Onze kleine man heeft donderdag op vrijdag flink buikgriep gekregen. Zo zielig! Het heerst op het kdv hoorde ik toen ik hem woensdag ging ophalen. Maar ja, toen was het leed dus al geschied. Hij was al een paar dagen aan de diarree vanwege doorkomende kiezen, maar nu was het goed raak. Hij heeft er ook koorts bij gehad en vandaag is hij nog wel erg moe, maar hij eet alweer aardig en is ook weer wat vrolijker. Hij heeft wel de hele tijd door goed gedronken. Nu vroeg ik me af: wanneer zouden jullie je kindje na zo'n buikgriep weer naar het kdv brengen? Morgen zou hij weer moeten, maar omdat hij zo jengelig is, weet ik niet of dat nou nog komt door ziekte of gewoon omdat hij in een "fase" zit. Lastig vind ik dit...
Hier ook gehad. Af en toe vervloek ik het kdv en wil ik dochter er acuut van af halen door al die stomme virussen en bacteriën. Maar ja... Dochter is er een dikke vijf dagen goed ziek van geweest en had echt nog wel zeker 5 dagen nodig om te bekomen van het paar dagen ziek zijn en niet eten en drinken. Pas toen ze echt weer helemaal dr oude zelf was is ze weer gegaan. Ik denk dat je het jengelen van je zoontje nog moet zien als nasleep en niet als een fase. Beter iets langer wachten en even aan laten sterken dan hem te snel weer laten gaan, hij het niet naar zijn zin heeft en weer wat nieuws op doet straks.
Ja, en tegen die stomme buikgriep bouw je geen weerstand op, die krijgen ze gewoon keer op keer. Ik heb precies hetzelfde, dat vervloeken. Het is echt van de laatste tijd. Tot zijn eerste jaar had hij af en toe een verkoudheidje, maar nooit extreem. Nu al twee keer buikgriep en één keer een flinke verkoudheid met koorts. Bah. Het moet nu echt snel lente worden, weg met dat gekwakkel! Ik denk morgen nog een dagje thuis en dinsdag naar mijn ouders. Woensdag zien we wel weer. Daarna weer vier dagen lekker thuis.
Als hij vandaag nog niet 100 % is, zou ik hem morgen thuis laten (als dat kan). Anders is hij misschien dinsdag of woensdag weer ziek en daar zit je ook niet op te wachten.