Hoi, Het onderwerp zegt het al...! M'n vriend wil het liefst in te veel leeftijdsverschil, ofwel zo snel mogelijk aan de volgende beginnen haha Ik heb zelf zoiets van een half jaartje aan de pil en het dan op z'n beloop laten. Als me dochter een jaar is, dan serieus proberen. Hoe is dat bij jullie? Of willen jullie er echt nog niet aan denken haha Ben benieuwd!!!!
Wij wilden ze ( voor zover je zoiets voor het zeggen hebt) ook graag dicht op elkaar. Ik moest zo ie zo 6 maanden wachten na mijn keizersnee. Toen mijn dochter 8 maanden was was ik weer zwanger. Ze was 1 jaar en 4 maanden toen mijn zoon geboren werd.
wij gaan over anderhalf jaar voor een 2e toevallig gisteren besloten hihi en simbolisch op de 2e verjaardag van mijn lieve dochtertje stop ik met de pil ben helemaal happy want vl wilde eigenlijk niet meer na een hoop ellende na de bevalling (2x operatie door placenta rest en 2e keer ingegroeide placentarest) en een hoop bloedverlies erna...maar toch kunnen overtuigen haha hoop dat het ons gegeven is dan!
Wij willen rond twee jaar leeftijdsverschil, dus ik ben net een paar weken gestopt met de pil en gaan we voor de tweede
Wij willen minimaal 4jr wachten, als we al een tweede willen. 2 kleintjes lijkt me echt zwaar, als ze allebei nog overal bij geholpen moeten worden. Maar over 4 jaar ben ik 36, dus het is afwachten of het dan nog kan. En wie weet blijft het bij een. Qua ruimte en geld kan het op korte termijn ook niet.
Mijn oudsten schelen precies 1 jaar. Mijn jongsten schelen twee jaar. Nou 1jaar verschil is best ff pittig maar ik vind RWE jaar verschil zwaarder gezien de fase van de twee jarige
Hier begonnen toen zoontje een jaar was en gelijk raak. Off topic: Waarom zou je terug aan de pil beginnen? Zou dan voor die 6 maanden even condoom gebruiken.
Ik denk dat het hier bij 1 blijft, vanwege gezondheidsrisico's voor mijzelf. Zelf heb ik nooit echt een grote kinderwens gehad. Mijn man twijfelt wel wat meer dan ik. Moet zeggen, we genieten ook zo enorm van ons meisje nu, dat geeft mij echt heel veel voldoening.
Niet aan de pil gegaan na mn 1e bevalling maar tijdelijk condooms gebruikt. Toen ze 6,5 maand was gingen we er weer echt voor en was ik meteen zwanger, ze schelen dus 16 maand. Ik vind dat kleine leeftijdsverschil heel erg leuk, en hup zo in 1 keer door met die 'baby' fase van luiers, gebroken nachten, hapjes enz.
Hangt een beetje van de situatie af tegen die tijd maar ik denk als Ben ongeveer anderhalf is dat ik dan weer ga stoppen met de pil. Wil er niet te veel tijd tussen zitten maar vind het ook wel fijn als hij enigszins zelfstandig kan spelen tegen de tijd dat hij een broertje of zusje krijgt.
hier gaan we over 2 maanden beginnen. helaas had ik zeer extreme migraines (3-12 uren niets meer kunnen zien en verlammingen enz in het ergste geval), paar keer in de week en moest daardoor aan de meds waarmee je niet zwanger mag worden... ik ben er nu 2 weken mee gestopt en nog geen enge migraines gehad als het nu 2 maanden goed gaat gaan we er weer voor kan niet wachten haha
Wij voelen ons nu wel compleet met twee stoere jongens, dus hier wordt het denk ik geen derde kindje meer (denk ik) .. we willen genieten van ons leven, en we hebben andere doelen in onze leven die we graag willen bereiken!
We hebben het er weer over gehad en willen nu in oktober stoppen met de pil en dan 2 maanden condoom. Daarna willen we er. Dan echt voor gaan Dus zeg maar na een half jaar! Ben benieuwd, bij de eerste was het in ronde 6 raak!
ik heb gewacht tot ze 1,5 was. vlos en gyn raadde aan om minimaal een jaar na de bevalling pas weer opnieuw zwanger te raken. het is toch een grote aanslag op je lichaam zo kan je lichaam goed herstellen. ook had ik er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om zwanger te zijn en nog een kleine dreumes rond te hebben kruipen. ik was kotsmisselijk van de zwangerschap. toen ik zwanger raakte van de 2e, kon de 1e al lopen, trap op en af, sliep goed door enz. dat scheelde echt een hele hoop.
In hoeverre het te plannen valt willen we er minimaal 5 jaar tussen. Fijn van beide genieten en de kosten een beetje gespreid. Én.. een baby én een jengelende peuter lijkt me echt een onnodig moeilijk combinatie, geef beide liever alle aandacht.
Grappig hoe verschillend iedereen denkt. We hebben geen hele vaste planning. Wel dat we minimaal 9 maanden willen wachten om weer zwanger te raken. En ik persoonlijk wil er juist geen 4 of 5 jaar tussen, 'k ben geen baby baby mens en 'k moet er niet aandenken om dan weer "opnieuw" te beginnen.
Hier bewust wat langer gewacht om meerdere redenen. Ten eerste ivm mijn gezondheid en mijn vorige zwangerschap (HG en bekkeninstabiliteit). Ik wilde graag dat mijn dochter zichzelf een beetje kon redden en ook redelijk kon communiceren/dingen duidelijk maken. Ten tweede mijn partner. Hij wist eigenlijk niet of hij wel een tweede wilde. De angst voor eenzelfde zwangerschap als de vorige en de angst van wat voor invloed de zwangerschap op mijn gezondheid zal hebben. Gelukkig is hij over het laatste heengestapt