Onze zoon is nu 5 maanden en 2 weken en hij krijgt nog steeds om 21 uur de laatste fles. Maar vind het zo zielig om hem dan wakker te maken omdat hij dan erg diep ligt te slpaen. Wanneer geven jullie de laatste fles? En kan ik het misschien ook verplaatsen naar iets vroeger nu krijgt die: 7 uur - 150ml 10 uur - fruit 11 uur -120ml 14 uur - 150ml 17 uur - groente 18 uur - 120ml 21 uur - 150 +rijstebloem (laatste fles)
Wakker maken voor een voeding heb ik nooit gedaan, maar ik geef bv en dat is sowieso anders. Wel denk ik dat je hem nu echt niet meer wakker hoeft te maken voor een fles, gezien hij overdag goed drinkt en je zelfs zijn slaappatroon onderbreekt. De laatste voeding verplaatsen en hem dan zo de nacht in laten gaan?
Zou je hem na de groente niet (zo rond 18.30, 19 uu, dus voor zijn bedtijd) de laatste fles van 150/5 kunnen geven en dan de nacht in? Zodat het flesje van 18 uur vervalt? Je merkt dan ook snel genoeg of hij die 5e fles nog nodig heeft (kan best, 5 flessen is normaal met 5 maanden).
Zelf laten komen of alles wat verschuiven... 07.00: 180 10.30 fruit 11.30: 150 14.30: 150 17.30: groente 19.30: 180 Zoiets?
Zou de fles van 18u niet naar 19u kunnen en die met rijstebloem? Daarna lekker naar bed en kijken of hij wakker wordt.. Zo ja, dan zou je 's avonds om 22.00u nog een flesje kunnen geven zonder hem wakker te maken. Mijn zoontje heeft tot 5 maanden een fles om 22u gehad zonder dat hij wakker werd. Op een gegeven moment ging het zo, eruit halen, geen luier als hij alleen had geplast, flesje geven en meteen weer in bed. Hij werd er niet wakker van!