Ook gebeurd het vaak dat 'billenschuivers' later gaan staan/lopen. Vanuit zithouding is het lastig om te gaan kruipen of te gaan staan. Daarom is het standaard advies om een baby niet op de billen neer te zetten als ze nog niet zelf tot zit kunnen komen, omdat je ze dan wat meer beperkt. Voor nu, probeer te oefenen en evt fysio. Mijn jongste is iets ouder, maar loopt ook nog niet los. Sinds pas loopt hij wel achter een kar aan, maar kruipen gaat makkelijker Kruipen is geen vereiste.
Damian wilde in het begin absoluut niet op zijn buik liggen en lag alleen maar op zijn rug, hij kon eerder zitten dan draaien.
Mijn zoon kroop bij 10 maanden en liep met 12 maand los Mijn dochter ging met 12 maanden billen schuiven en met 15 maanden ging ze lopen, kruipen deed ze pas toen ze met de auto's van haar broer ging spelen, op zo een speelkleed met wegen erop, dus spelend kruipen zeg maar, Onze jongste is met 10 maand begonnen met kruipen, en nu begint ze ook met billen schuiven