Hoi, Daar ben ik weer een keer.. Wellicht heel stom, maar: Onze zoon is nu bijna 11 weken en krijgt Nutrilon Pepti (180+6) en drinkt deze doorgaans goed leeg. Al vanaf het begin dachten we dat hij veel krampjes had...maar nu vraag ik mij af of het wel krampjes zijn. Hij heeft namelijk nooit direct na de voeding kramp, het is altijd 1 of 2 uur later en vaak soms pas als hij toe is aan de volgende voeding. Zou het zijn dat hij moeite heeft met zijn ontlasting (ik doe er de laatste weken 10cc extra water bij) of dat hij al honger heeft? Het trappelen met de beentjes komt vaak voor maar soms is hij ook (ruim een uur voor de volgende voeding) opeens zonder aanleiding aan het gillen en is dan ontroostbaar, maar trappelt en strekt niet. Is dit dan een teken van honger? En wat kan ik er aan doe? Eigenlijk dus twee vragen: 1.Zou hij last hebben van zijn stoelgang (1 poepluier per dag, vaak tijdens de voeding of in de ochtend) 2.Heeft hij honger als hij zo gilt? En wat kan ik daaraan doen aangezien hij al het maximale krijgt? Vast bedankt (alweer)!
hoi, ik zou deze vraag even aan het consultatiebureau stellen of aan de voedingskundige die ook actief is op deze site. Mirjam