Wanneer weer kinderfeestje?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Thyrza89, 8 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Mijn zoon is ook binnenkort jarig, van school mag niet getrakteerd worden, dus daar hoeven wij niet over na te denken.
    Een feestje buitenhuis geven is ook nog niet echt te doen, alles is nog dicht. Binnenhuis wordt ook moeilijk, wij hebben geen tuin en ik weet niet, of andere kinderen wel zouden mogen komen...ik dacht eventueel nog wat spelletjes met vriendjes buiten te doen in de speeltuin en te trakteren op voorverpakte etenswaren, maar ik weet niet of dat zo een goed idee is. Mijn zoontje heeft heel stoer gezegd dat hij dan dit jaar geen feest hoeft....maar dat is ook sneu. Ook familie uitnodigen is een dingetje....
    Je wilt niemand in gevaar brengen, en ik denk dat mensen best verschillend aankijken tegen desinfectie en de mate hoe ze zich zelfs willen beschermen in de toekomst. Van mij hoeft het op dit moment allemaal niet, maar ja een kind kijkt vaak toch anders tegen zijn verjaardag aan.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Vrienden van ons hebben van de week een fiets speurtocht met hun jarige zoontje gedaan. Allerlei bekenden en familie hadden buiten in hun tuin of aan de deur een kadootje verstopt met een routekaartje naar de volgende. Kind vond het geweldig, het was een verjaardag om nooit te vergeten zei hij achteraf

Riverdale87, Jackie87, Mammielove en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat een super leuk idee zeg!

Qua kinderfeestjes. Dochter is half april 4 geworden en dat kinderfeestje is niet doorgegaan en ga ik ook niet inhalen.

Zoon word begin juni 12 en zou met de hele klas (omdat dit het laatste jaar samen is) gaan karten en uit eten bij de wok als kinderfeestje en ik ga er van uit dat dit ook niet door gaat en als de situatie voor de start van het nieuwe schooljaar niet anders is halen we dit ook niet meer in.

Op dochter haar verjaardag zijn onze naasten met tijdsplanning in beurten langsgekomen op afstand in de achtertuin en wat mensen die minder dierbaar zijn kwamen in de voortuin kadotjes afgeven en liedjes zingen (ook op afstand). Allemaal netjes volgens de regels niet meer dan 3 mensen per keer en tussendoor telkens het visite bankje en de deurklink van de tuindeur ontsmet.
    Ik verwacht dat de verjaardag van zoon er straks net zo uit zal zien. Als alles achter de rug is en we mogen in 2020 nog samen komen dan geef ik nog wel een gezamelijk feest voor ze en zo niet dan zijn ze volgend jaar weer jarig en maken we er dan een knalfeest van.

4. Melief

Melief Niet meer actief

Dit hier ook idd. Ik ben mijn dochter ook al aan het voorbereiden dat het misschien niet kan.

5. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Hmm nee zou ik nog niet doen. Mijn oudste speelt wel weer met 3 jongetjes uit zijn klas waar hij maandag ook weer mee naar school gaat maar dat is voornamelijk buiten. Soms komen ze wel binnen om bijv te plassen of wat te pakken en dan sta ik daarna alles al schoon te maken waar ze aan hebben gezeten binnen:roflmao: Lijkt mij met een kinderfeestje dan helemaal lastig.

Ook merk ik dat de meeste kindjes al moeite hebben tot aftand houden van mij of mijn man. Wij proberen dat wel maar pasgeleden viel er een vriendje dus keihard dan ga ik hem ook echt niet laten liggen dus wel opgepakt (en daarna handen gewassen) Dus tja,
    Dat het nu zo is soms omdat ik echt de kinderen iets van een sociaal leven terug wil geven en ze mer vriendjes wil laten spelen neem ik voor lief onder de hygienemaatregelen. Maar echt actief een kinderfeestje organiseren of hem daarheen laten gaan zo ik nog even laten. Ik heb de oudste van begin september er zelfs op voorbereidt dat het misschien zoals @GossipGirlxoxo zal gaan.

De jongste wordt in juli 3 maar die zou sowieso geen feestje krijgen. Afhankelijk hoe het dan is doe ik denk ik net als wat @GossipGirlxoxo beschrijft mits het mooi weer is of anders een drive tru ofzo.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.310
    10.280
    113
    Het was even zoeken maar de po raad die raad het af en de meeste zullen deze adviezen opvolgen. Heb het nog ergens anders gelezen maar die heb ik nog niet gevonden. Zodra ik die kan vinden plaatst ik die ook.

Het was op de site van en po raad.

https://po.lesopafstand.nl/lesopafstand/weer-op-school/veelgestelde-vragen-over-weer-naar-school/

Kijken bij trakteren

NiekeKris vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Dank je wel voor het opzoeken!

Bij school 1 mag het hier dus wel. Bij school 2 geen idee, niets over gehoord. Maar ik ga dus wel een traktatie meegeven. :oops: Voorverpakt en per traktatie verpakt (niet goed voor de plastic soep... :(), dan kan de juf het desnoods meegeven naar huis.

@GossipGirlxoxo: Hier met vier jaar sowieso nooit een kinderfeestje. :D

Mijn jongste had mazzel, haar feestje was precies voor de lock down. Moesten wel iets anders doen dan gepland, maar was evengoed leuk. En de oudste zal dus geduld moeten hebben, maar ik wil het wel alsnog of anders volgend jaar dubbelop ofzo... Vind het echt wel sneu voor haar namelijk (tegen haar ben ik wel heel positief, hoor! ;)).

owly vindt dit leuk.
  8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jongste mag trakteren, maar mag niet eetbaar zijn. En de helft van de klas is er nog maar. Dus we wachten er nog even mee. En tegen de tijd dat de hele klas er is mag iets eetbaars misschien nog niet, geen idee wat dat dan zou moeten worden bij kinderen van 9-10-11 jaar. Een bellenblaas zijn ze wel een beetje ontgroeid ;) (al was mijn dochter van 12 er vandaag mee in de weer :D)

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier zou dat feestje ook niet van school zijn maar toevallig hebben mijn vriendinnen en schoonzussen dochters die allemaal max. 6 maanden met mijn dochter schelen en dat zijn echt haar vriendinnetjes daarom had ik een uitzondering gemaakt.

NiekeKris vindt dit leuk.
  11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    De jongste is half juni jarig, ze wordt dan 7 jaar. ik plan wel dr verjaardagsfeestje. We zien die week wel of het wel of niet doorgaat.

Dit jaar 6 kindjes. We doen het gewoon thuis. Nou eigenlijk bij slecht weer in de winkel. Die is lekker groot. Met een lekkere grote tafel.
    We zijn straks toch beperkt open.
    Mooi weer: dat wordt het lekker buiten gedaan.
    Zetten we lange tafels neer.

Alles leuk versieren, taartje eten. Kadootjes,
    Wat spelletjes, wat knutselen en dan worden ze lekker opgehaald. Dit jaar wordt Max 2,5 uur.
    en heel vaak handen wassen.

Grote mensenfeestje: tja die zullen we waarschijnlijk wel overslaan. Op de paar mensen na, die we nu ook wekelijks zien.

De oudste, tja ze woont al op zichzelf. Dus geen kinderfeestje meer. Maar ze zal wel een klein tuinfeestje geven met dr beste vriendinnen.

12. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Wij hebben geen feestje gedaan voor de 6e verjaardag van mijn kind. Wel zijn er los van elkaar wat mensen in de tuin langsgeweest om een cadeautje te geven. Ze hebben een stukje taart gehad, wat hapjes op plastic bordjes die ze erna in de vuilniszak vlakbij hun konden gooien.

Alles met afstand, max 4 mensen per keer. Was wel doodmoe erna, iedereen na elkaar ipv in 1 x. De volgende dag hebben we een spring kussen in de tuin gezet voor onze 2 kinderen, ipv een kinderfeestje.

En ze hebben genoten , heb me er druk om gemaakt dat het niet leuk is voor haar etc, maar was een superverjaardag!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Q is maandag jarig en moet dan ook naar school. Trakteren mag niet.
    Een feestje geven doen we ook nog niet. Of ze wel naar een feestje zou mogen, ik weet het niet. Mijn eerste reactie zou ‘nee’ zijn, maar het is ook afhankelijk wat ze gaan doen, met hoeveel kinderen, etc.
    Er komt wel wat bezoek, maar allemaal gespreid over de dag en andere dagen. Maandag komt ook 1 klasgenootje mee om toch een beetje haar verjaardag te vieren (overigens in overleg met de ouders).

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Leuke pen (balpen met leuk printje of een regenboog of glitter gelpen ofzo), marker, sleutelhanger, ...?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zijn zeker goede ideeën!

Deel Deze Pagina