Hey ladies, Ik ben mbv hormoonspuiten zwanger geraakt, maar ik heb vorige week helaas een miskraam gehad. Tussen de 7 en 8 weken is het hartje gestopt met kloppen. Met medicijnen is de miskraam opgewekt en ik ben blij dat dat nu voorbij is... Donderdag moet ik voor controle naar de gyn: hopelijk is dan alles schoon. Nu vraag ik me af; wanneer zou ik weer met spuiten mogen beginnen? Moet ik dan echt wachten tot ik weer ongesteld word? Want dat kan echt nog weken duren, omdat ik PCOS heb. Weet iemand dit? Liefs, Eevie
Hoi Eevie ik wil je alleen even een knuffel geven. Medisch gezien weet ik niet hoe dat zit wanneer je weer mag gaan spuiten. Misschien wordt je ongi wel opgewekt met Provera zodat je op de 3e dag van ongi dan weer kan starten? Sterkte
Thanks Noa! Ja, dat is misschien wel een optie; Provera... Ben zo benieuwd! iemand anders nog een idee?? xx
Wij moesten na de miskraam 1 cyclus overslaan. Dus: eerst miskraam, volgende menstruatie afwachten, dan 1 eigen cyclus en bij de volgende menstruatie weer beginnen met spuiten. Volgens mij is dit vrij standaard. uitzondering is als je een heel vroege miskraam hebt gehad, dus tot 5/6 weken.
Jeetje Merah, maar dat duurt maanden! Mijn cycli zijn heel lang, dus dat kan betekenen dat ik nog een maand of 3 moet wachten op m'n eerstvolgende spuit?! Pfffff....
Misschien als je dat aangeeft in het zh (ondanks dat ze dit al weten waarschijnlijk) dat je graag 'sneller' weer verder wil en een medische ongesteldheid wil opwekken. Ik weet sowieso dat je je mond open moet doen want veel dokters 'laten de boel anders de boel' en dan gaat het helemaal niet snel (weet ik uit ervaring) Sterkte donderdag bij je controle
Ik zou ook niet zo lang afwachten hoor!. Het gaat er meer om dat je lijf een rust-en-opruim-periode heeft met een blanco startpunt. Ik zou ook de mogelijkheid van provera opperen bij je arts. Net wat Noa zegt: zeker je mond open doen. Als je dat op een nette manier doet en met een open instelling, dan zijn (de meeste) artsen echt wel bereid om met je mee te denken. Hoop dat je snel weer verder kunt!
Gelukkig heb ik de arts die zo blij en zo meelevend was toen ik eerst echt een kloppend hartje en later geen kloppend hartje meer had. Zij is lief en sowieso niet van het afwachten. Hoop echt dat ik geen maanden hoef te wachten. Ik ga er zeker om vragen!
Ik heb ook een missed abortion en een curretage gehad. Bij ons was het kindje met 8 weken gestopt met groeien. Ik moest zes weken na de curretage op nacontrole komen. Alles zag er goed uit, dus toen mocht ik meteen met Primolut beginnen om een menstruatie op te wekken (ik heb ook PCOS, anders kan ik wachten tot ik een ons weeg), na die menstruatie moch ik weer beginnen met spuiten. Sterkte!
Thanks Jippie, dat geeft ook wel weer hoop. Mag morgen al op controle, hoop zo dat het goed is.... Heb vandaag wel echt donkerbruin-verlies. Het is niet meer rood. Is dat normaal?
Je mag tot 2 weken na je miskraam blijven vloeien. Is het daarna nog niet afgelopen, dan moet je aan de bel trekken (althans dat werd zo tegen mij gezegd toen).
jeetje eevie ik lees nu dat je een miskraam hebt gehad pff meid hoop dat het snel raak mag zijn en voor alle dames hier!!