Gisteren een echo laten maken en kwam met pijn en moeite overeind van het bed. Nou was dit niet de eerste keer dat ik het merkte dat de pijn er aan zat te komen maar gisteren was het al in hevige vorm aanwezig. Een aantal jaren terug heb ik een dubbele bekkenbreuk gehad en heb ik 1,5 jaar gerevalideert, dus ik was er al op voorbereid dat ik pijn en b.i. zou kunnen krijgen. Maar zo snel al? Heb maar een afspraak bij de fysio gemaakt en hoop dat het minder word, maar ik zie de bui al hangen. Ik heb een zittend beroep, en gisteren had ik hoofdpijn van de pijn in mn kont, en hoofdpijn heb ik de laatste maanden niet gehad. Pffff ben al weken misselijk geweest en werkte daarom al minder in de ochtenden en nu dit. Ben dang dat het veel ziektewet word voor het augustus is. Wie werkt er nog met b.i. van jullie en tot waneer zijn jullie dit blijven doen? En werken jullie minder of hellemaal niet meer?
Ik ben wel heel benieuwd hoe snel je last kan heben van bi. Ik heb sinds deze week last van mijn stuitje. Bij elke stap die ik zet voel ik hem en als ik op sta uit bed of van mijn stoel en als ik buk heb ik er helemaal last van. Ik heb vorig jaar (toenwas ik niet zwanger) een periode vreselijk veel pijn in mijn stuitje en 1 bil gehad (durfde niet meer te lopen van de pijn), maar ze zijn er nooit achter gekomen waar dat door kwam. Die pijn is vanzelf (met rust) weer over gegaan. Ben nu wel wat angstig dat ik een zwakke plek heb in mijn onderrug waardoor ik eerder last krijg van bi...
Nou hier nog zn vroege! Ben al 2x per week naar de therapie aant gaan.. Bekkenband gekocht, en de pijn is echt nie te hebben! Bij mij komt heb door de hormonen en 2 weken geleden zijn we 5 dagen we geweest. (zacht matras geslapen) dus ik heb mezelf helemaal opgerekt vanmiddag moet ik naar de echo.. ben benieuwd! Kunnen ze zoiets dan ook zien op de echo?
Nee hoor, maar aangezien ik de pijn eerder bijna 2 jaar heb mogen ervaren weet ik dat ik nu mijn bekken weer voel. Ik heb vooral last bij liggen en weer overeind komen, lang lopen en tillen/dragen van dingen en dat hoeven geen zware dingen te zijn.
Ik had ook al heel vroeg BI. Denk al rond week 7 ofzo.(dat het begon) Ik ben al thuis van week 8 omdat ik zo misselijk was dat ik niet meer kon werken! Rond week 14 is de misselijkheid weggegaan maar de BI werd alleen erger dus ben ik gewoon niet meer gaan werken. Ik ga naar de kinésist en ik moet zeggen dat het de pijn echt verlicht.Het gaat niet weg maar ik kan ermee leven
kinésist is dat weer wat anders dan therapeut? Ik zat ook al aan accupenteur te denken..? wie heeft hier ervaring mee?
Geloof dat kinésist hetzelfde is als fysiotherapeut. In elk geval doen we bij de kinésist ook oefeningen voor de spieren te versterken en masseren ze) (Ben van Belgie dus mss dat jullie dat anders noemen )
rond week 14 kreeg ik enorme pijnscheuten aan mijn Si gewricht. en sinds een week heb ik onvoorstelbare pijn aan mijn stuitje. normaal op de bank zitten kan ik niet en als ik loop lijk ik wel 80 jaar. Ik heb dubbele scoliose in mijn rug, en had ook wel verwacht dat ik last zou krijgen. maar dit is wel heel snel! ik liep zoiezo al elke week bij mensendiecktherapie en nu moet dat waarschijnlijk vaker. over BI hebben ze niet gerept, denk ook dat dat een verzamelnaam is van allerlei klachten. van de week weer bij de HA geweest en die zag dat de linkerkant van mijn SI gewricht geblokkeerd is.
Hoi, Ik kreeg met 17 weken zwangerschap dus ook b.i. en ik was op mijn werk en ik kon me haast niet meer verplaatsen. Ben naar huis gereden en ja weet niet hoe want de gaspedaal was al niet meer te doen en als ik bij de stoplicht stond heb ik de auto in de vrij gezet. Ik heb zo een week haast niet kunnen zitten, lopen en vooral dat mijn benen niet mee gaven en in bed vrezelijk pijn gehad. Nu loop ik bij de cesar therapeut en is het stukken beter geworden, maar een uurtje staan of een verkeerde draai in mijn houding is het gewoon weer misseboel. Gewoon niet te veel van je lichaam eisen is de beste oplossing om de b.i. niet erger te maken. Dus ja, ik heb b.i. ook al heel vroeg gekregen. Groetjes anna.
Ik heb ook pijn in mijn stuitje en linkerbil, mijn VK zei de vorige keer dat het ook een vorm van Ischias kon zijn. Waar dus niets aan te doen is. Maar idd, zitten is echt onmogelijk, alleen een beetje hangen..
Ik heb ook pijn in mijn onderrug, stuitje en linker bil maar tot 2 fysio's toe zeiden ze dat ze niks voor mij konden betekenen omdat ze de oorzaak van mijn pijn niet konden wegnemen (zwangerschap). Ik moet gewoon in beweging blijven en veel afwisseling hebben overdag. Nog maar 104 dagen pijn
Ik ben gisteren met een pijnlijke bil bij de fysio geweest. Het kwam vanuit mijn rug. Er zat een blokkade op L10 (das redelijk hoog) en die heeft ie weggehaald en nu gaat het veeeeel beter! Raar dat je ergens anders pijn kan hebben dan waar het daadwerkelijk mis is....
Ik blijk, bij nader inzien, geen last te hebben van mijn stuitje, maar van mijn staartbeen. De afgelopen weken werd het zo erg dat ik na 2 minuten in een kantoorstoel al bijna niet meer overeind kon komen van de pijn... Ik heb sinds vandaag zo'n bal op proef om op te zitten en dat is echt geweldig! Ik heb absoluut geen pijn of druk meer in mijn rug. Tijdens de lunch zat ik in een gewone stoel en toen was het meteen weer mis, maar op mijn bal gaat het goed.
Ik heb ook al sinds week 14 last van mijn SI-gewricht! De ene week bijna nergens last van en de andere week kan ik soms niet lopen van de pijn! het is erg vervelend, en de pijnvrije dagen/weken duren steeds korter,d as wel balen, maar ik heb gelukkig nog pijnvrije dagen/weken! Er is ind. niks aan te doen, behalven dan bij de fysio proberen de pijn te verzachten en rustig aan te doen! Ik vind het niet leuk, maar tis niet anders, ik maak me eigenlijk veel drukker over het feit of het straks wel over is! Ik weet dat ze zeggen van wel, maar ik vind het zo onvoorstelbaar dat je nu zoveel pijn kunt hebben en het na de bevalling weer weg is! (tenminste langzaam weg trekt!) Hebben jullie die zorgen ook? O en ik baal ook dat ik veel minder kan doen dan ik zou willen! Wil nog zoveel in huis doen voor de beeb komt, maar dat gaat gewoon niet! Ggrrrrr sterkte meiden, en denk eraan, tis voor een goed doel! kus miek
Zo gisteren naar de fycio geweest en mijn bekken zitten hellemaal krom. Mijn schaambeen links staat hoger als rechts en op rechts zit een flinke vochtophoping. Aan de achterzijde zit het bekken ook niet op zijn plek, links zit het te laag, en rechts te hoog, ook weer met vochtophoppingen erbij. Conclusie de breuk is nooit mooi genezen en de botten schieten iedere keer van de juiste plaats af, een soort van uit de kom dus. Nu heeft de fysio de botten iets wat van hun plek afgeduwd, wat behoorlijk pijn deed en nu duimen we dat het op de plek blijft zitten, maar aangezien het dat al 6 jaar niet doet, is de kans klein. Dus volgende week weer terug en checken hoe het dan weer zit. Voel me nu behoorlijk bont en blauw maar hoop dat het iets verlichting gaat geven. Ik mag trouwens niet meer mijn bekken naar voren kantelen zoals ik altijd deed en zltijd heb gehoord dat dat goed zou zijn, gaat voor mij dus opnieuw leren staan en lopen worden.