Komt menstruatie altijd precies 14 dagen na eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweetvienna, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hai meiden,

Ik heb ergens gelezen dat na je eisprong het altijd precies 14 dagen duurt tot je menstruatie. Nu zat ik terug te rekenen; ik ben ongesteld geworden op 8 januari. Wij hadden in december onbeschermd gevreeën op 25 en 26 december en dat was dus precies 14 dagen voor mn menstruatie. Dat betekent dat ik toen dus mn eisprong zou hebben gehad? En dat ik toen dus vruchtbaar was? Nu zit ik meteen een beetje in een dipje...als we toen precies tijdens mn eisprong hadden gevreeën en het is toen niet gelukt...waarom zou het dan deze maand wel lukken terwijl ik niet eens weet wanneer mn eisprong is? Heb nl. een onregelmatige cyclus...:( Is het nou waar dat je menstruatie altijd precies 14 dagen na je eisprong komt?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Volgens mij is het zo dat het stuk tussen ei en menstruatie (de luteale fase) TUSSEN vrouwen kan verschillen van 12 tot 18 dagen. Maar voor een individuele vrouw is het meestal evenlang, ook al zijn je cycli onregelmatig.

Als je een onregelmatige cyclus hebt, is het stuk tussen ongesteldheid en volgend ei langer of korter, niet het stuk tussen ei en ongesteldheid.

Je hoeft trouwens niet precies tijdens de eisprong te vrijen, in de aanloop er naartoe ben je ook vruchtbaar omdat zaadjes langer kunnen overleven in de omgeving die de cervix (met slijm) verschaft (zgn. vruchtbaar slijm), en je ei blijft nog 24 uur na de sprong 'goed' :)

Ik zou zeggen dat je wel tijdens je vruchtbare periode hebt gevreeen. Als je het echt wilt bijhouden, kunnen ovulatietestjes wel uitkomst bieden. Nog zekerder is temperaturen - maar dat is wel gedoe volgens mij.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Normaal is tussen de 10 en 18 dagen voor je menstruatie je ei. En er is meer nodig dan sex op het goede moment, anders was iedereen in een poep en een scheet zwanger geweest. Je moet ook gewoon geluk hebben.

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Het hoeft inderdad niet altijd 14 dagen te zijn hoor. ikzelf heb bijvoorbeeld een vrij korte luteale fase. namelijk meestal 10 dagen. Dus iedere vrouw is anders. Misschien kun je je eisprong voelen. ikheb vaak 1/2 dagen last van wat steken en krampjes rechts of links onderin mijn buik. En anders inderdaad temperaturen. Is wel iets wat je dagelijks bij moet houden maar wel goed om inzicht te krijgen in je cyclus. Succes ermee!

5. Miertje82

Miertje82 Lid

22 jul 2009
    62
    0
    0
    Weet niet of het altijd zo is maar bij mij is het exact 14 dagen...

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jij hebt een modelcyclus! :D

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja misschien is temperaturen een optie maar daar zie ik ook een beetje tegenop...ik ben er nu al teveel mee bezig...

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je bent nog maar in ronde 1.. als je er nu al zoveel mee bezig bent zou ik het temperaturen even laten zitten!

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja precies

Deel Deze Pagina