Bloedverlies na bevalling: maandverband?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Stefanie83, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben momenteel ruim 26 weken zwanger van mijn eerste kind en heb dus nog geen idee van wat me te wachten staat na de bevalling. Echter heb ik gehoord dat je na de bevalling nog een hele tijd last kunt hebben van bloedverlies. Mijn vraag is: klopt het dat je dan enkel maandverband en dus geen tampons mag gebruiken? Dat lijkt me namelijk echt verschrikkelijk! Ik heb ruim 10 jaar geleden alle grote onderbroeken de deur uitgedaan en draag dus alleen maar strings. Probleem 1 is dus: hoe prop ik maxi maandverband in een string?! Of moet ik toch alvast grote onderbroeken aanschaffen?

En probleem 2: ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan maandverband en inlegkruisjes. Kan het echt niet op mijn huid verdragen en gebruik dan ook alleen maar tampons. Maar hoe moet dat dan straks? Misschien heel raar maar over de bevalling maak ik me totaal niet druk, maar over het wekenlang dragen van maandverband des te meer... :D

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Geloof me, als je net bent bevallen moet je niet denken aan een string hoor! Tenminste ik niet, ik was zelfs helemaal fan van de erg charmante netbroekjes:). Dus ik zou me daar niet te druk over maken en voor de zekerheid toch maar wat grote onderbroeken in huis halen. Ik denk namelijk dat het niet echt goed is om meteen na de bevalling strings te dragen, het duurt wel een tijdje namelijk voordat alles daar weer een beetje hersteld is.
    En tampons gaat echt niet hoor de eerste dagen na de bevalling, dus ik denk dat je toch even aan het maandverband moet. Succes (ook met je verdere zwangerschap en bevalling)!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee daar denk je echt niet aan en nee het word zelfs aangeraden om je eerste menstruatie nog geen tampons te gebruiken (het kan zelfs de eerste paar maanden erg pijnlijk zijn)

Dit is om het feit dat het maandverband hygienischer is als tampons (dan houd je het "vuil" IN je lijf en het moet juist eruit) zoiezo met een normale menstruatie zijn tampons minder hygienisch (al lijkt maandverband viezer het is beter voor je!)

Dus een paar lekkere omaonderbroeken aanschaffen hihihi!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb er net zo'n hekel aan als jij om maandverband te gebruiken. Misschien valt het allemaal heel erg mee. De eerste anderhalve week moest ik er ook echt niet aan denken om strings aan te trekken en liep ik voor mijn 'lol' met gewone onderbroeken aan.

Dat hele dikke kraamverband heb ik maar twee dagen hoeven gebruiken, daarna gebrukte ik van dat goedkope gewone maandverband en met iets meer dan een week was het vloeien helemaal gestopt. Zo kan het dus ook, hoeft geen weken te duren... En dat spul wat in je kraampakket zit is ook van ander materiaal dan always ofzo. Minder irriterend. Heb trouwens toen ik na 8 weken weer ongesteld werd gewoon tampons gebruikt, nergens last van gehad...

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Zolang je nog vloeit na de bevalling mag je nog geen tampons indoen ivm mogelijke infecties die je dan kan oplopen. Er is daarbinnen toch sprake van een wond.
    Ik hoefde sowieso de eerste periode helemaal nog niet te denken aan tampons en/of strings. Alles daaronder deed zeer door de hehtingen. Maar ook daarna is het allemaal wat gevoeliger gebleven en nu na 5 maanden is een tampon inhebben altijd nog pijnlijk.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hihi voor mijn zwangerschap droeg ik ook alleen maar strings. sinds ik jamie heb ben ik weer fan van grote onderbroeken. weet niet waarom maar kan strings niet meer zo goed verdragen... gewoon een lekkere boxer of een grote slip :)

7. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    ik zou zeggen op naar de zeeman en de wibra voor hele grote oma onderbroeken. en dan naar de kruidvat voor het goedkoopste dikke maandverband...

een kind op de wereld zetten is echt een ontzettend bijzondere gebeurtenis en als er straks een wondertje in het wiegje ligt maak jij je echt niet druk over onderbroeken en maandverband hoor!

na twee weken kon ik het met inleg kruisjes af maar die eerste 10 dagen was het echt een must om het in te hebben. en een string... pfff wat was dat ook al weer..begin er langzaam weer wat te dragen!

geniet van je zwangerschap , bevalling en je kindje straks en heel veel succes! ook met de onderbroeken en het maandverband!

liefs Hellen

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook geen moeite gehad met het dragen van omaonderbroeken. Ben wel 'snel' weer over gegaan op mijn oude vertrouwde hipsters. Maar een string was uit den boze hoor. Ik moest er niet aan denken.

Heb het kraamverband allemaal opgebruikt en daarna over gegaan op kotex night en vond het nog prettig ook ivm de hechtingen en de zwelling.

En ook voor mij gold dat ik al 20 jaar tampons gebruikte.

9. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat balen zeg! Had zo gehoopt dat jullie allemaal zouden zeggen dat die dikke proppen maandverband niet nodig zouden zijn, maar helaas :(. Ok, dan moet ik toch maar op pad voor grote onderbroeken. Welke raden jullie mij, als echte string die-hard, aan? Ik bedoel; het nadeel aan gewone onderbroeken vind ik dat ze altijd tussen je billen kruipen. Dus welke doen dat niet en knellen niet? Of kan ik beter boxers kopen?

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Met zo'n pak maandverband ertussen, kruipen die grannypanty's écht niet tussen je billen hoor. Neem dat maar van mij aan :)

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    In t ziekenhuis hadden ze van die Tena's in de badkamer hangen.. Daar kon ik niet goed tegen.. was blij dat ik thuis een pak met kraamverband kon pakken..
    Die netbroekjes waar ze in t zh mee aan kwamen zetten pasten niet om mijn XXL-poepertje.. dus was blij met de bungalowtenten die ik zelf mee had..

Tampons moet je echt niet willen gebruiken hoor.. Ik heb t vermoeden dat je vagina dat inbrengen en uithalen van die tampon zeker niet gaat waarderen...

Ik gebruik vanaf een jaar of 15 16 ook alleen maar tampons tijdens de menstruatie en zag er ook erg tegen op verband te moeten gebruiken.. Het is mij 100% mee gevallen..
    Wat me er trouwens weer niet toe gebracht heeft tijdens de menstruatie nu ook verband te gebruiken, want ik gebruik nu weer fijn de OB's..( neemt zo makkelijk mee in de tas/broekzak!!)

12. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Ook ik droeg alleen maar strings en gebruikte ob'tjes.
    nu draag ik nog steeds grote onderbroeken. Heeft vooral te maken met aambeien en omdat het nu gewoon ff lekker zit. Ik kreeg het advies om na het kraamverband Kotex maandverband te gebruiken en inlegkruisjes. Hier zit minder plastic in.

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh, horror :$! Zie het helemaal niet zitten :(

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je hebt wel belangrijkere dingen aan je hoofd, voedingen. luiers, huilen, wallen tot je oksels , dat bloeden en maandverband is wel het minste van je zorgen :p je hebt geeneens tijd om er bij stil te staan...

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Grappig dat iedereen iets anders heeft om zich druk over te maken, hihi. Ook grappig dat je strings (ook wel reetveters genoemd toch? :D) draagt maar je zorgen maakt dat granny pants tussen je billen komen. Huh? Andersom toch?

Echt, ik krijg al de kriebels als ik eraan denk dat ik tampons had moeten gebruiken na de bevalling, brrrrrrr en auwauwauwauw! :$ Daarbij zou ik de tampon willen zien die dat allemaal had kunnen absorberen, hahaha!

Meid, get over it, ik ZWEER het je dat je het niet erg gaat vinden als het eenmaal zo ver is. Op naar de Zeeman/Wibra/Hema en kruidvat voor Kotex Night! :)

@Annemarie: hahaha, XXL poepertje, hahaha!!!!

16. valhalla

Nou ja, je hoeft toch niet aan de grote witte katoenen slips ofzo... Bij elke H&M / Hunkemoller genoeg leuke vrouwelijke en mooie onderbroeken te vinden toch?

En het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar wou er ook gewoon weer vrouwelijk uitzien na de bevalling en me lekker voelen en vond wat ik aanhad echt wel belangrijk. Van een joggingbroek en wekenlang van kraammatrassen zou ik spontaan depri worden.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Vind ik ook, maar zie zelf het verband (huh-huh, woordgrapje) niet met er leuk uitzien en een paar dagen grote onderbroeken en kraamverband. Ik kleedde me meteen weer leuk aan en niemand had kunnen raden wat er onder mijn kleding zat. Het is maar voor even!

18. valhalla

Goeie grap :D Nee, bedoelde ook meer te zeggen dat je niet per se in een vleeskleurige zeeman-tent hoeft rond te wandelen... Het kan ook vrouwelijk. Dan zijn die kraamlappen meteen ook wat minder erg. Zeg maar. Vind ik.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja je hebt idd genoeg leuk ondergoed (zonder dat het een string hoeft te zijn) idd wel grappig dat van het tussen je billen zitten, ik blijf een string altijd eruit halen (heeft natuurlijk geen zin) ik draag ze nu nooit meer, mijn man vind ze zoiezo niet mooi, hij vind ze hoerig (is ook wel weer wat overdreven haha maar goed) hij houd van een sportbeha en zo'n hipster ach wie ben ik dan om te weigeren (lekker comfortabel) en idd je kan je erboven leuk aankleden, je hebt ook hele leuke huispakken trouwens mocht je niets lekker vinden zitten, met een lekker kleurtje (voorals je een beetje pips ziet) maar zou niet te dure kleren aandoen, alles lekt en zou ik zonde vinden van mijn (goede) en dure kleding..

20. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een dergelijke opmerking al wel verwacht. Snap ook dat het een beetje krom klinkt, maar een string heeft over het algemeen een heel dun reetvetertje waardoor je het niet voelt (ik althans niet) en die dikke flappen van een oma-onderbroek daarentegen voel je wel degelijk :D

* gaat nu maar eens richting de Zeeman op zoek naar een stylish verantwoorde oma-onderbroek *

Deel Deze Pagina