afvallen staat stil!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door monica222, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica222

monica222 Lid

27 mei 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    iedereen kent het wel! de nodige laatste zwangerschapskilo;s

ik ben nu 2.5 maand geleden bevallen. ik was 15 kilo aangekomen en moet er nog 5,5 af!

na 6 weken ben ik begonnen met lijnen.. in ieder geval geen koek, snoep, chips enz.

eet gezond 3 maaltijden. soms smiddags vervangen voor yoghurt, of 2 crackers en de porties kleiner maken savonds.

daarnaast sport ik 2x in de week..

vanaf de 6 weken tot nu toe nog geen extra gram afgevallen..

is het nu dat de hormonen het nog steeds zo tegen houden of doe ik gewoon iets verkeerds!? zoooooo frustrerend.. terwijl je wel ziet dat je lichaam langzaam aan weer wat slanker wordt.. maar die kilo's!! GRR... normale broeken zit echt nog veeels te straks!!
    wie herkend dit ook??

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Hou er rekening mee dat je met sporten spieren kweekt, en dat spieren gewicht hebben.

En daarnaast, staat je lichaam in "de reservestand"? Door minder eten kan het goed zijn dat je lichaam reserves gaat creeeren en meer vasthoudt dan je zou willen. Dit effect krijg ik als ik minder ga eten. De oplossing is dan: gezond eten, niet minder eten. Dus meer vervangen dan verminderen.

Succes......

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Focus je niet op die cijfers op de weegschaal, maar op je lichaam zelf! Je zegt zelf dat je het strakker ziet worden: prachtig toch?

Ik zou overigens normale porties eten en zeker geen maaltijd vervangen door 2 crackers. Dit is hetzelfde als 1 boterham en dat is wel erg weinig voor een volwassene!

Succes verder!

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jep hormonen houden het tegen. Dus minder eten helpt niet, het brengt je hormonen alleen maar meer in de war waardoor het juist slechter gaat.
    Plus spiermassa weegt meer dan vet. Dus beter kijk je minder naar de cijfertjes en meer naar je lichaam op zich.

En geef het tijd. Ik ben tot nu toe vanzelf 1 kilo kwijtgeraakt met minder snoepen en meer bewegen. Maar als je naar mijn lichaam kijkt lijkt het alsof ik veel meer kilo's ben kwijtgeraakt. Maar nee, ik kan mijn broeken ook nog niet aan :D
    Boeien.... komt vanzelf. Ik neem lekker een heel jaar de tijd ervoor. Deze zomer wordt toch niets meer.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier staat het ook stil.. boehoehoe.. :x was na mijn bevalling binnen anderhalve week terug op mijn startgewicht, maar daarna geen gram meer afgevallen. Ik heb inmiddels een Mirena spiraal en kom er gelukkig tot nu toe niet van aan. Maar ik wil zo graag nog 7 kilo kwijt.. tja.. geduld tot je hormonen weer een beetje normaal doen denk ik ;)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    er wordt niet voor niets gezegd... negen maanden op en negen maanden af ;) Al snap ik heel goed dat dit heel frustrerend is.

7. Fay87

Fay87 Lid

7 mei 2014
    33
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ik was zelf 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap, na 6 maanden was ik dit pas kwijt dus ik denk dat je je lijf ook een beetje kans moet geven. (zoals Hopmarjanneke al zegt 9 op 9 af)

En ik zou inderdaad eens kijken of je niet ook nog 3 gezonde tussendoortjes kunt toevoegen om te voorkomen dat je lijf in spaarstand gaat (noten, groente, fruit dat soort dingen).

8. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had hetzelfde probleem, werd er moedeloos van. En maar lijnen... uiteindelijk werkte dat helemaal niet. Althans, is viel wel af, maar heel langzaam en denk achteraf dat als ik niet had gelijnd het even snel was gegaan. Uiteindelijk val ik nu nog steeds af, zonder er iets voor te doen. Beetje op mijn eten letten, 1x per week sporten. Elke keer na mijn menstruatie is er ineens weer een halve kg af. Ik moet nog 1 kg en dan ben ik weer op mijn oude gewicht. Dus heb geduld, het komt wel :)

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik wilde dat het wat langzamer ging! Ik woog 2wk na de bevalling minder dan voor ik zwanger werd. Combinatie van totaal geen eetlust in de kraamweek en daarna haast geen tijd om te eten en nog steeds weinig honger.

10. Zjowies

Zjowies Lid

24 jun 2014
    45
    6
    8
    Belgiƫ
    En dat zeg je lekker in een topic waar gefrustreerde mama's zeggen dat ze geen gewicht verliezen? Da's mooi ;) (grapje!)

11. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op de eerste plaats moet ik toch even melden dat de meeste dames cardiotraining doen. Zelf als je bodypump doet of bb of iets dergelijks bouw je GEEN spiermassa op. Je spieren worden wel sterker en steviger dus je ziet ook stevigere armen en een mooiere buik ed, maar je krijgt hier geen stijging van op de weegschaal. Spiermassa kweken is hardstikke moeilijk!! Daar moet je heel goed voor eten en echt hard voor trainen met flink wat gewichten.

Anyway. Over je dieet, ga alsjeblieft meer eten!! Ik eet echt werkelijk de hele dag door. Maar haal eens 80% van wat je eet op de groente- en fruitafdeling. Daar kun je zoveel van eten als je maar wilt en je komt er geen gram van bij.
    Probeer de suiker (dus ook witte koolhydraten) te skippen en de slechte vetten ook.

Probeer brood te vervangen door groente en salades en doe gek!! Eet door totdat je niet meer kunt. Maakt niet uit. Als je er maar geen dressings (vette) overheen gaat gooien, croutons ed.
    ipv 3 keer zeker 6 a 7 keer eten, om de 2,5 uur 250 calorien (en dan compleet met alle kleuren van de regenboog zonder de suikers en slechte vetten) Veel plezier met eten ;)
    Ow EN je zult zien dat het werkt!!!

Mijn schema:
    ontbijt: verse spinazie/andere sla/2 tomaten in stukjes warm/pijnboompitjes + dressing magere yoghurt met mostert
    tussendoor: magere yoghurt met chiazaad/speltmuesli/lijnzaad
    lunch: grote bak groente wat ik de dag ervoor heb gegeten meestal... maakt niet uit wat als ik niet genoeg heb vul ik het aan met sla zelfde dressing
    tussendoor: 2stuks fruit (meestal iets van kiwi en aardbeiden of banaan - wat jij lekker vindt!)
    diner weer flinke lading groente - soms met iets van kip of zalm en noten.
    avondtussendoor: iets van rijstwafels of popcornwafels of nog wat yoghurt met iets van zaadjes.
    Calorien ongeveer 1400-1500
    (als je tijd hebt dan adviseer ik je de voedselzandloper te lezen)
    En geef het de tijd he!!! Je lichaam is nog herstellende en heeft heel veel bouwstenen nodig. Vitamines, vezels, vetten en eiwitten. Als jij het gaat uithongeren gaat het alleen maar krampachtiger vasthouden wat het nog heeft en je verbranding stort in elkaar. Je krijgt alleen maar minder energie enz enz enz.
    Niet leuk :(

(sorry lang verhaal ben nogal een healthfreak na 10 jaar strijd met gewicht en gezondheid...)

Deel Deze Pagina