Wanneer weer eisprong na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Romymama, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

    Romymama Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Vorige week kreeg ik helaas een miskraam na 9,5 week zwangerschap. Bloedverlies was meteen hevig en vruchtje ben ik denk ik de volgende avond verloren. Daarna nam het bloedverlies gelijkmatig af en nu verlies ik nauwelijks nog iets, beetje bruin. Heb dus goede hoop dat ik volgende week bij de controle echo schoon ben.

    In mijn gedachten ben ik alweer bezig met een nieuwe kans. Ondertussen voel ik me echt wel rot maar dit is mijn manier om er mee om te gaan.

    Nu is mijn vraag aan degene die hetzelfde meegemaakt hebben; kwam jullie eisprong al in dezelfde maand of moest je cyclus echt weer op gang komen. En zo ja, ongeveer op dezelfde cyclusdag als normaal als je dag 1 rekent bij begin miskraam.
    Snap dat dat bij iedereen wisselend is maar ben gewoon benieuwd.
    Liefst ga ik natuurlijk zsm verder maar zal toch moeten afwachten..
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Het ligt er heel erg aan of je idd schoon bent. Ik dacht ook dat ik alles was verloren maar er zit toch nog een klein restje wat er niet uitkomt. En ik test nog steeds positief.. dan kan het lang duren voordat je cyclus weer op gang komt. Hopelijk bij jou niet het geval. Als idd alles eruit is kan het volgens mij wel snel normaal zijn.
     
  3. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier een MA gehad met 12 weken, vruchtje was 8 weken. Ik heb twee weken af en aan gebloed (soms met een paar dagen geen bloedverlies tussen) en had een quasi negatieve zwangerschapstest 14 dagen na het begin van de miskraam.
    Op dag 26 van een cyclus beginnend op de eerste dag met helderrood bloed, had ik terug een eisprong.

    Ik had wel een miskraam opgewekt door cytotec, geen curretage.

    De menstruatie na mijn miskraam was heftiger dan anders, ik denk dat dat toch nog een grote schoonmaak was. De cyclus daarna had ik terug een eisprong op een voor mij normale termijn en ik werd toen ook terug zwanger.
     
  4. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Ik heb 3,5 week geleden een natuurlijke miskraam gehad. Ik heb 3 dagen hevig gebloed en daarna ging het over in bruinverlies. Op de vijfde dag had ik toevallig een afspraak staan voor een echo, dus ben gewoon gegaan en toen hebben ze meteen alles gecheckt: schoon en leeg en de volgende cyclus was al gestart. Ze liet me de eicel zien (en alle andere wachtenden) en zei dat ik gewoon meteen weer kon gaan proberen.
    Dat hebben we dus ook gedaan, maar vind het heel moeilijk om te zeggen wanneer mijn eisprong was. Ik denk zelf twee weken na de miskraam (op 29 december), maar omdat ik nog niet ongesteld (of zwanger) ben, weet ik het nog niet.
     
  5. Romymama

    Romymama Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankjewel voor jullie reacties!

    DR wat ontzettend vervelend lijkt me dat als het zo lang duurt.. Hopelijk is het snel opgelost voor je. Jouw geschiedenis is ook niet mis.. Ik gun je het allerbeste!!

    Pinkie, dat lijkt me dan inderdaad ook dat je lichaam toch nog even een soort grote schoonmaak doet. Super gefeliciteerd met deze zwangerschap. Ik heb ook mee gelezen in het bevallingslijst topic en nu nog steeds af en toe omdat ik daar ook mee wilde gaan schrijven maar helaas.. Geniet ervan!

    Missmorrow, wat erg voor je.. ook zo 2 na elkaar. We gaan allebei niet best het nieuwe jaar in maar idd wel vol goede moed! Wel fijn dat alles weer zo snel lijkt te werken! Hopelijk snel een plakkertje!

    Hoop zo dat mijn cyclus weer snel op gang is!
     
    DR87 vindt dit leuk.
  6. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Bij mijn missed abortion heeft het na het verliezen van het vruchtje 3,5 week geduurd voor ik een eisprong had. Maar toen was ook mijn test pas weer negatief. Dus zolang hebben de hormonen in mijn lijf gezeten en toen die weg waren kreeg ik gelijk een eisprong. Die eisprong werd ook een vroege miskraam met 5 weken al, spontaan. En na die vroege miskraam kwam de eisprong na iets meer dan 2 weken. Ik denk dat dat bij mijn cyclus hoort dus eigenlijk zoals normaal.

    Veel sterkte. Hoop dat je snel weer verder kunt.
     

Deel Deze Pagina