Wanneer weer gemeenschap na curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door kiki24, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki24

kiki24 Lid

10 dec 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hoi allemaal,
    Ik heb afgelopen vrijdag een curretage gehad. En nu wou ik graag weten wanneer je weer gemeenschap mag hebben? Mn afspraak met de gyn is namelijk pas over 3 wkn, en dat vind ik persoonlijk nog best lang.
    Ik probeer namelijk al anderhalf jaar zwanger te worden, en wou deze ronde ook gewoon weer proberen.
    Als je er ook vanuit gaat dat sommige na 28 dgn gewoon ongesteld worden, dan zou je denken dat je na 2 wkn je eisprong zou krijgen toch?
    Ik wil iedergeval tempreturen om te kijken of ik wel meteen me eisprong krijg.. Maar de vraag is dan, mag je dan al klussen?

Wat is jullie verteld?

Groetjes kiki

2. indewolken

29 dec 2008
    21
    0
    0
    Hoi Kiki,

Met die vraag loop ik ook rond. Mij is verteld zolang ik nog bloed, mag ik geen gemeenschap hebben. Ik had 3 feb een curettage en morgen is het alweer 2 weken geleden en ik bloed nog steeds. Als 't goed is, zou vandaag m'n vruchtbaarste dag zijn en morgen m'n eisprong. Maar ja, ik bloed nog dus mag niets doen en ik weet sowieso niet of ik werkelijk een eisprong heb deze maand. Misschien is mijn lichaam wel helemaal van slag nu.

Dus als je geen bloedingen hebt en je bent er gewoon aan toe, zou ik het gewoon proberen.

Sterkte

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Kiki,

Ze raden aan om 14 dagen geen seks te hebben, niet te zwemmen, tampons te gebruiken of in bad te gaan. Dit is volgens mij vanwege een verhoogde kans op infectie omdat er een soort wond in de baarmoeder zit wat moet genezen. Sommige vrouwen hebben de eerste ronde na een curretage geen eisprong en/ of een veel langere cyclus. Gemiddeld worden de meeste vrouwen na 6 weken weer voor het eerste ongesteld. Kans dus dat je later een eisprong krijgt en op tijd bent. En ze zeggen 14 dagen, maar ik maak er 13 dagen (mits ik niet meer vloei natuurlijk, want dan mag het niet) van voor het geval ik inderdaad een eisprong heb op dag 14. Een dagje meer of minder zal vast niet zoveel uitmaken ;).

Groetjes!

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    mee eens, als je niet meer bloedt zou ik lekker klussen als ik jou was.

ik heb zelf gewacht tot na me mens. maar wij hebben ook besloten om even een break te nemen. was er geestelijk/persoonlijk niet aan toe.

maar aangezien jij door wil zou ik wachten tot te bloeding over is en het wagen je weet het wie waagt, die wint ;)

5. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Volgens mij hebben wij de vorige keer na een dag of 12 weer seks gehad.
    Niet alleen om verder te gaan met de zwangerschapswens, maar ook omdat ik weer behoefte had aan intimiteit, zeg maar..
    Ik had toen geen bruinverlies meer trouwens!

Nu zitten we al op dag 10 na deze curettage.
    Seks zit er de komende dagen nog niet in. Heb flink gevloeid en het is nu nog wat bruinverlies.
    Misschien komend weekend weer, 2 weken na die tijd.. Krijg namelijk toch weer die behoefte.

6. kiki24

kiki24 Lid

10 dec 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hey meiden,

Thnxx voor de reacties. Ik vloei al bijna niet meer.. Maar ik wacht denk ik dan tot 10 dgn na curretage, om een infectie te voorkomen. En idd ik heb nu ook wel behoefte aan intimiteit, maar ik wacht het voor de zekerheid maar even af.
    Ik ga van de week een oortermo kopen om een tempretuurlijstje te maken.
    Weer helemaal opnieuw beginnen :(.

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Er is inderdaad een infectierisico. Niet alleen omdat er een wond in je baarmoeder zit, maar vooral omdat je baarmoedermond nog wat open staat. Dus als je kan wachten, zou ik nog even wachten. Een geinfecteerde baarmoeder is ook niet alles.

8. kiki24

kiki24 Lid

10 dec 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Ja precies. Nee ik wacht het nog even af, want daar zit ik helemaalll niet op te wachten.

En meiden, is er hier niet een algemeen forum zwanger worden na curretage?
    Is wel fijn dat je dan met al je vragen terecht kunt en het kan hebben over opnieuw zwanger worden.

Groetjes kiki

Deel Deze Pagina