Alle tips welkom

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Penguin, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben 36+4 wkn, inmiddels medische indicatie door een teveel aan vruchtwater (40 cm), geen oorzaak voor gevonden en zit nu aan kuurtje 2 voor schimmelinfectie.

Momenteel slaap ik giga slecht. Zo rond 03:00 uur heb ik geen idee meer hoe ik in mijn bed moet liggen, zo'n vervelend gevoel in rug, buik, schouders. Alle standjes geprobeerd, kussens, kruik.. Ook op de bank of een stoel zitten en in de auto kan ik maar geen goede houding vinden... Het is een soort hele strakke band net onder mijn borsten, twee plekken op de rug en na t slapen zijn ook mijn schouders en nek helemaal stijf. Heb wel het idee dat ik een grote buik heb die constant op spanning staat. Spring geregeld even onder de douche of neem een bad.

Ben alleen maar blij dat alles voor de rest met kindje goed gaat en erover klagen voelt voor mij een beetje als 'aanstellerij' en doe ik daarom niet. Wel hoop ik dat u misschien nog een tip heeft die de laatste weken iets aangenamer maakt. Voelt ook een beetje als een vicieuze cirkel: slecht slapen, slechter overdag, slechter slapen, slechtere dag etc..

Alvast bedankt voor uw reactie

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De laatste loodjes kunnen heel zwaar zijn.
    Heb je andere klachten van sterretjes zien, hoofdpijn, misselijk, niet lekker voelen. Zo ja dan aan de bel trekken bij de gynaecoloog.

Heb je die klachten niet dan is het van de grote buik dat je het gespannen gevoel het.

Probeer evt. iets homeopatisch voor het slapen. Verder wissel van houding met slapen zodat je telkens opnieuw prettig ligt. Probeer in de middag een dutje te doen. Eet niet te zwaar en te veel 's avonds. Drink geen koffie of andere cafeine houdende dranken.
    Werkt het allemaal niet, is het misschien een optie om een keer medicatie van de gynaecoloog te krijgen om te slapen of een nachtje met medicatie in het ziekenhuis te gaan slapen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina