Hallo allemaal, Ik heb een vraag... ik heb begrepen van de kraamzorg dat Rooming in verstandig is als je borstvoeding wilt gaan geven, zodat je de eerste dagen dicht bij je kindje bent en het hoort als het wil drinken (om goede /tijdige aanleg te bevorderen). Dat rooming in, hebben jullie dat gedaan? Ik dacht, misschien moet ik dan maar vast het campingbedje op onze slaapkamer op zetten, voor als ukkepuk komt, want onze wieg is zo zwaar, die krijg ik echt niet daar gezet... Hebben jullie hier ervaring mee?? Alvast bedankt!!
Op advies van mijn kraamhulp heb ik de kinderwagenbak gebruikt, maar echt maar voor een weekje... toen hebben we haar in haar bedje gelegd... ik wilde eerst absoluut niet de kleine op de kamer, maar toen ze geboren was wilde ik haar zo graag bij me hebben... Nu slaapt ze stiekem 's morgens na de ochtendvoeding bij ons in bed.. wilde ik ook nooit, maar is zo fijn om ff te knuffelen.. x
ik heb er een apart wiegje voor aangeschaft. Het is een hangwieg en als blijkt dat ik echt erg slecht slaap door de geluidjes van de kleine, kan ik het wiegje in eigen kamertje hangen. Maar de bedoeling is om toch een maand of 2-3 ons kleintje bij ons op de kamer te houden.
Ja, van de ene kant ben ik dus ook bang dat ik van ieder geluidje naast m'n bed zal staan, van de andere kant lijkt het me ook wel heel prettig...
daarom moet je het gewoon even proberen, en als je er gek van wordt, dan kan je kindje straks altijd nog terug naar eigen kamertje toch?
mijn partner en ik wilden alleen de 1e week de baby op de kamer,maar tis toch eigenlijk wel handig zo op onze kamer in de wieg(die ik geleend heb van een familie lid) ben nu tijdelijk alleen thuis en dan hoef ik niet steeds in de nacht naar boven om te voeden. als hij straks doorslaapt dan gaat hij wel naar zn eigen kamer.
Gijs heeft 2 nachten bij ons op de slaapkamer gelegen.. We hebben hem daarna mooi naar zn eigen bedje over gedaan.. 't Gesleep met de reisbak viel ons tegen.. Helemaal omdat ik smorgens dan met gijs beneden kwam en zelf die bak niet kon tillen... Al snel kwamen we op t idee dat t nu ook nog wel verrekte handig is om de box als slaapplekje te gebruiken.. Maar als ik zelf weer wat sneller en vaker de trap op en neer kan lopen ( moet rust houden ivm KS) dan gaat gijs zeker voor een middagtukje weer in zn eigen bedje.. In een campingbedje zou ik zelf niet doen.. Heb laatst op een avond bij mn ouders er gebruik van gemaakt.. maar ik kon er niet goed bij, omdat t bedje vrij diep was..( of je moet daar bij de koop goed naar kijken dat t voor jezelf ook practisch is)
Ik denk dat we gewoon gaan proberen en kijken hoe het gaat. Campingbedje is inderdaad wel erg diep...
Hier 1x 10 maanden en 1x een jaar BV gegeven en geen rooming in gedaan. Nu is de babyslaapkamer aan de overkant van de gang en dat is een meter of 5-6 die overbrugt moet. Ik werd er onmiddellijk wakker van als ik uk hoorde pruttelen. Oke, ik zal het smakken wsl. niet gehoord hebben, maar ik was er meestal toch er snel bij. Als mijn man er gewoon door heen slaapt heeft uk toch nooit veel geluid gemaakt. Ik vond het gewoon fijner dat onze ukken in hun eigen bedje sliepen en kon heel goed slapen als ze bij mij lagen ( heb ze beiden 2-5 nachten bij me gehad toen ik in het ziekenhuis lag). Maar ik heb het niet als belemmering voor de BV ervaren dat ze in hun eigen bed lagen.
Beide kindjes hebben in het begin borstvoeding gekregen, beide sliepen gewoon op hun eigen kamertje. Milan sliep naast de onze, we werden evengoed van elk klein kikje wakker, heel bijzonder. Toen Misha kwam, zijn wij naar zolder verhuist. Voor de zekerheid zette ik een wekker, omdat ik bang was dat ik haar niet zou horen, maar dat was eigenlijk niet nodig, want ook van haar werd ik meteen wakker als ze me nodig had...Nu was dat wel wat bewerkelijk, omdat ik op zolder sliep en haar dus elke keer de trap op moest tillen om haar te voeden (ik voedde 's nachts in bed) en de trap weer af om haar terug te leggen. Maar zij besloot om vanaf week 2 door te slapen 's nachts (van 23.00 tot 07.00 uur) en wilde ook ècht niet drinken als ik haar ervoor wakker maakte, dus dat probleem was snel opgelost
Zelf hebben we Kelsey de eerste week op de kamer gehad in de reiswieg. Vond het wel fijn de eerste nachten, ff goed aan elkaar geluidjes wennen. De nacht voordat de laatste dag was van de kraamhulp heeft ze in haar eigen bedje geslapen en dat ging prima, daarna in haar eigen bedje gelegen. Kinderkamer is langs onze kamer dus als ik de deuren op een kiertje laat staan hoor ik het ook heel erg snel.
ik heb geen bv gegeven hoor maar kon mn bed niet uit de eerste week dus heb ik hem ook op de kamer gehad. in zn kinderwagenbak, niet in een campingbedje (weet niet of dat zo verstandig is hoor, tenzij je goed matrasje hebt). Ging prima en ik sliep gewoon vast hoor werd echt niet wakker van ieder piepje
Oh wat ideaal, een kleintje dat doorslaapt van elf tot zeven!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? In elk geval denk ik dat inderdaad de kinderwagen-wieg (eventueel op tafeltje) een goed alternatief is.
Gewoon de mazzel hebben om een slaapkop ter wereld te zetten De eerste 2 weken zette ik de wekker (ze meldde zichzelf niet, dus kon ook niet wakker van haar worden) voor een nachtvoeding, omdat ze die anders gewoon oversloeg. Na 2 weken hangen en wurgen om er een beetje in te krijgen heb ik haar gewoon laten liggen. Ze woog dan ookal 4200 gram bij de geboorte, dus kon het wat dat betrof hebben Als je kiest voor de wandelwagenbak op de kamer, zorg dan wel dat het eventuele tafeltje waar hij dan op moet staan goed stevig en stabiel is. Bak + inhoud D) weegt best veel..
oh wat heerlijk zeg, zo'n kind wat meteen door slaapt Eerlijk gezegd maakt het me nu allemaal niet zo veel uit, als hij/zij zich maar snel meldt! Inderdaad, ik heb nog wel een heel degelijk, stevig tafeltje dat ik kan gebruiken voor rooming in. Ik ben benieuwd...
Mijn nicht had van een oude box een wiegje gemaakt wat je aan het bed kon schuiven.Ik mocht dat lenen,maar was niet zo overtuigd.Toen de kraamhulp kwam was ze meteen entousiast en hebben we het voor 1 nacht geprobeertdaarna was ik helemaal om.Ik hoefde s nachts niet uit bed (fijn omdat ik hechtingen had en niet over de bedrand hoefde te kruipen) om te voeden maar kon hem zo bij me pakken.En als hij huilde kon ik hem zo oppakken.Heerlijk was dat. En het bedje was heel erg simpel gemaakt.Ik geloof als je die dingen meot kopen dat ze bijna 150,- kostten.Het had haar 15,- gekost om het zelf te maken.
Een campingbedje is inderdaad wel erg diep, zou ik niet doen, moet je zo bukken. Wij hebben heel lang een wieg naast ons bed gehad, ideaal, als ik 'm hoorde kon ik hem er zo uit pakken terwijl ik in bed zat en legde 'm zo weer terug na de voeding en ik sliep zelf ook meteen weer verder.
Wij hebben Milan de eerste 1,5 week bij ons op de kamer laten slapen. Maar wel in zijn eigen bedje. Vond het eigenlijk niet zo fijn dat hij bij ons sliep. Heerlijk om hem dichtbij te hebben hoor, maar werd overal wakker van. En verschoon hem toch steeds voor het voeden dus moet dan toch naar zijn kamertje. Zou het wel proberen als ik jou was. Misschien vind jij het wel heel fijn.