wanneer weer gaan werken

Discussie in 'Miskraam' gestart door tientje, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Wanneer zijn jullie na een mk weer gaan werken?
    Ik denk nadat wat er het weekend is gebeurt ik morgen weer een ochtend-tje ga proberen,gelukkig kan dat bij ons, beetje afleiding.

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Tientje,

Ik ben na de curettage 1 week thuisgebleven vanwege het lichamelijke herstel.
    Maar ik kwam bijna om in zelfmedelijden en zat echt in een dip.
    Toen ik ben gaan werken ging het geestelijk beter met me.
    Ik had gelukkig ook genoeg afleiding. En mocht de eerste dagen eerder naar huis als het niet meer ging.
    Maar doe vooral wat voor jou goed voelt, want dat is het belangrijkste.
    Liefs Hope

3. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ik ben sinds de mededeling van de miskraam thuis. Maar bij mij is het allemaal zo onduidelijk wanneer het start en wat er komen gaat. De eerste anderhalve week was ik emotioneel niet in staat te werken.
    Ik werk in de hulpverlening en ik denk dat het voor clienten niet zo handig is als ik me nu voor een weekje beter meld, afspraken maak en die dan eventueel weer afzeg omdat de miskraam begint of ik voor curettage naar het ziekenhuis kan. Bovendien hoor ik van veel mensen dat het ze na een tijdje opbreekt als ze te snel weer het gewone leven oppakken en doen of er niks aan de hand is. Voor iedereen verschillend natuurlijk, maar persoonlijk heb ik er behoefte aan me even met mezelf bezig te houden en niet met de problemen van een ander.

4. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Het lijkt mij ook niet prettig om naar problemen van andere te moeten luisteren terwijl je net zelf iets bijhoorlijk heftigs heb meegemaakt. Ik hoef dat gelukkig niet. Ja naar die van een paar collega's maar die maken van elke mug een olifant en die blijf ik nu gewoon uit de buurt. Een aantal collega's weten het al en houden er ook rekening mee.

Ik kan gewoon achter een bureau gaan zitten en tegen mensen aankletsen en ik denk dat ze het niet erg vinden als ik in het begin maar de helft van het werk afkrijg.

Na een heftig weekend, ga ik morgen lekker halve dag werken en als het goed gaat de rest van de week ook en dan zien we wel weer verder.

maar nogmaal in mijn werk kan dat ook makkelijker dan in andere beroepen. Als ik bijvoorbeeld een hele dag achter een kassa moet staan zou ik ook nog niet gaan werken.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben in totaal anderhalve week thuis geweest. Dit vanaf het moment van de 'foute' echo. Daarin zat ook de curretage en het herstel daarvan.
    Het was goed te doen, en net als wat Hope zegt, thuis heb je veel te veel tijd om na te denken en te zwelgen in zelfmedelijden.
    Maar doe wat je zelf denkt dat het beste is hoor!

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi tientje ,ik ben ook een week naar de curretage
    weer gaan werken.
    ik had heel veel aan mijn collegas.
    sterkte Chantal.

7. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Tientje, heb je zelf al besloten wat je wilt?

8. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Tientje,

Hoe is je halve dag werken weer bevallen?
    Ik hoop dat het je wat afleiding biedt.

Groetjes Hope

9. jantina72

jantina72 Actief lid

11 jul 2006
    107
    0
    0
    Zelf heb ik vorige week donderdag een echo gehad waarbij bleek dat het vruchtje niet meer intact was en het richting een miskraam ging. Vrijdag gewerkt (afleiding) en zaterdag heb ik daadwerkelijk de miskraam gekregen.
    Maandag gaan werken. Dit heeft me heel erg veel goed gedaan. Steun van collega's was echt fantastisch. Dinsdagochtend afsluitend gesprek met de gynaecoloog gehad.
    Voor mij geldt dat werken absoluut afleiding is. Lichamelijk gezien voel ik me goed. Natuurlijk ben ik heel verdrietig, maar het helpt me niet om de bank te gaan zitten treuren. Bezig zijn werkt voor mij. Ik begrijp heel goed dat het niet voor iedereen zo is. Maar mijn advies zou zijn om zo snel mogelijk je gewone leven weer op te pakken.

10. Roro

Roro Nieuw lid

13 jul 2006
    2
    0
    0
    Ik heb vrijdag een mk gehad en ben nou zo slap als een dweil. Ik ga eerst zorgen voor mezelf dan kan ik weer aan de slag maandag pas.

11. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Hoi allemaal
    ik ben weer met halve dagen begonnen en het was heel prettig, ik heb gewoon verteld wat er was en iedereen was heel begripvol.

Was wel heel moe na het werken, dus goed dat ik maar een halve dag ben gaan werken.
    Ik kan het iedereen aanraden, als je lichamelijk weer in orde bent en het werk het ook toelaat om best snel weer te gaan werken.
    Je word afgeleid en je komt weer in je normale ritme terecht, wat niet betekent dat je het allemaal emotioneel al verwerkt hebt!

12. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    ik heb maandag te horen gekregen dat ons kindje niet meer leeft.
    ben woensdag wel naar werk gegaan,maar dat heeft 2 uur geduurd en toen ging een collegavragen hoe de echo was.daarna kon ik alleen nog maar huilen.
    ben van plan om woensdag weer te gaan werken(maan- dinsdag ben ik altijd vrij)
    thuis word ik ook niet vrolijker.
    donderdag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis voor de curretage te bespreken.
    daarna zie ik wel of het lukt.

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb maandag een curettage gehad en was dinsdag weer op me werk. :oops: De collega's en me baas die ervan af wisten verklaarde me voor gek. :(
    Het is te snel ik weet het, maar thuis blijven is niks voor mij, ik ben een denker en moet me afleiding hebben.Die kan ik thuis in zo'n situatie echt niet vinden. Nu heb ik 6 weken vakantie aan de ene kant heerlijk aan de andere kant alle tijd om na te denken :(
    Meis, ik wens je heel veel sterkte en neem de tijd voor jezelf.
    Liefs, mussie

14. simalex

simalex Bekend lid

Ik ben ongeveer 2 weken thuis geweest. Maandag 24/7 hoorde ik dat het mis zat. Ik zou de di+wo moeten werken en heb me ziek gemeld. Daarna moest ik weer za+zo+ma werken, ook ziek gemeld. Achteraf gezien was dit wel prettig, mijn oma is die zondag overleden. Afgelopen donderdag is ze begraven en sinds vrijdag ben ik weer aan het werk....

Natuurlijk de eerste dag erg heftig... maar vandaag best wel weer lekker gewerkt. Tis ook wel lekker om weer ff bezig te zijn en niet alleen thuis op de bank piekeren.

Groetjes Simone

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik heb afgelopen zaterdag mijn miskraam gehad en ben vandaag even een paar uurtjes gaan werken. Kreeg op een gegeven moment weer pijn en ook bloedverlies werd meer en toen ben ik naar huis gegaan. Misschien dat ik morgen nog even een paar uurtjes thuis werk en verder niet..

16. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Ik heb een miskraam gehad en ben nu twee weken thuis. Deze week kan ik waarschijnlijk nog niet gaan werken omdat ik heeel erg veel bloed ben verloren(te veel) En daarna nog een curretage heb gehad. Vrijdag ga ik het 1 dagje proberen. Maar nu al drie dagen lukt me gewoon ng niet. Dus dan ben bijna drie weken thuis geweest.

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben 2 dagen thuisgeweest toen ik het bruin/bloedverlies had en daarna weer gaan werken (werkte al minder ivm allergie/ogen..nm 6,5 ipv 9 uur per dag normaal)
    Vanaf vorige week ben ik weer fulltime gaan werken (4x 9 uur)..
    En zit nu ziek thuis!!
    Was helemaal kapot vorige week, viel gewoon weg/in slaap achter pc na 14,30 zo uitgeput. (+ hormonen die beetje in de war waren..borsten pijn ect)
    Het weekend was ik niks waard..moe en rugpijn en menstruatie is doorgekomen.
    Heb me ziek gemeld gisteren voel me leeg, op, moe, emotioneel
    gevoelsmatig wil ik door iedereen met rust gelaten worden, maar dar kunnen ze moeilijk van m'n werk.
    Morgenochtend moet ik naar de bedr arts in eindhoven, maar ook dat kost me zoveel kracht/energie..die ik niet heb. het beetje wat ik heb heb ik nodig om zelf op de been te blijven. Te proberen m'n hoofd leeg te krijgen en m'n lichaam weer in balans.
    Als ik naar mezelf kijk zeg ik (al doe ik het zelf niet goed): Luister naar je eigen lichaam. Als je denkt het kan ..probeer het dan, maar voel je niet rot als het nog niet lukt.
    Zo voel ik me wel en dat voelt niet fijn.

p.s. heb geen curretage gehad en daarom vond ik zelf ook wel dat het wel meeviel allemaal, maar schijnbaar denkt m'n lichaam daar anders over.

Mirre

18. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Sterkte Mirre, de klap kan dus ook wat later komen. Doe rustig aan hoor meid. Ik ben meteen thuis gebleven en heb tussendoor halfwassen gewerkt ( nog wel ziek gemeld). Ik denk dat ik het mede daardoor goed een plekje heb kunnen geven en hoop dat dit lichamelijk ook het herstel heeft bevorderd ;)
    Uiteindelijk sta je toch zelf op nr 1 dus doe echt wat je lichaam je aangeeft. Dat zouden anderen van je werk ook heus wel doen, dus gun het jezelf ook...
    Sterkte...

19. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    hoi

mijn miskraam gebeurde in de vakantie wat dan best fijn is.ik had nog 2weken vrij!had wel mijn baas gebeld en het verhaal uitgelegd zij zou het aan de groep vertellen zodat ik er na de vakantie niet nog es mee geconfronteerd werd want ik vind het nog steeds moeilijk om over te praten.een paar dagen rust en het tot je door laten dringen is dus helemaal niet verkeerd

Deel Deze Pagina