wanneer weer in bad na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door reinespa, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga graag met mijn oudste dochtertje in bad, maar recent ben ik bevallen van ons tweede kindje. Wanneer gingen jullie weer in bad na de bevalling? Ik weet nu niet meer of dat 6 weken na de bevalling is of wanneer je geen bloedverlies meer hebt.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Als ik het goed onthouden heb 6 weken, zodat alles van binnen goed genezen en 'dicht' is.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Als je geen bloedverlies meer hebt, dan is je wond goed dicht. En dat is meestal na een week of 6 :)

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Precies, en anders zou ik voor de zekerheid gewoon wachten tot 6 weken. Ik durfde het overigens maaanden niet ;)

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, en had een paar hechtingen. Toch zeiden ze in het ziekenhuis dat ik gewoon al in bad mocht wanneer ik dat zelf prettig vond. Ook om de hechtingen schoon te houden. Het mocht dus al in de kraamweek (ook al vloeide ik nog). Wel niet uren liggen badderen ;).
    Toen ik verbaasd reageerde omdat ik dacht dat het pas mocht als het bloeden was gestopt, zei ze dat dit alleen geldt als het over een openbaar bad gaat omdat dat niet hygiënisch is.
    Tijdens de kraamweek heb ik het bij douchen gehouden, maar in de tweede week ben ik lekker in bad gegaan met mijn kleintje. Dat was erg fijn!

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha herkenbaar, ik durf ook nog niet. Binnenkort maar eens doen :)

7. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb ook het advies gekregen om te wachten tot het vloeien gestopt is

8. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm, wisselende adviezen dus...
    Ik heb nog wel bloedverlies, maar eigenlijk alleen 'oud bloed', dus volgens mij is er geen echte open wond meer.
    Ik kijk t nog een weekje aan en dan misschien toch maar eens proberen.

Deel Deze Pagina