Wanneer weer in bad/zwemmen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Cookies, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik ben 3 weken geleden bevallen zonder knip/scheur/hechtingen of andere complicaties. Ik bloed op het moment denk ik nog den druppel of 2 per dag. Maandverband is al niet eens meer nodig.

    Ik weet dat je officieel moet wachten tot je gestopt bent met bloeden, maar dit weer zorgt wel dat ik heel graag eens met mij peutertje zou zwemmen of lekker in bad. Papa is voorlopig nog niet thuis (ivm zijn baan) dus ze kan nu niks wat dat betreft

    Wat denken jullie; die laatste druppels toch nog afwachten of kan het geen kwaad meer?
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Wachten als je nog bloed verliest betekend dat je baarmoedermond nog wat open staat en is er nog staat een risico op infectie wat de reden is dat je niet mag zwemmen of in bad mag gaan.
     
    Cookies vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou wachten.

    Maar je dochter kan toch prima in bad als jij er naast zit?
     
    Cookies vindt dit leuk.
  4. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Absoluut, maar voor ik beviel was dit altijd ons momentje. Ze heeft een beetje last van jaloezie en papa die voor lange tijd weg is. Kan wel een momentje met mama gebruiken dus :).

    Uiteraard niet ten koste van mijn eigen gezondheid, dus we wachten nog even. Kan nooit meer lang duren met die 2 druppels per dag :thumup:
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zat de dag na mijn bevalling van de jongste al in bad. Mensen bevallen ook in bad. In heel veel landen wordt badderen na de bevalling juist aangeraden. Het advies in Nederland heeft geen wetenschappelijke basis. Ik zou het dus gewoon doen.
     

Deel Deze Pagina