Hulpmiddelen stress-incontinentie, ervaringen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door zz Armadillo, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zz Armadillo

17 aug 2013
    54
    2
    8
    Pas op dit onderwerp gaat over broekplassen en bevat plastische omschrijvingen!

Heeft er iemand ervaring met hulpmiddelen tegen stress-incontinentie zoals:
    Contiform, Contrelle Activeguard, Incostress of Reca Fem?
    Ik ben zelf de Contiform aan het uitproberen vanwege stress-incontinentie na de bevalling, maar ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen. Al die producten doen ongeveer hetzelfde, ze duwen je vagina weer 'in vorm', zodat de baarmoeder niet meer tegen de blaas en plasbuis drukt.

Ik koos voor Contiform vanwege de lovende kritieken en omdat het herbruikbaar is. Het is een soort van rubber buis, verkrijgbaar in 3 maten. Zelfs de kleinste maat is behoorlijk groot: 3,5 cm in diameter en 5 cm lang/hoog, zie foto met 2 euro munt voor schaal.

Tot nu toe heb ik het 9 achter elkaar uur zonder problemen in gehad. Ik heb er zelfs zonder lekken een stukje mee gerend (om de trein te halen). Ik heb er nog niet mee gesport, dat wordt de volgende test.

Ook handig om te weten: plassen ging in het begin moeizaam maar normaliseert. Poepen met ding in heb ik nog niet geprobeerd. Helpt niet tegen kleine druppel-lekkages.

Nadelen:
    - het is groot, ik ben bang dat ik mezelf oprek als ik het vaak gebruik
    - geen idee of het veilig is, het is een beetje alsof je een berg kussens over een stoel gooit: het weefsel plooit zich aan alle kanten om de ring heen.
    - het voelt raar om iets dat eruit ziet alsof de loodgieter het heeft laten liggen in je flamoes te stoppen
    - ik haal mezelf open bij het verwijderen
    - het kost 40 euro, en gaat 1 maand mee

Tot slot:
    De eerste stap bij incontinentie is de bekkenbodem therapeut. Maar het duurt lang voor therapie begint (intake, administratie, inwendig onderzoek, etc) en daarna duurt het maanden voor er effect is. In de tussentijd gaat het leven gewoon door. Elke 45 minuten naar de wc is onhandig en ongezond omdat op den duur de blaas minder elastisch wordt. Stressen over een natte broek kan verkrampte bekkenbodemspieren veroorzaken en alle dagen luiers dragen is ranzig. Vandaar dat ik een oplossing zoek.

Mijn doel is om straks zonder zorgen een middagje naar het park te kunnen of zelfs weer te kunnen sporten!

Bijgevoegde bestanden:

2. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Wat vervelend voor je!

Ik heb geen ervaring met deze middelen, maar heb je osteopathie overwogen? Dit lost het mss niet ineens op en ik begrijp dat je iets zoekt wat zsm helpt, maar het kan een hele goede ondersteuning bieden. Mijn osteopaat zorgt ervoor dat mijn darmen, blaas...eigenlijk alle ingewanden weer op zijn plaats komen. Met mijn darmen merk ik echt vooruitgang.

3. zz Armadillo

17 aug 2013
    54
    2
    8
    Ter aanvulling op het vorige bericht, nog wat plus en minpunten van de Contiform:

+ Rustig hardlopen gaat zonder problemen. Ook met een volle blaas! :)

- Een sprintje trekken lukt niet zonder lekken. :x
    - Een dag lang de contiform in (12uur) zorgt voor meer afscheiding, ook de volgende dag.

Bedankt voor de tip over de osteopaat. Ik denk dat ik daar vlak na de bevalling wel wat aan gehad zou kunnen hebben. Het voelde alsof niets meer op zijn plaats zat!

Deel Deze Pagina