6e keer schimmelinfektie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lianne, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi,
    is er iemand die dit ook herkend, mijn dochtertje van bijna 11 maanden heeft nu in 3 maanden tijd al 6 x een schimmelinfektie aan haar vagina gehad.
    Krijgt er een zinkzalf met antibacterieeele zalf mengsel voor, helpt wel ,maar het blijft steeds terugkomen.
    Ben benieuwd naar ervaringen..
    Groet Lianne

2. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Heeft ze geen spruw in haar mondje? Hoewle dan zou je eerder een schimmelinfectie van de billetjes zien.
    Wat voor luier gebruik je?
    Misschien deze (nog) vaker verschonen. Soms helpt het katoenen luiers te gaan gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Hebben jij of je partner misschien een schimmel infectie bij je waarmee jullie haar steeds besmetten? (voetschimmel?)
    Geen idee hoor, ik roep maar wat dingen maar misschien zit er iets bruikbaars bij.
    O, ja en tot slot, als ze geen schimmelhebt, wat gebruik je dan om haar huidje mee te beschermen tegen urine? of gebruik je niks? Dat laatste is denk ik beter, maar als je wel wat gebruikt moet je de restanten ervan bij iedere luierwisseling verwijderen.
    Succes

3. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    misschien zit het in je potje met creme, dat je perongeluk een keer met een vinger eerst aan de schimmel zat en toen creme voor haar billetjes pakte?
    Ook doeken waarmee je haar afdroogd moet je op 60 graden wassen en zo
    ...........ik roep ook maar wat........ : )
    succes daar, zo'n schimmel is heel vervelend!

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    misschien andere billendoekjes gebruiken of andere wasgel enz.

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik denk dat je met een antibacteriele zalf niet genoeg hebt. Denk eerder aan daktarin of zo (gebruiken ze ook bij spruw)

Inderdaad eventuele potjes sudocreme etc. voor de billetjes misschien vervangen (herbesmetting voorkomen)

succes met de kleine meid.

6. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Dank voor julie reaktie.
    Ga maandag even ha bellen, en inderdaad alle potjes vervangen.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je ziet dat de schimmel weg is dan nog even een poos doorsmeren met de zalf. Want zoals jij al wel weet kan het heel hardnekkig zijn.
    Je kindje in de blote billen laten liggen werkt ook heel goed. Mischien heb je nog een kraammatrasje over dan kan je kindje daar op liggen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, nog even door blijven smeren als het al weg is/lijkt. Vreemd dat zij antibacteriële zalf krijgt bij schimmels. Vaak wordt het zelf beschermend laagje aangetast door antibacteriële producten (zelfde als bij voetschimmel, krijg je eerder door bijv. te wassen met antibacteriële wasgel). Antischimmel is wat anders dan antibacterieel, al wordt het vaak door elkaar gehaald.
    Misschien is jouw dochtertje er erg vatbaar voor, of slaat het anti-schimmelproduct van de huisarts niet goed aan, wie weet kan hij iets anders voorschrijven. Maar schimmels kunnen hardnekkig zijn, sterkte!

9. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    ben vanochtend naar ha geweest, hij vond het erg vaak voorkomen bij haar, dus wilde hij gaan testen op suikerziekte.
    Er is dus nu bloed voor onderzoek, ben erg benieuwd!

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Mag ik vragen hoe dat er precies uitziet? Ik wist niet dat baby's dat ook konden krijgen namelijk. Ik heb het helaas zelf (blijkbaar door de pil) en ga wel eens met haar in bad, en nu word ik een beetje bang dat ik het overdraag.

11. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    het zijn rode vlekjes ( het lijkt of ze op de huid liggen) die zich snel uitbreiden, erg jeuken.
    Het ziet er heel anders uit dan luieruitslag.

12. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    evy heeft ook een schimmelinfectie..
    het is echt erg hardnekkig..
    wel merk ik bij haar dat als ik van die goedkope billedoekjes gebruik, haar vagina veel sneller rood is dan dat ik zwitsal gebruik..

Deel Deze Pagina