Niet mijn gevoel/intuitie laat me in de steek, mijn lichaam wel. Vanaf het begin van mijn zwangerschap had ik het gevoel dat het niet goed was. Ik had wel zwangerschapskwaaltjes als moeheid/misselijk af en toe en soms pijnlijke steken in mijn borsten alleen voelde ik me niet zwanger. Dit gevoel heb ik ook uitgesproken naar vriendinnen en gisteravond ook naar mijn man, ik wilde hem niet eerder ongerust maken. Vanochtend had ik mijn eerste echo en voorafgaand aan de echo vertelde ik ook aan de echoscopist dat het niet goed was, zij kon dit alleen maar bevestigen. Ik heb een vroege miskraam gehad met 5/6 weken, er was alleen nog maar een lege vruchtzak te zien. Het blaasje waar de eicel in zat is achtergebleven in mijn eierstok en blijft maar hormonen afgeven. In theorie ben ik dan ook nog zwanger, vandaag zelfs 9 weken en 4 dagen lang, alleen is de werkelijkheid anders. Ik moet gecurreteerd worden en omdat wij volgende week donderdag voor 3,5 week naar Curacao gaan wil ik het voor die tijd allemaal geregeld hebben. Vanmiddag hoor ik hopelijk van mijn vk wanneer ik bij de gyn terecht kan.. Poeh, ondanks dat ik het al wist komt de klap heel hard aan, ik kan ook alleen maar janken. We hebben wel de echo foto meegekregen, het klinkt misschien vreemd maar ik ben 'blij' dat er alleen maar een vruchtzak te zien was. Had er een kindje ingezeten zonder kloppend hard dan was de klap nog harder aangekomen. Ik weet iig dat ik altijd kan vertrouwen op mijn intuitie en hoop in de toekomst alsnog een gezond 2e kindje te mogen krijgen.. Liefs Wen
Ach meis, wat een verdriet... je droom in duigen gevallen! Ik wens je veel sterkte bij de curretage en jullie samen een vakantie waar je toch een beetje van kunt genieten! Sterkte!
Ondanks dat je het hebt aangevoeld is dit niet waarop je hebt gehoopt... Moeilijk hoor, voor je. Ik hoop dat je snel bij de gyn terecht kon (dat duurde bij mij ruim een week, nadat ik op intake was geweest daar). Ik kan me voorstellen dat je iig vertrouwen hebt in je gevoel/intuitie. Fijn dat je dit dus al enigzins voelde aankomen. Een hele fijne vakantie gewenst en sterkte met je verdriet...
Meis toch, in dit geval kan je altijd je intuitie vertrouwen. ( weet ik helaas uit veel ervaringen) Ik denk aan je en hoop, dat alles gebeurd is voordat je op vakantie kan.
hey meis, ik leef helemaal met je mee en weet precies wat je bedoeld! mijn gevoel zat ook niet goed, al een week niet, voelde me niet zwanger, kan het niet anders uitleggen... maandag naar de vk geweest, gelijk door naar de gyn. en idd. niet goed.. was gestopt met groeien op 8 a 9 weken, zou nu eigenlijk bijna 12 weken geweest zijn... ben gisteren gecurriteerd, de gyn. wilde me zo niet laten lopen, komt TE veel bloed uit, kan je niet aan vertelde hij... heeel veel succes meid en probeer lekker bij te komen als je met vakantie bent! knuffel van bianca
Hey meid, ook ik heb ervaring met de intuitie. Ik wist dat ik zwanger was, maar ik wist ook dat het mis was. En toch doet het pijn als je de bevestiging krijgt. Ik wens jullie veel sterkte met dit verlies en hoop dat jullie in de vakantie vooral veel steun aan elkaar hebben. Liefs Hope
Wat naar allemaal, heel veel sterkte. Ik begrijp je gevoel.Ik had een paar dagen voor mijn miskraam ook zo'n gevoel dat het niet goed ging. Dit ook uitgesproken naar mijn man toe, maar die werg eigenlijk boos. Hij vond niet dat ik zo negatief moest doen. Tja, hij was natuurlijk erg blij, snap ik ook wel. Maar zo zie je maar, toch gelijk gehad het werd een miskraam. Dus wij hopen ook weer op een nieuwe zwangerschap. nogmaals, sterkte, groetjes Patricia
Jeetje meis Het is zo herkenbaar..ook ik voelde dat het niet oke was! Had geen ervaring, maar je intuitie geeft een signaaltje aan ..en ook al weet je dat het niet goed is, je hoopt natuurlijk van wel! Ik wens je heel veel sterkte!! Liefs Mirre
wat erg meid, heel veel sterkte in deze moeilijke periode in je leven. Klopt precies innerlijk voel je iets wat niet goed is maar je wilt zo graag en toch achteraf dat akelige voorgevoel.... liefs
Wat erg voor je meis, ik wil jullie veel sterkte wensen en toch ook een hele fijne vakantie. Probeer er van te genieten.
Ik herken zoveel in wat je schrijft. Ook ik had het gevoel dat het weer fout zat bij mijn laatste zwangerschap. Ik voelde me ook totaal niet zwanger, uiteindelijk werd mijn buik iets dikker en me borsten waren iets in groei toegenomen maar verders niks, niet moe, niet misselijk. Ik dacht uiteindelijk, gelukkige ik, ik behoor tot de club zwangeren met bijna geen kwaaltjes De 1e echo was al vaag, ik bleek korter zwanger te zijn.( dit kon helemaal niet, maar naief als ik ben, nam ik het toch aan) Dus er was alleen een leeg vruchtzakje en een zwangerschapsringetje te zien. We moesten 2 weken later terug komen voor weer een echo, dat redde ik dus niet, na 1 week belde ik op, ik vroeg om een afspraak voor die week, we moesten voor de tijd dat ik zwanger zou zijn(volgens berekening zh) iets op de echo te zien krijgen!Daar hoefde we niet nog een lange week voor te wachten.We mochten gelukkig die week komen. En ja hoor, toen we de echo kregen, zat er een ieniemienie en we zagen een goede hartactie. Ik vond het alleen wel heel erg klein en de gyn zei, ja ik kom nu op een zwangerschap van precies 6 weken, 6 weken , dus nog korter zwanger Hoe is dit mogelijk??? Maar goed weer namen we het aan, we dachten; dit is met recht een wonder wat er in mijn buik groeit De gyn vroeg of we 1 week of 2 weken later terug wilde komen voor opnieuw een echo.We spraken af over 2 weken, alles was toch prima in orde??? In die 2 weken begonnen we weer meer positief te denken en zitten dag dromen,we zouden dit, we konden dat Toen we 2 weken later op de fiets zaten zeiden we tegen elkaar, oh, als het nog maar goed is allemaal, nog steeds voelde ik me niet zwanger Toen we aan de beurt waren voor een echo vroeg de gyn of we na hadden gedacht over bepaalde onderzoeken, vruchtwaterpunctie enz.Ik vroeg haar of ze eerst even wilde kijken of alles goed was en dat we dat daarna verder zouden bespreken, ze keek me op een vreemde manier aan maar ik kreeg toch eerst de echo. We zagen het meteen, onze ieniemienie zat er nog steeds, geen mm gegroeit en totaal geen hartactie meer, dus weer foute boel Mijn intuitie had dus weer gelijk!!! Maar je wilt zo graag geloven dat dit geen 3e keer fout zal gaan dus je probeert de positieve gedachtes binnen te laten. Na 2 miskramen is dat al erg moeilijk. Overal let je op en ga je vergelijken, terwijl geen enkele zwangerschap hetzelfde is en daardoor ga je weer twijfelen. Mijn intuitsie zat goed, maar waarom laat me lichaam me dan elke keer in de steek, iedere keer gaat het fout en stoot mijn lichaam het niet meer af. De 1e mk kwam wel spontaan, ik kreeg voortekenen doordat ik oud bloed ging verliezen en dat ging over in helder bloed. Maar de laaste 2x gebeurde dat dus niet. Nee, vertrouwen in mijn lichaam heb ik op dit moment niet echt meer. Maar mijn gevoel/intuitie, ja daar moet ik toch mee uit kijken, nu had ik het goed maar ik kan er ook voor zorgen dat ik spoken ga zien Na 3 keer zoveel pijn en verdriet mee maken, word je angst volgens mij ook 100x groter Als ik ooit weer zwanger mag zijn, hoop ik iig dat ik nog een klein beetje kan en mag genieten. Sorry voor mijn lange verhaal maar ik wist niet hoe ik het anders kon uitleggen Ik wens jullie heel erg veel sterkte. Dikke knuffel van mussie
Jee lieve Wen, Ik zag je MSNnaam al, en was er al heel bang voor... Wat erg meis, heel veel sterkte! Dikke knuf, Gio