Vraagje!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Disney01, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Disney01

Disney01 Lid

3 jan 2008
    28
    0
    0
    Hallo

Ik heb even een vraagje..
    Ik slik al paar jaar de pil maar sinds maart word ik in de stopweek niet meer ongesteld..ik ben hiermee naar de huisarts geweest maar alles was goed en kon geen oorzaak bedenken:S
    Nu ben ik gewoon door gaan slikken tot eind mei met me laatste strip maar ook nu werd ik niet ongesteld..nu ben ik dus gewoon gestopt vanaf eind mei omdat ik zelf wil weten als alles goed werkt in me lichaam..
    Maar nu is mijn vraag kan je nu zwanger worden en wanneer weet ik wanneer ik ongesteld moet worden?

Alvast bedankt

2. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Je lichaam heeft tijd nodig om te ontpillen.
    Je kan wel zwanger worden, in je vruchbare dagen natuurlijk..
    Soms kan het lang duren voordat je cyclus weer helemaal normaal is.

3. Disney01

Disney01 Lid

3 jan 2008
    28
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie...

Maar wanneer kan je nou dan uitrekenen wanneer die vruchtbare dagen zijn..?
    Kan je alleen die periode zwanger worden?

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ja je weet niet wanneer je je ei presies hebt dus ik zou wel even iets gebruiken als je niet zwanger wil worden

5. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ja het is moeilijk, je kan het beste even 1 cyclus afwachten dan weet je ongeveer hoe lang hij is. en dan zou je kunnen beginnen met temperaturen of ovulatietesten.

6. Disney01

Disney01 Lid

3 jan 2008
    28
    0
    0
    voordat ik met de pil begon was het 28 dagen..
    Maar ik dacht dat ik kon tellen vanaf de laatse pil en dan gewoon zelf de menstruatie zou krijgen..

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Omdat je al aangeeft dat je in je stopweek ook geen onttrekkingsbloeding heb gehad en nu nog steeds niet ongesteld bent geworden kun je nog niet tellen wanneer je eisprong zal zijn.

Ook kan het zijn dat door het stoppen van de pil (en dan bedoel ik helemaal niet meer slikken) je cyclus anders wordt en langer kan worden.

Afwachten dus

8. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    weet je wat jij eens moet doen
    een zwangerschapstest
    ik vind het heel raar dat je 2x achter elkaar geen onttrekkingsbloeding krijgt
    misschien brengt het jou wat meer zekerheid ;)

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Das een goeie twigger.
    Al is ze al bij de HA geweest en die heeft niets kunnen ontdekken.
    Zal hij toch ook wel naar een eventuele zwangerschap hebben gekeken.......denk ik.

10. Disney01

Disney01 Lid

3 jan 2008
    28
    0
    0
    ja ik heb bloed laten prikken dus dat is het niet...
    Daarom is het zo raar dat het maar niet komt..

Maar ik dacht dat je niet zwanger kon worden zolang je niet ongesteld ben geworden dus heb ook meerdere keren onveilig gedaan..
    Maar nu is het dus afwachten maar dat vind ik dus zo lastig want je weet niet wanneer ik het word:s

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Als je geen kids wil dan zou ik het wel veilig doen.
    Kan zijn dat je nu je bent gestopt met de pil even lichamelijk in de war bent en dat je cyclus nu veel langer op zich laat wachten.
    Las laatst iemand die over de 50 dagen zat en nog niet ongesteld was geworden.

Wel is het vreemd dat je in je stop week niet ongesteld bent geweest.
    Kan ik ook niet helemaal plaatsen.

12. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Dat is inderdaad vreemd, in principe moet je in je stopweek altijd ongesteld worden, ookal zou je zwanger zijn en je slikt de pil dan moet je een ontrekkings bloeding krijgen. Dit is mij ooit door de ha verteld.

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je ongi kan wel uitblijven door de hormonen in de pil...

14. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Maar dan had haar ha toch in moeten grijpen?

Of ben je daarom gestopt met de pil omdat je geen ontrekkingsbloeding meer had?

15. Disney01

Disney01 Lid

3 jan 2008
    28
    0
    0
    ik ben nu gestopt met de pil omdat ik geen ontrekkingsbloeding had gekregen..en vind het toch een beetje vaag..nu wil ik eens gewoon zelf een bloeding krijgen..kijken als alles nog goed werkt :)

maar nu heb ik meerdere keren onveilig gedaan..dus blijf me steeds afvragen kan het zo zijn dat ik zwanger kan worden...
    maar bedankt voor jullie reacties

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dat kan wel, dus ik zou het wel even veilig blijven doen zolang je geen ongi hebt!

Succes ermee!

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    je kan ook zwanger raken als je niet ongi geworden bent hoor! Er was hier vorige week nog een dame die na haar bevalling niet weer aan de pil was gegaan. Ze zat te wachten op haar eerste ongi na het stoppen met de bv en was al zwanger!

In principe kun je zwanger raken vanaf de eerste week nadat je bent gestopt met de pil. Veel meiden moeten eerst ontpillen, waardoor de vruchtbare dagen op zich laten wachten, maar er zijn er ook waarbij alles juist direct perfect werkt. Wil je dus niet zwanger raken nu, dan moet je per direct aan de condoom en voor de zekerheid over 2 weken (of 14 dagen na je laatste onveilige klus) nog eens testen op zwangerschap. En als je dan nega test én nog steeds niet ongi bent geworden, ga dan terug naar de ha en vraag om een verwijzing voor een echo. Sinds maart al niet meer ongi is namelijk behoorlijk lang, zeker als je de pil hebt gebruik die altijd een ontrekkingsbloeding zou moeten geven.

Oja! Heeft je ha ook gekeken of de pil die je had niet te licht is? Dat zou namelijk het ontbreken van een bloeding ook kunnen verklaren volgens mij :rolleyes:

Succes!

Deel Deze Pagina