Ik moet nog ffies, maar ik maak me nu al zorgen om de bevalling. Ik wil in het ziekenhuis bevallen, omdat mijn kindje misschien een erfelijke ziekte heeft. (Osteogenesis imperfecta) Wat zijn de mogelijkheden voor pijnbestrijding in een ziekenhuis? En zijn deze in elk ziekenhuis hetzelfde? Ik ben namelijk als de dood voor naalden en wil dus met alle macht een ruggeprik voorkomen. Ik weet bij voorbaat al dat ik nooit stil kan blijven zitten en ben dan ook bang dat ze missteken (wat bij mij eigenlijk altijd gebeurt als ze een spuit zetten of bloed afnemen). Mocht ik echter pijnbestrijding nodig hebben wil ik wel op de hoogte zijn wat er voor de rest nog mogelijk is. Ik wil namelijk niet dat de artsen me proberen wijs te maken dat dat de enige mogelijkheid is.
Hoi Vosje2000, inderdaad vroeg om nu al over in te zitten Als er een pijnbestriding kan worden gegeven (sommige ziekenhuizen kunn eje ´s nachts niet eens een ruggenprik aanbieden) is dat altijd door middel van een naald. Bij de een krijg je een prikje met morifne in je been (is dus zo gepiept) en dan verlicht het je pijn en wordt je tussendoor een soortement high, bij een ander krijg je een infuus en kun je zelf op een knopje duwen als de wee er aan komt (hebben ze nog niet overal) en bij een ruggenprik krijg je inderdaad een lijntje in je rug aangebracht waardoor de pijn helemaal wordt weggenoemen als ie goed zit. Een andere manier dan deze drie is er niet. Narcose of iets dergelijks is niet aan de orde. Dus er komt wel een naaldje aan te pas, maar er zijn zeker dus betere opties voor je dan een ruggeprik als je het stil zitten moeilijk lijkt en je geen goed gevoel hebt bij een ruggenprik. Groetjes Brigitte
Okee, heel erg bedankt voor je antwoord. Dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten. Een spuit zal ik dus helaas niet omheen komen waarschijnlijk, maar nu weet ik in ieder geval dat er andere opties zijn als een naald in m'n ruggenmerg