Controle na 6 weken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mandarijn, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    Ik heb misschien een heel domme vraag, maar waarvoor is de controle-afspraak 6 weken na de bevalling,
    ik moet n.l. een afspraak maken bij de gyn. maar is dat een gesprek of is het een onderzoek? ik heb geen idee
     
  2. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij oorspronkelijk een gesprek. Maar omdat ik een spiraal wilde werd het een onderzoek, Twee kweekjes.
     
  3. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    En nog gefeliciteerd!
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Hier een gesprekje.
     
  5. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Hier ook alleen een gesprekje. Over hoe het met je gaat, hoe het met de kleine gaat. Ook wordt er over anti conceptie gesproken...Dat soort dingetjes allemaal..Meer een soort afsluiting..
     
  6. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Dat ligt aan de bevalling, als je bijv. erg bent ingescheurd, veel hechtingen had of eventueel nog klachten hebt, doen ze wel een onderzoek.
    Bij mij was het alleen een gesprek, vond het ook wel leuk om het af te sluiten met de vk en even na te babbelen.
     
  7. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    ook alleen een gesprekje! over hoe het gegaan is en of alles goed is! 10 minuten en dan ben je buiten.

    liefs mandy
     
  8. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ooh dat valt dan gelukkig mee, bedankt allemaal :D
     
  9. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ja, hihi, je bent natuurlijk blij dat ze 'daar beneden' niet meer hoeven te zijn, is al erg zat bij de bevalling
     
  10. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hier ook gewoon een gesprekje en kort overlopen van mijn (probleem)bevalling :)
     
  11. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    dus ze kijken ook niet meer hoe je baarmoederstand is?
     
  12. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Nee, daar kijken ze niet meer naar. Als het goed is moet je kraamhulp dat gecheckt hebben en moet het goed zijn toch?
     
  13. NewMama

    NewMama Lid

    1 mei 2008
    87
    0
    0
    is het ook alleen een gesprek als je door de gyn gehecht bent?Of zou hij dan toch "beneden" willen kijken?
     
  14. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    bij mij werd ook mijn ijzer gecontroleerd en mijn bloeddruk.
    en inderdaad een gesprekje over hoe alles gaat en is gegaan
     
  15. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Neehoor, er wordt ècht niet gekeken, tenzij je erom vraagt omdat je problemen hebt...Bij mijn eerste was mijn nacontrole ook bij de gyn (probleembevalling met vaccuumverlossing gehad en dus een knip en dus gehecht door de gyn) Gewoon een gesprekje, meer niet...
     
  16. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik had ook een vaccuumverlossing+knip en placenta die er net op tijd uitkwam na allemaal medicijnen dus even daar over gepraat.
    Bij mij vroeg ze of ik wilde dat ze nog even naar mijn hechtingen ging kijken aangezien ik een spiraal wilde keek ze het gelijk even na maar ik was zo goed gehecht dat het eigenlijk niet hoefde.
     
  17. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    inderdaad hahaha, maar gelukkig lees ik hier alleen berichten over een gesprek, dus dat stelt me helemaal gerust :)
     
  18. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Nou moe bij mij moest dat wel... Ook na zes weken ja geloof ik. Ik wilde afzeggen maar dat mocht niet van mijn bezorgde man.

    Die gyn ging toen vertellen dat het bij De Volgende :)-s) niet zo hoefde te verlopen aangezien de kans op herhaling 2/1000 was maar hij wilde wel de hechtingen checken. En ik nog: moet dat? :( En hij: Ja. Sorry.

    Dat was echt echt echt niet leuk. Maar alles was goed. Aan de andere kant niet verkeerd, stel dat er iets niet goed is, liever nu dan dat je er over vijf jaar achter komt dat iets niet goed zit.
     
  19. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

    ik wil nu niemans angst aanjagen maar bij mij heeft mijn gyneacoloog wel vanonder gekeken (omdat ik gehecht was weliswaar) en ook heeft hij een uitstrijkje genomen (maar dat was omdat ik een virale infectie had van mijn baarmoeder) en ook nog eens gevoeld naar mijn ligging van de baarmoeder (op de buik voeken) maar ik ben dan ook bevallen (en woonachtig) in Belgie. en ik denk ook wel dat er van af hangt welke gynaecoloog je hebt en of je al dan niet geknipt ben ofz
     
  20. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier wel een inwendige controle (heb ks gehad) en gevoeld of de baarmoeder weer goed zit.
    Ook uitsrijkje genomen. (is automatisch hier in België)
     

Deel Deze Pagina