Hallo, Sinds de zwangerschap heb ik op mijn linkeronderbeen een spatader. Ik wilde in mijn verlof nog naar de dokter gaan, maar mijn verlof is ten einde. En nu de herfst weer komt stoor ik me er niet zo aan.. Maar toch.. wil er eigenlijk niet mee door blijven lopen. Heeft iemand van jullie er ook last van en zijn er middeltjes voor zodat ik niet naar de dokter hoef?
Hoi, heb ik ook last van. Maar ook nog niks ondernomen. Er schijnt een bepaalde massage voor te zijn die ervoor kan zorgen dat het minder wordt of het zelfs laat verdwijnen. Toevallig zit er hier in mijn woonplaats een, dus daar wil ik nog eens naartoe. De tip kreeg ik trouwens via diegene die de zwangerschapsgym gaf.
Gewoon naar de fleboloog, die kan het wegspuiten. Mijn ervaring is dat dat het meest effectief is. Aangezien ze je dan ook een paar dagen inzwachtelen is de herfst en de aankomende winter er een ideale tijd voor
Aiiii, ik heb er een op mijn rechterbovenbeen, op de achterkant. het lijkt verdomme wel een blauwe plek. ik wil er zeker vanaf!! hoe duur is dat wegspuiten??
Spataders komen door de verweking van de vaten tijdens de zwangerschap. Via de huisarts kan je je door laten verwijzen naar een fleboloog in t ziekenhuis. Verder kan ja als je er last van hebt steunkousen dragen. Het kan namelijk zeuren of jeuken of zelfs pijn doen. Ook kun je er meer krijgen. Zeker als je nog een tweede zwangerschap wilt, kun je sneller spataders krijgen als je ze bij de eerste ook kreeg. Dus dan zullen Steunkousen veel kunnen helpen. De fleboloog kan ze wegspuiten of met laser behandelen, maar doet het alleen als het erg genoeg is, ontsierend en zo.
Heb ik ook last van. Had er al eentje voor de zwangerschap, maar nooit last van. Tijdens de zwangerschap werd t erger, ook van die kleine haarvaatjes, lijken net blauwe plekken. Zou volgens de vk wegtrekken na bevalling: niet dus. vorige week bij de huisarts geweest: slechte vaten. Met oog op kinderwens voorlopig niets doen en steunkousjes dragen. Zal dus nog wel erger worden als ik nog een keer zwanger raak... als we uitgezwangerd zijn kijk ik wel verder. Nu ook steeds sneller moeie benen, pfff suc6 ermee