Ik ben met de 10 weken echo erachter gekomen dat het kindje met 9 weken is gestopt. 2 weken ongeveer leeft het niet meer dus. Ongeveer ook de tijd dat mijn kwaaltjes afnamen (alhoewel dit bij mijn 3 goede zwangerschappen ook rond week 8/9 gebeurde en verder met goede afloop!), op dit moment voel ik me echt helemaal niet zwanger meer, ik voel dat die hormonen zakken. Ik deed een clearblue weken indicator 2 dagen geleden en die deed er echt wel 2 min over maar er kwam nog wel 3+ uit. Ik hoop heel erg dat het op de natuurlijke manier op gang komt, dus ik vroeg me af is het nou zinvol mijn bloed te laten testen? Laat het kindje los zodra het HCG uit je lijf is? Wat is de trigger dat het loslaat?
Nee bloedtesten heeft geen nut. Zegt niks over t loskomen of op gang gekomen van de miskraam. Vaak is het mentaal weten en accepteren voldoende om t op gang te laten komen. Bij mij helaas bij alle 5 niet het geval geweest. Veel sterkte x
Hier een jaar geleden ma gehad. Ook met 10 weken en ook gestopt met 9 weken. Ik heb 2 weken gewacht of 't vanzelf kwam. Daarna toch maar gekozen voor medicatie om t op te wekken. Toen was 't er dezelfde dag nog uit. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. Verschrikkelijk om dit mee te moeten maken.
Bij mij was de trigger dat ik zelf echt de rust had om het te laten komen. Klinkt zweverig en zo ben ik absoluut niet, maar op de dag dat het kwam zei ik tegen mijn vriend. Ik laat het los.....of het nou blijft zitten of komt.....het is goed. Die avond kwam het....
Ik ben dinsdagochtend alles verloren, maar de zwangerschapstest van vanmorgen was nog knal positief. Het kan wel even duren voordat je hcg zakt.
Ik heb 16 dagen geleden curettage gehad. Ik kwam bij 9,1 week erachter dat hartje niet meer klopte(was toen ook gestopt met kloppen want dag ervoor een kloppen hartje op de echo gehad) week later heb ik curettage gehad. En nog steeds positieve testen al nemen ze wel wat af.. deze was van vanmiddag
Je kunt er niets over zeggen helaas. Bij mijn ma eerst 2 wk gewacht, kwam einde van die twee weken beetje op gang, maar heel mild. Bij controle bleek vruchtzakje er nog te zitten (was inmiddels 4 wk verder). Ik wilde absoluut geen pillen dus in ziekenhuis afspraak voor curettage gemaakt voor 2 wk later, als ultieme poging voor mn ljjf het zelf te doen. Ik had inmiddels allang geen klachten meer, maar die vruchtzak geeft hcg af dus er was zeker geen sprake van dat hcg weg was. 11 mrt curettage gehad en ik laat het even zo, ga niet testen of t weg is verder. Hopelijk komt het vanzelf maar bedenk wat je wilt, hoe lang je wilt wachten en wat je anders wilt doen... heel veel sterkte, het blijft ontzetend naar allemaal!!
Hier kwam het ook niet vanzelf op gang. Nadat het vruchtje en meeste restweefsel weg waren met behulp van pillen liepen de testen wel af.
Vaak blijft er juist hcg in je lichaam aanwezig waardoor de miskraam niet op gang komt. Dat het vruchtje niet meer leeft wil niet zeggen dat het hcg tot een 0 punt gaat dalen. Bij mij was het gestopt met groeien met 5 weken al, en met 11 weken is het door midddl van pillen pas op gang gekomen. Dat was de tweede keer. Met 9 weken ook geprobeerd maar werkte de pillen niet. Mijn lijf wilde er echt niet aan blijkbaar. Mijn gyn vertelde dat er vrouwen zijn die niet weten dat ze zwanger zijn, blijkbaar geen behoefte hebben aan een cyclus en op die manier hun hele leven met een foutus in hun baarmoeder blijven lopen. Uiteraard zijn dat hele zeldzame gevallen maar het kan dus gewoon zijn dat je lichaam het niet afstoot. Denk dus even na wat je wil. Een hcg test is niet nuttig. Maar bedenken wat voor jou de meest en de minst ideale manier is wel. Ontzettend veel sterkte. Super naar dat je dit mee moet maken.
@MamaZijnIsDeBom bij mij zei de gyn dat t altijd wordt afgestoten uiteindelijk, maar dat dit maanden kan duren. Soms zo vervelend die verschillende info die je krijgt...