Wanneer weer in bad en zwemmen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Luppy, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi meiden,
    Ik ben bijna 5,5 week geleden bevallen van een zoontje.
    Het vloeien is nu bijna over, maar dat is het al weken. Het stopt niet echt helemaal, maar stelt ook bijna niks meer voor.
    Wanneer mag je nou weer lekker in bad en gaan zwemmen? We willen volgende week misschien op vakantie, ik zou het toch wel lekker vinden als ik dan weer mag zwemmen, eigenlijk, maar ik weet het niet zeker.
    Mag je nou sowieso na 6 weken weer in bad of echt pas als het vloeien helemaal gestopt is?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In bad mag pas als het vloeien helemaal gestopt is.. Als je nog vloeit, is je baarmoedermond nog niet helemaal goed gesloten. Als je dan in bad gaat, of nog erger een zwembad, kan er "vies" water naar binnen komen en een ontsteking veroorzaken.
    Dus ik zou toch even wachten.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik mocht pas na 6 weken eventjes in bad. Net als wat Deepreeze zegt, ik zou nog ff met zwemmen wachten.

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik vind het ook wel zo fris om te wachten tot het vloeien helemaal gestopt is.
    Het ergste vloeien was bij mij na circa 3 weken over, maar het duurde 7 weken voordat er helemaal niets meer was.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bij mij was het de ene keer weinig en toen ineens weer redelijk veel. ik merkte dat toen mijn zoontje erg ziek was en ik emotioneel was, ik ineens weer erg begon te vloeien. gewoon even wachten met zwemmen, beter voorkomen dan genezen zou ik zeggen.

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Met zwemmen zou ik dan nog ff wachten maar ff lekker (kort) in een bad liggen met net schoon water zou ik lekker doen hoor

7. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Ik kan niet wachten tot ik weer in bad mag! Maar zal dus ook nog maar even wachten zoals ik hier lees... ook al is het vloeien echt minimaal...

Babyzwemmen wordt dus ook pas na 6 weken! Bummer!... ;)

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    babyzwemmen wordt aangeraden vanaf 4 maanden, aqls de eerste reeks prikjes geweest zijn en wat meer spek aan zit...echt verstandiger tot dan te wachten....het water is toch echt te koud voor een net geborenen.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tja, ik wacht het dan ook nog maar even af. Geluk bij ongeluk, we gaan toch maar niet op vakantie, dus dan is het ook niet zo erg om niet te zwemmen. Alleen jammer van dat bad...... dat lonkt elke avond naar me, haha.

Deel Deze Pagina