Wanneer weer in bad na de punctie en TP???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Manousch, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Meiden,

Misschien een rare vraag, maar hoelang moet je wachten na de punctie en tp totdat je weer in bad mag? Volgens de arts mocht ik wel in bad maar natuurlijk niet loei heet. Maar moest wel ff wachten, maar ben vergeten te vragen hoeveel dagen niet.....
    Kan iemand van jullie me dit vertellen?

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik mocht na de puncties niet in bad vanwege infectiegevaar.
    Ik heb het zelf altijd heel ruim aangehouden. Pas weer in bad na de testdatum.

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Manousch, kun je niet gewoon een paar dagen douchen?

(weet ook niet precies hoe lang ze zeiden dat ik niet in bad mocht vanwege infectiegevaar...)

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Haha, natuurlijk kan ik douchen. Maar ik ben verslaafd aan het bad en lig er normaal gesproken iedere dag in. Heb echt behoefte aan deze ontspanning! Maar als het echt niet mag dan doe ik dat natuurlijk niet:)

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey manousch

In het umcg zeiden ze dat je de eerste 24 uur na punctie geen gemeenschap en geen bad mag hebben/nemen, daarna mag dat gewoon wel weer.
    Dus plons morgen maar lekker in je bad:).

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij mij waren het de eesrte 3 dgn, maar ze raade een bad echt af!

Het is absoluut niet goed voor het embryo.

7. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook altijd een badderaar maar durfde het echt niet rond de punctie en tp. Heb het eigelijk nooit gevraagd of het eigenlijk had gemogen, deed het gewoon niet, stel je voor dat die kleine wegzwemt...haha. Weet dat het niet kan, maar ik haalde soms echt de raarste dingen in mijn hoofd. Heb het ook heel lang na de positieve test niet gedurfd :)

8. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik ben 9 dagen na de punctie en 7 dagen na de tp in bad gegaan, sterker nog ik ben die dag met mijn zoontje naar het zwembad geweest en daarna in bad...Daarna had ik zoiets van had ik dat wel moeten doen...Maar ik ben nu toch bijna 5 weken zwanger....

Maar volgens mag je na de punctie in bad als je niet meer vloeit...dacht ik.... en na de tp mag je volgens mij gewoon in bad...Doe gewoon wat goed voelt!

XX

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    *effe off-topic*

Zoe!
    Daar ben je weer op dit stukje forum ;)
    Wat super dat de bloedtest ook positief was!
    Een brusje onderweg voor Mees!!!
    Zo fijn voor jullie.

10. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik zat een paar uur na tp in bad.....
    Mijn blaas blokkeerde en ik kon niet meer plassen, maar mn blaas zat wel hartstikke vol. Dus op aanraden van de IVF arts zat ik met valium om de 2u in bad........ Zodat ik misschien rustig in bad kon plassen. Lekker ranzig maar was de enige methode.....

Deel Deze Pagina