wanneer weer gaan voor een 2e na een vroeggeboorte?

Discussie in 'Prematuur' gestart door moederLynn, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

mijn zoontje is met 31wkn 5 dgn geboren.

vanmorgen een test gedaan. zwanger !!

ik ben niet echt bang voor weer een vroeggeboorte. je weet hoe kinderen zijn die doen alles op hun tijd en op hun manier.

heb trouwens in juli/aug miskraam gehad

spinnekop

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter is geboren met 34+5 weken. Ze is nu 6 maanden en wij gaan er weer voor. ondanks alle ellende van couveuse en alles. Ze was het gewoon waard.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ spinnekop: Gefeliciteerd!! hier ook een zoontje die met 31 weken en 5 dagen is geboren! Was er bij jou een oorzaak gevonden? Bij mij niet.
    Ben overigens best bang voor herhaling, wat knap van je dat je dat helemaal los van elkaar kunt zien!

4. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik heb 80% kans op herhaling.
    Alles tot nu toe duidt op een (mogelijke) vroeggeboorte!
    Dus ik ben doodsbang!

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ juffie: jeetje 80%... kun je uitleggen hoe dat komt? Ik moet wachten tot 25 jan, dan heb ik mn eerste echo en afspraak met gyn....
    ik probeer zelf iig dingen te doen die de kans zo veel mogelijk verkleinen: sporten/bewegen, stress vermijden,ik rook/drink sowieso niet etc.

6. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Sorry meid maar ik wil voorlopig het niet over hebben. Ik heb het zo moeilijk en het maalt door mijn hoofd.
    Net zat ik te koken en kreeg ff een paniekaanval. Ik ben nu ruim 12 weken en voor mijn gevoel zit ik nu op de 'helft' van mijn zwangerschap.
    Mijn gevoel zegt dat ik op het ergste moet voorbereiden en mn gevoel laat mij nooit in de steek!

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken

helemaal niet verkeerd bedoelt he...maar als je er over praat kun je het vaak beter relativeren...

Bij mij is het gekomen doordat ik een afwijking aan mijn bm heb....ik heb veel mazzel gehad....en misschien kies ik er de volgende keer voor om een bandje om mijn bmhals(en) te zetten....

is dit jou eerste kindje?

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    oja ik zie het op de vorige pagina....wanneer was je toen bevallen....als je het er niet over wilt hebben moet je het maar zeggen hoor!

9. spinnekop

hoi marywoods

jij ook van harte , we zitten in hetzelfde schuitje

er is geen oorzaak gevonden, alles is onderzocht. gelukkig was alles goed
    mijn zoontje had gewoon zin om te komen.
    mijn vliezen braken met 30wkn 4 dagen

spinnekop

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Onze dochter is met 34 wk en 5 dg geboren en ergens in 2010 willen we wel voor een brusje gaan maar ik ben doodsbang voor weer een vroeg geboorte, ze hebben geen oorzaak kunnen vinden. Mijn vraag aan jullie word je nu dan ook meer onder controle gehouden of niet ??

11. spinnekop

hoi starry

mijn gynacoloog zei bij ontslag uit het ziekenhuis ( okt 2008, na geboorte van mijn zoon) dat bij een volgende zwangerschap de controles strenger zouden worden.
    geeft een goed gevoel.
    ik mag volgende week al bellen voor een eerste echo !!

spinnekop

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Bij mij waren de controlles al streng en kwam eigenlijk 1x per 2 weken op de poli.....het ging allemaal goed maar ineens brak mijn water....de volgende keer even streng met de kans dat het nog eerder kan komen....ik heb 2 bmhalzen dus die zijn natuurlijk niet zo sterk als 1 tje en de kans groot is dat hij weer eerder zegt ho!! maar goed niemand kan in de toekomst kijken en de gyn zei wel dat ik het nu al super lang gedragen had....

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ juffie: snap ik hoor meis.... sorry voor 't vragen.. Hou je haaks he!! de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

@ spinnekop: wanneer mag jij voor je eerste echo dan? Ik 'pas'' 25 jan bij de gyn in de VU. Is dat laat eigenlijk?

14. spinnekop

hoi marywoods

ik heb nog niet kunnen bellen voor echo. de arts zei na mijn miskraam. bel de volgende keer maar op als je een positieve test in handen hebt, dan kunnen we met 6 weken een echo maken

ik had bij mijn miskraam ook een echo toen ik 9 weken was, er was alleen een leeg vruchtzakje te zien.
    bij mijn zoontje heb ik met 8 weken een echo gehad.
    het voordeel van een "latere" echo is dat het hartje goed te zien is
    bij een echo van 5-6 weken zit het net op het randje.

spinnekop

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

we hadden gezegd dat we rond de eerste verjaardag voor een 2e wilden proberen, maar was al eerder raak! oudste is precies 18 maanden als ik ben uitgerekend, maar ben ook bang dat ik dat niet ga halen. (afgelopen donderdag al opgenomen met weeen, gelukkig heeft het niet doorgezet), maar die stress, zeker vanaf week 26 is extreem geweest, dat zou ik niet nog een keer kunnen. heb altijd gezegd dat ik 4 kids wilde, maar dit is denk ik toch wel de laatste.
    kreeg pas meer rust toen ik met 30 weken groeiecho kreeg en zag dat het gewicht hoger was dan van de oudste met geboorte met 33 weken.
    nu afgelopen week weer flink gestresst geweest, en zit nu thuis, met iedere beweging van de beeb ben ik weer bang. (is het echt wel een rug wat ik voel, en geen harde buik? als ze zo hard trapt scheuren vliezen nog. dat soort dingen. )

was echt heel blij en gerust toen ik vorige week de dag van de eerste voorbij was, maar dat heeft dus ook maar 3 dagen geduurd.

16. spinnekop

@ spinnekop: wanneer mag jij voor je eerste echo dan? Ik 'pas'' 25 jan bij de gyn in de VU. Is dat laat eigenlijk?[/QUOTE]

vandaag gynacoloog gebeld ik mag 15 januari voor een echo

spinnekop

Deel Deze Pagina