volgende week aflevering prematuur geboren 2ling Afslag UMC Utrecht

Discussie in 'Prematuur' gestart door Ons Kleintje, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi meiden, ik zag zojuist de aflevering Afslag UMC Utrecht
    en daarin werd aangegeven dat volgende week een aflevering komt waarin een vader en moeder met een te vroeg geboren tweeling wordt gevolgd, voor de belangstellenden onder ons.
    Het is op dinsdag van 19.25-20.00 uur Groetjes

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik zag het ook. Kreeg al tranen in mijn ogen bij de vooraankondiging, terwijl er eigenlijk nog niets te zien was. Weet nog niet of ik de aflevering ga (terug)kijken. Maar de verhalen worden in dit programma altijd mooi weergegeven, dus kan me voorstellen dat het mooi zal zijn om te kijken.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Vind het toch altijd moeilijk om te zien. Misschien eens goed om er naar te kijken, voor de verwerking ofzo.. Dank voor de tip!

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    er is ook een documenteren over groningen.. erg heftig, maar wel te vinden op internet..
    het heet "als we het zouden weten" Als we het zouden weten - Televisie - Holland Doc

waarschuwing.. het is echt heel erg heftig... beter kijken wanneer je kind gezond en wel in zijn bedje ligt

5. natje23

natje23 Lid

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Die aflevering van de tweeling die komt dus aanstaande dinsdag om half 8 op welke zender als ik vragen mag???

Groetjes nathalie

6. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik denk op nederland 1

7. natje23

natje23 Lid

17 nov 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het zien staan in de tv gids, in ieder geval bedankt!!!

Groetjes nathalie

8. Ons Kleintje

ik denk dat ik hem ga kijken,
    dank je wel!

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Deze docu heb ik gezien toen ik zwanger was. Toen zeiden we nog tegen elkaar; 'Het zal je maar gebeuren.' Zulke dingen zeg ik dus nooit meer...
    Later heb ik 'em weer teruggekeken, maar toen vond ik het eigenlijk best meevallen. In mijn herinnering was het veel heftiger. Maar je kijkt met andere ogen als je het zelf hebt meegemaakt (en alles goed is afgelopen).

10. Ons Kleintje

phoe heftige documentaire om te zien zeg. ik ben zo nu en dan in snikken uitgebarsten. Het was op onderandere op de afdeling waar mijn zoontje heeft gelegen. De slechtnieuwsgesprekken van de ouders waarvan het kindje overleed, waren op het kamertje waar ik later heb zitten kolven. Als ik het zo zie, dan merk ik wel dat ik echt die tijd in een soort van positieve roes heb verkeerd, omdat ik nu zo verdrietig wordt wanneer ik de ouders bij de couveuse van hun kindje zie staan, en toen eigenlijk alleen maar positief en gelukkig daar was met ons babietje. Die onzekerheid, en wat een geluk hebben wij gehad zeg.
    @jipper ik zie dat je net nog wat geschreven had. wat bizar dat je hem gezien had voordat je bevallen was.

Groetjes

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Pff heb m ook net gekeken, ben alleen thuis. Heb ook een flink potje zitten janken! En eigenlijk is het meeste voor mij niet helemaal herkenbaar, deze kindjes lagen op de IC en allemaal aan de beademing en Mischa heeft dat gelukkig allemaal niet gehad. Maar toch brengt het wel herinneringen terug. Ik begon al te snotteren bij de eerste beelden van die kleine poppetjes, waarschijnlijk ook wel een beetje de hormonen, ben al een paar dagen aan de labiele kant. ;) Maar wel echt heel ingrijpend, ik was blij dat het eindigde met blije mensen die hun stabiele kindje meekregen naar het streekziekenhuis (neem ik aan)!

12. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Heftig Jipper, dat jullie dit voor je bevalling hebben gezien! Ik heb ook een beetje zoiets gehad, een opmerking die iemand maakte (wat een rare opmerking achteraf) dat het nu zeker wel mocht komen... Ik zei toen nee, dan hebben we een couveusekindje, dat zou ik niet willen. Geen flauw benul hebbend van wat dat dan in zou houden, behalve dat het me heel naar leek...

13. Ons Kleintje

ik had wel eens het kopje `prematuren` zien staan op dit forum toen ik nog zwanger was, maar ik wilde daar niets van weten, en vooral niet naar kijken. nu ben ik bijna dagelijks;)
    @mamavanmischa Ja dat laatste kindje werd overgeplaatst. die rijdbare couveuse wordt gebruikt voor overplaatsing, heeft ons kleintje ook een paar keer in gelegen. (dezelfde;) gek idee he)
    Hoe gaat het met jou? trek je het nog wel qua spanning of heb je daar niet zoveel last van?

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Gek genoeg heb ik nog alle vertrouwen dat het wel goed zal komen en ben ik heel ontspannen. Maar ik merk wel dat ik mijlpalen in de gaten zit te houden. Ik ben nu bijv 22 wk zwanger en al bij 24 wk meldde ik me ziek van mijn werk en ben daarna nooit meer terug geweest. Maar ja, ik had toen aanhoudende blaasontstekingen, hoewel de dokter, verloskundige en arts assistent in het ziekenhuis zeiden dat het niet kon omdat mijn urine schoon was... Ik ben er wel opeens weer een beetje mee bezig of het daar toch niet mee te maken heeft gehad. Ik had uren lang om de 5 minuten harde buiken en niemand heeft dat serieus genomen, dat vind ik nog steeds heeeeel raar.

Maar verder geniet ik vooral, en ben ik blij verbaasd dat ik nog zo goed voor Mischa kan zorgen en hem kan dragen en zo. Al heb ik geloof ik iets meer last van kleine pijntjes in mijn bekken, maar als ik rustig aan doe verdwijnen die weer.

En jij, hoe is het met jou? En met de kleine jongen, knapt hij al wat op?

Groetjes!

15. Ons Kleintje

hooi, ja in Onze Kanjers heb ik net wat geschreven, hij is weer beter gelukkig. wel een beetje last van de oortjes, krijgt nog penicilline die goed lijkt te werken.:)
    Inderdaad raar dat ze je harde buiken niet serieus hebben genomen, heb je dit destijds naar de vk aangegeven?
    Goed dat je ook geniet van de zwangerschap, en dat je het getrappel beter voelt. voel je ook gekriebel van binnen? die kleine zat steeds bij mij met zijn nageltjes te kriebelen, zo`n gek gevoel! ik voelde hem toen vanaf 20 weken schoppen en al eerder kriebelen.:D ik vond zwanger zijn echt leuk.
    kun je dat ook aan iemand navragen of de blaasontstekingen te maken hebben gehad met de vroeggeboorte?
    oja mn dossiers zijn er nogsteeds niet. duurt al wel een dikke maand.
    groetjes

16. mona23

mona23 Niet meer actief

wanneer moet dit dan komen, op de site van afslag umc staat dat er morgen iets komt over een kindje met schisis. niks over prematuren.
    of vergis ik me?

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Na de aflevering van vorige week dinsdag was er een aankondiging voor deze week. Daarin werd gezegd dat in de uitzending van morgen een stel met een prematuur geboren tweeling gevolgd zou worden. Er worden natuurlijk iedere aflevering meerdere mensen gevolgd, dus misschien óók nog een kindje met schisis?

18. mona23

mona23 Niet meer actief

lees maar eens op de site dan, er staat niks bij.. vreemd.......

19. Ons Kleintje

was aan bij de afkondiging van vorige week.
    Maar...... nu heb ik het dus zelf gemist!!! BAAL BAAL! ik was met de kleine bezig en de tijd vliegt dan soms voorbij. echt jammer. het is nog niet op uitzendinggemist.nl
    groetjes

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb het ook gemist, omdat ik ben gaan sporten. Dus morgen maar even terugkijken. Vaak staat het pas de volgende dag op uitzendinggemist.nl.

Deel Deze Pagina