Haaruitval

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door JBM1985, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Had altijd wel gelezen dat je in je zwangerschap je haar misschien lekker vasthoud en een mooie bos met haar kan krijgen. En dat het na je zwangerschap dus weer uit kan vallen, wat het normaal anders toch wel had gedaan. Maar nu ben ik al ruim 3,5 geleden bevallen en heb nu de laatste paar weken erg last van haaruitval. Zou het daar nog bij horen? En hebben er meer dames last van gehad? Ben ook zo benieuwd hoe lang het gaat duren, je vind het haar overal word dr gek van haha.

2. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Ik heb er ook veel last van. Begon bij mij uit te vallen zo'n 3 maanden na de bevalling. Ik heb nu een heel zielig bosje haar. Ik hoop dat het binnenkort stopt met uitvallen, want ben bang dat ik niks overhoud zo. Ik krijg trouwens wel nieuwe haren terug. Ik heb allemaal van die korte sprietjes op mijn hoofd...

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    verschrikkelijk !!!

Ik vind het zo erg, verlies het echt bij bosjes! als de kleine aan mn haar trekt zit zn handje weer vol! Doucheputje is steeds verstopt, ik durf amper te borstelen.. echt verschrikkelijk!

Het hele huis is continue bezaaid onder de haren, en ik draag het al 6 maanden in een knot omdat ik anders nog meer verlies en dus troep maak!

Ik hoop dat het stopt zodra ik stop met de borstvoeding.. had sowieso niet verwacht dat ik er zo lang last van zou hebben, nog even en ik heb geen haar over... zo erg!!!

Wat moeten we er toch een hoop voor over hebben he ;)

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb het ook zo erg :( Kan er hele plukken uit 'trekken' zonder enige moeite... ziet er best sneu uit nou, ik hoop dat het binnenkort overgaat wat ik hou niets over zo!

5. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Ik herken dit! Het is zo naar, ik had het vooral na het douchen; hele lokken kwamen in de borstel terecht...

Het goede nieuws is dat het echt weer stopt! Zo heb ik het tenminste ervaren. Na de bevalling van mijn dochter duurde het ongveer 5 maanden voordat de haaruitval minder werd.
    Met mijn zoon duurde het helaas wat langer, een maand of 7.

Ik ben, toen het minder werd, naar de kapper geweest en nu is mijn kapsel weer 'als vroeger'.

Het is misschien goed om geen (of weinig) conditioner te gebruiken en andere middelen die het haar verzwaren en ik heb gelezen dat een bepaald vitamine (B12?? misschien) ook kan helpen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
  7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik heb er een maand of 9 denk ik wel last van gehad, dus je heb je nog even :).

Mijn man en ik hadden het echt gehad op een gegeven moment, echt overal vonden we haren! Zelfs in het eten terwijl ik daar die periode zo op lette, bah echt heel irritant is dat.

8. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    ja, hier begon het 3 maanden na bevalling en is nu nog steeds. Ook overal haren en bij haren kammen echt hele bossen eruit.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb er ook last van.. Als ik met mijn handen door mijn haren ga heb ik meteen mijn handen vol :)
    Ik merk er nog niks van verder, niet ineens een dun bos haar nu ofzo.. maar misschien komt dat nog :(

10. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Ok dus ik ben niet de enige en heb nog even te gaan!
    Ja pff zo irritant je vind ze overal, doucheputje ect. In de douche met haren kamen ligt het vol. Veel blijven stofzuigen dan maar en als het een keer over is, inderdaad maar even stukje eraf halen, dat is meestal ook wel goed voor je haar. Dat van die vitamine B heb ik ook gehoord ja. Ik gebruik ook altijd conditioner, anders kan ik mijn haar bijna niet kammen. Nou ja afwachten dus maar en hopen dat het gauw over gaat!

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja hier ook sinds een week of 4 erge last van. Met kammen, douchen, niks doen ik kom overal haar tegen. En niet 1 nee idd hele plukken.....heb zelfs al een kaal plekje net boven mn nek.......bah. Ook lynn en sem zitten continu met haren in hun handjes. Wordt er echt kriegel van!

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mep heir ook nog steeds :( maar vind nu allemaal krullende haren tussen mijn super stijle haar terug :S

13. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    duurt dat zo lang???
    ik ben kaal als dit nog 3 of 4 maand duurt!!!
    trek hele plukken eruit, alles hier in huis zit onder het haar en Chloe heeft idd ook steeds haartjes tussen dr vingers van mij!
    kan wel janken als ik onder de douche vandaan kom omdat het er weer met bosjes uitvalt!
    iemand de gouden tip zodat het wat minder wordt???????

14. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook, hele plukken tegelijk. :(
    Met douchen, borstelen en sowieso... Zou wel 6 keer per dag kunnen stofzuigen.
    Mijn haar is nu superdun en het ziet er niet uit...

15. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb het ook heel erg sinds 1 1/2 maand....het lijkt wel los te zitten in mijn hoofdhuid en sowieso de hele conditie van mij haar is heel droog en onhandelbaar en ook weer snel vet. Wat erg eigenlijk dat het zo'n invloed kan hebben allemaal. Ik merk het ook aan mijn tandvlees dat alles sneller gevoelig is na het poetsen enzo....grrr.....veel magnesium en calcium nemen volgens mij en vit. B complex maar of het echt helpt?

Na de geboorte van onze eerste heeft de haaruitval heeeeeel erg lang geduurd, heel griezelig was het want ik heb ook niet veel haar. De dermatoloog verzekerde me dat je als vrouw niet kaal wordt, daar heb je te veel vrouwelijk hormoon voor...maar dat net zo als bij mannen, je wel heel dun kan worden bovenop zeg maar....nou en die richting gaan we hier al weer mooi op. Heb toen wel geleerd ze niet te tellen, want toen kwam ik al snel op 400 haren per dag ipv de gebruikelijke 100...:$.

Veel sterkte allemaal er mee. Het is echt niet leuk dit...

Charlie

16. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, begint bij mij nu ook maar nog niet zo erg als ik hier boven wel lees. Mag wel wat uit trouwens, want het is zo dik da's niet leuk meer. Weet eigenlijk niet hoe lang het bij de oudste geduurd heeft.

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik heb vandaag vit. b pillen gehaald en speciale shampoo dus ik ga ervoor! :D
    hopen dat het iig een beetje helpt....

18. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    jeps, hier ook...
    ben niet bang dat ik kaal wordt want ik heb super veel haar van mij zelf.... maar lastig is het wel!

19. MvKenL

MvKenL Lid

12 mrt 2011
    58
    0
    0
    gelderland
    Ik heb het ook heel erg gekregen zo'n 3 maanden na de bevalling.. het viel er met bosjes uit en de hele vloer lag bezaaid met mijn haren.. moest elke dag 2x stofzuigen voor mijn haar uitval!

nu sinds een maandje is het weer normaal en heb ik er bijna geen last meer van dus er is hoop en het gaat over ;)

20. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Bij mij valt het nu al uit.. en ik ben pas 12 dagen geleden bevallen..

Deel Deze Pagina