hoi, volgensmij ga ik nu een vraag stellen die al vele malen eerder gesteld is, maar ja...... In september ben ik bevallen van een mooie dochter. Wanneer hersteld mijn cyclus zich weer? Inmiddels ben ik een keer ongesteld geweest (en hoe!, dacht dat het nooit zou stoppen....) Dat is nu ruim vier weken geleden. Ik had voor de zwangerschap een mooie cyclus van 28 dagen. Wordt de cyclus nu eerst onregelmatig of snel weer zoals voorheen? Ik ging er eigenlijk vanuit (dom dom dom dom) dat het weer netjes 28 dagen zou zijn......(oh jee........ ) gr. wuppie
hoi wuppie, de eerste ongesteldheid na een bevalling komt meestal na 6-8 weken als je geen borstvoeding geeft. De eerste bloeding is inderdaad veel heftiger dan je gewend bent. Dat is een soort laatste opruiming/schoonmaak van de baarmoeder. Daarna herstelt de cyclus zich weer, maar is nog niet altijd meteen regelmatig. Als je geen borstvoeding geeft zit je na een aantal maanden weer in een ritme, maar soms duurt het wel 9 maanden. Afwachten dus! Mirjam