ik heb een vraagje... ik weet totaal niet wat ik van mijn lichaam moet verwachten na mijn MK van 14 febr. dus wil graag jullie mening horen... ik ben 28 dec ongesteld geworden.. die cyclus zwanger geworden... ik heb pos. tests in handen gehad op, dacht ik, 26 en 27 en 30 januari... heb een paar dagen daarvoor nog wel een bloeding gehad. (22/23/24 jan). 23 dgn later, op 13 febr. begon ik weer bloed te verliezen.. en de dag erna was, dacht ik toen, de miskraam. de 15e heb ik een echo gehad en mn baarmoeder was al helemaal leeg.. die mevrouw zei dat ze denkt dat het bij de vorige bloeding al 'eraf' is gekomen en dat dit weer een normale menstr. zou kunnen zijn. ik zelf had daar meteen mijn twijfels al over omdat ik me vanaf eind januari tot enkele dagen voor 14 febr behoorlijk zwanger heb gevoeld... misselijk, oprispingen, gevoelige borsten.. het hele plaatje compleet... alleen dat was dus vanaf woe de 10e weg... afgelopen week heb ik weer een zwangerschaps test gedaan om te weten of de hcg uit mijn lichaam was en dat was zo.. er was geen 2e streepje te bekennen, zelfs niet een beetje... vandaag bij de gyn geweest en weer een echo gehad en ze zegt dat het weer kan en mag, dat ze denkt me snel terug te zien (zijn die ook waarzegster of zou ze iets gezien hebben??) ze zag en zei wel dat er een vlekje zat in mijn baarmoeder en vertelde erbij dat dat een beetje dik baarmoederslijm was. ze zei dat het goed kon kloppen dat het de vorige keer al weg is gegaan maar waarom ik dan nog zo lang die zwangerschapssymptonen heb gehad wist ze ook niet. nu wil ik eigenlijk weten wanneer ik weer zwanger zou kunnen worden? wanneer zal ik dan een ei hebben? ik voel het zelf helaas niet en temperaturen heb ik ook nooit gedaan. is ook niet makkelijk omdat ik zeer wisselende ploegen werk. ik weet wel dat het moeilijk te zeggen/voorspellen is en ik beloof dat ik me niet aan jullie antwoorden zal vast klampen maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie mening wil er nog even bijzeggen dat ik voor de mk cyclussen had van 24 tot 28 dagen
ik heb op 22 nov een miskraam gehad bij 6 weken. op 6 dec ben ik begonnen met ovutesten, en op 9 dec bleek dat ik mijn eisprong had, mijn cyclus was dus niet van slag, op deze dagen hebben we flink geklust... en op 19 dec heb ik alweer positief getest !!
ik wil je ook de ovu testen aanraden, makkelijk via internet te bestellen, makkelijk in gebruik en kan de hele dag door. Mijn cyclus was gelijk hersteld maar was dan ook nog maar een aantal dagen overtijd. Door de testen wist ik gelukkig precies wanneer we moesten klussen en wanneer ik mijn nod kon verwachten. Vond hem ook zeer nauwkeurig, op een vrijdagavond voor het laatst pos getest en precies 2 weken later, zaterdagochtend was ik ongesteld (daar was ik dan weer wat minder blij mee )
Ik wilde al zeggen dat je eventueel kunt gaan tempen, maar door je wisselende ploegendiensten geef je zelf al aan dat dat niet handig is. Je zou je temp wel kunnen bijhouden op de 'gewone dagen', ik bedoel dan de dagen dat je gewone tijd 's avonds naar bed gaat en 's ochtends opstaat. Hiermee kun je toch misschien je ei spotten. En je kunt idd ovulatietesten gebruiken. Doe je wanneer je ongeveer denkt je ei te hebben om de dag een test. Lastig he, ik ben ook benieuwd hoe mijn cyclus weer gaat lopen straks na de curretage. Ik hoop snel weer normaal, ik ga zeker tempen en weer ovulatietesten gebruiken. Sterkte en succes.