Hallo, Vraagje; wie heeft ervaring met artsen die je de keus laten maken voor een keizersnede nadat je al eens eerder met een KS bent bevallen? Onze eerste werd uiteindelijk met een spoedKS geboren, na 32 uur. Ze was dik 8 pond en de artsen weten niet waarom de ontsluiting bij 9 cm stopte. misschien verkeerde hoofdligging of ik te klein en kind te groot (past niet). Ik ben bang dat met een 2e zwangerschap ik geen keus heb en gewoon moet bevallen. Ik wil graag een KS wanneer ik weer een groot kind zou verwachten. het hoeft geen geplande te zijn, vind het prima als ik gewoon zou moeten wachten tot de gyn aanwezig is. Vorige keer in leeuwarden bevallen wie heeft ervaring met gyn in MCL? of heeft soortgelijk iets meegemaakt?
hoi, in de andere 2 topics over ks na 1e ks en vragen mbt tot ks worden denk k veel van je vragen wel beantwoord. Mijn eerste bevalling eindigde ook in spoedks omdat ontsluiting bleef steken bij 6 cm en net als bij jou geen idee waarom het stopte. Bij de nacontrole van de spoedks werd mij verteld dat in mijn geval een geplande ks bij een volgende zwschpa bespreekbaar zou zijn. Ik heb dan ook met 24 wkn een gesprek gekregen bij de gyn (was gewoon onder controle van de vk) en hierin de optie geplande ks besproken. Gelukkig was de gyn helemaal voor een geplande ks en geen gewone bevalling. Dus binnenkort krijg k mn 2e kindje via een geplande ks. Ik zou het in jou geval ook gewoon bespreekbaar maken bij de gyn!!