Mijn zoontje is geboren met 35 weken....nu gaat het kriebelen maar als je dan na gaat denken hoe het allemaal was...zo'n vroeggeboorte hakt er wel in.... Nu heb ik een grote kans dat het nog eerder geboren word als we voor een 2e gaan... hoelang hebben jullie er tussen....?
Wij willen nog even wachten met een 2e,maar toevallig ben ik er nu wel heel erg mee bezig of een 2e ook vroeger zou komen omdat het mij bij destijds erg overviel. Heb er ook een topic over gestart vorige week.
mijn zoontje is maar "maar" een maandje te vroeg geboren niet extreem prematuur dus, en wij hebben er voor gekozen weer voor de 2e te gaan, en zoals je aan mijn banner ziet..... ben ik ook weer zwanger
Gefeliciteerd! mijn dochtertje ook trouwens een maand te vroeg valt idd wel mee, ze is ook van februari
Wij hebben vorig jaar een tweeling gekregen. Hun zijn 12 weken te vroeg geboren. Zei laatst nog tegen mijn man dat als we nu 1 kindje hadden gekregen dan had ik absoluut niet voor een 2e gegaan. Zou dat niet meer aan durven.
gefeliciteerd! Ja als je achteraf denkt het viel allemaal wel mee, 2 weken in het ziekenhuis rond gelopen en nu alweer 9 maanden en kern gezond!!! Maar voor hem vind ik het dan ook allemaal moeilijk de tijd van het zkh en thuis verdelen en hem achter moeten laten en ik in het zkh.....snap je?
oh ik snap je wel hoor, een kind krijgen is ook niet niets, en dan word hij ook nog te vroeg geboren, tuurlijk is dat schrikken ! en 2 weken ziekenhuis hakt er wel even in ja, dat geloof ik best. maar zelf had ik er niet zon moeite mee dat mijn zoontje te vroeg geboren is, maar dit misschien omdat ik het van te voren eigenlijk al wel wist, (chronische ziek bij deze ziekte komt vroeggeboorte veel voor ) dus ik had me er al een beetje op voorbereid, en wij hebben altijd al gezegt wij willen er max ( mits moedernatuur mee werkt) 2 jaar tussen hebben,
bij mij was het ook vantevoren bekent alleen had ik me er nog niet inverdiept...dus een ks en een coveuse was voor ons helemaal nieuwterein..denk bij de volgende dat ik daar wel meer op "voorbereid" ben.... Alleen hoe doen jullie het dan met de kleine die thuis is....is man of oma dan meer thuis?
bedoel je wanneer de baby er zometeen is ? manlief werkt nu (gelukkig) maar 28 uur in de week. dus hij is nog best veel thuis hij is toen wel van 36 uur naar 28 gegaan omdat we in een kindje kregen niet omdat ik ziek was ofzo en hij bang was dat het te zwaar was., maar puur omdat hij zelf graag veel tijd met ons zoontje wil doorbrengen,
Ik ben gestopt met werken en mijn man wil ook veel tijd met de kleine brengen...dus die heeft een andere baan en werkt 36 uur...maar ik bedoelde meer in de week dat de babygeboren is dat je nog in het zkh bent en de baby op de kinderafdeling ligt..snap je? niet als we thuis zijn zeg maar!
dan denk ik dat manlief vrij neemt van zijn werk. hij werkt in de onregelmatigheid en kan dan vast wel wat regelen, ( bij ons zoontje heeft hij vakantie kunnen krijgen) en anders is oma ( mijn moeder ) er... die werkt ook niet.
Hier ook een maand te vroeg bevallen.Maar omdat Damien het zo goed deed mocht ie al na 2 dgn mee naar huis. Dus voor ons is het allemaal heel erg meegevallen. Wij willen ook graag een tweede...nu nog niet hoor maar ik zou denk ik toch wel een beetje bang zijn dat de 2de nog vroeger zou komen...
hier ook een zoontje die prematuur en dysmatuur is geboren ik was 36+3 dagen en zoonlief woog 2085 gram en was ongeveer 42 cm met geboorte, hij heeft niet in de couf gelegen alleen 2 dagen in warmtebedje. En hij mocht omdat hij het zo goed deed al met 4 dagen naar huis. heb ook gezegd bij ons komt er nog lang geen 2de heb zoveel gehad tijdens mijn zwangerschaps dat ik nu ff niet aan nog een kindje moet denken, misschien in de loop van de tijd maar weet het niet zeker hoor .
Bij ons zijn beide kindjes prematuur en dysmatuur. Er zit net geen 1,5 jaar tussen beide kindjes. Ik was onverwachts snel zwanger van de tweede. De eerste liet 3 jaar op zich wachten en de van de tweede was ik meteen zwanger. Dat was dus echt een kadootje!! Ik vind het een erg leuk leeftijdsverschil. Groetjes, josie
We wilden wachten tot ons meiske naar school zou gaan. Maar ik ben onverwacht zwanger geraakt en leeftijdsverschil is straks 2 jaar en 11 maanden als het niet te vroeg komt.
mijn zoontje is met 31 weken en dagen geboren en ik ben nu net zwanger van de tweede. Wehebben bewust wat 'langer' gewacht met een tweede, omdat onze zoon toch wat achter loopt in zijn ontwikkeling en we he eerst de volle aandacht willen geven. Als de tweede 'gewoon' met 40 weken wordt geboren zit er zo'n 2 jaar en 9 maanden tussen. Maar ik merk wel dat ik het heel spannend vind... Ga maandag meteen de gyn bellen voor een afspraak, wasnt heb een heleboel vragen over de kans op opnieuw een extreme vroeggeboorte en wat ik kan doen om die kans zo klein mogelijk te maken...
gefeliciteerd! Wij gaan erin juni/juli weer voor....dan zou als het meteen raak zou zijn ons zoontje 2 jaar zijn!