oplosbare hechting 13 dagen na bevalling uitgevallen...help?!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Vlinder93, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder93

Vlinder93 Lid

Feb 16, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    13 dagen geleden bevallen van een dochter. ik heb een vagina wand ruptuur aan over gehouden heel vervelend en pijnlijk maar het is gehecht op de ok met oplosbare hechtingen.
    Gister had ik last en ben naar zh gegaan bleek vaginale schimmelinfectie te zijn. ik heb zo eitje gekregen die ik moest inbrengen ik was best zenuwachtig omdat te doen omdat ik nog wel pijn heb maar ik heb het gister avond voor het slapen gedaan en het ging goed.
    Net moest ik plassen en ik veeg af en er zit een hechting op mijn wc papiertje. nu vraag ik me af komt dat door dat eitje van gister avond? of is hij er gewoon uitgevallen?
    Ze horen toch op te lossen?
    En hij is er uit gevallen en nu bloed ik weer...... wat nu?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee (gelukkig zou ik bijna zeggen :)), maar zou wel even informeren hoe en wat. Toen ik een kleine hechting had bij mijn eerste is die inderdaad opgelost en heb ik die nooit terug gezien..

3. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Even de vk bellen :)

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Het deel dat in de huid zit lost op. Effectief zullen ze er dus gewoon uitvallen. Kan zijn dat je er wel meer terug zal vinden.
    Klein beetje bloed is niet zo erg...neem aan dat je ook nog vloeit. Maar als je je zorgen maakt kun je altijd bellen

5. Dahlia

Dahlia Lid

Feb 3, 2014
    46
    0
    0
    Drenthe
    Inderdaad even de verloskundige bellen.

Ik had ook oplosbare hechtingen en vond er op een dag een op het wc papier. Bleek dat er een knoophechting van gewoon materiaal was gezet en de rest wel oplosbaar.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vanaf 7 dagen na het hechten gaan ze uitvallen. Dat zijn de knoopjes, die zitten aan de buitenkant en vallen uit.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Had een paar scheurtjes die zijn gehecht. Ook oplosbare hechtingen.
    Ik geloof dat t hierboven al werd genoemd.
    Het stuk in je huid lost op en de rest kan eruitvallen.
    Soms al heel snel.
    Dus maak je geen zorgen!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hechtingen lossen op op de dunnere stukjes, knoopjes zijn wat dikker, dus aan de randjes lossen ze op en het knoopje zelf is dan nog niet opgelost; gevolg is dus een los knoopje. Dat is op zich helemaal niet raar hoor! Maar als je je zorgen maakt over of alles nu nog wel goed zit, gewoon even vk laten controleren. Mijn ervaring is echter dat ze niets kunnen doen aan losgelaten hechtingen. Bij mij sprongen de hechtingen er na 5 dagen uit, echt een flinke boel tegelijk, flink wijkende wond daardoor, maar opnieuwe hechten oid was geen optie ivm infectiegevaar. Het moest dus uit zichzelf genezen, en dat is ook gebeurd. Enige nadeel is een groter litteken.
    Maar na 13 dagen is het heelproces toch wel wat verder gevorderd, dus kan best dat jouw hechting gewoon los liet omdat het er tijd voor was.

9. reinespa

reinespa Actief lid

Sep 5, 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij is verteld dat hechtingen na 7 dagen hun kracht zijn verloren en er dan eventueel uit mogen als ze in de weg zitten. Het grootste deel van de wond is dan waarschijnlijk ook genezen, of in ieder geval weer aan elkaar gegroeid. Quote vk: 'als je een snee in je vinger hebt, is die na 7 dagen ook voor het grootste deel genezen.'

En het oplossen van de hechting is een actief proces dat gebeurt door cellen in je lichaam. Het stuk dat in je huid zit, wordt dus afgebroken. Maar het knoopje aan de buitenkant wordt niet afgebroken door de huidcellen en daardoor dus nog in tact en zichtbaar.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Bij mij zijn de hechtingen er na 6 dagen uitgehaald, omdat ik er zoveel last van had. Dat gaf meteen verlichting. Het waren overigens ook oplosbare hechtingen. De verloskundige heeft dit gedaan. Volgens haar was na 6 dagen de wond voldoende dicht om hechtingen te verwijderen. Voor vragen zou ik dus inderdaad contact opnemen met de verloskundige.

Share This Page