Hallo Dames, Via mijn zorgverzekering kan een een begeleidingspakket vergoed krijgen van makibo, dit houdt in: Het pakket omvat de volgende fases: Een intake gesprek voor zwangere en partner vanaf 20 weken zwangerschap aan de praktijk: a) uitgebreide anamnese en borstcontrole, b) borstvoedingservaring, c) informatie over de verschillende eigenschappen van borstvoeding geven voor moeder en kind, d) advies over verzorging borsten in de zwangerschap, e) voorlichting borstvoeding post partum, f) informatie over voeding, roken, alcohol en drugs, g) uitreiken folders, h) ruimte bieden voor eventuele vragen/problemen. Consult in de kraamtijd bij jullie thuis of in het ziekenhuis: hoe verloopt de borstvoeding tot nu toe. Telefonisch consult op dag 14 en dag 28 na de bevalling Consult 5 weken na de bevalling aan de praktijk a) met weegmoment baby b) waar zitten de knelpunten c) borstcontrole d) voorbereiden op terugkeer naar de werkplek. e) overige vragen. Telefonisch consult 10 weken na de bevalling: ondersteuning bij "terugkeer naar de werkplek" en overige vragen beantwoorden. Overdracht naar Centrum voor Jeugd en Gezin en/of andere disciplines, met toestemming van jullie. Voor vragen kunnen jullie tijdens de duur van het pakket contact opnemen met eigen lactatiekundige Bij 6 maanden een schriftelijke evaluatie Dit kost mij buiten een eigen bijdrage van 50 euro verder niks.. Iemand die hiermee ervaring heeft twijfel of ik het moet doen of niet. Bij mijn dochter is de borstvoeding nogal mis gelopen en ik zou zo graag willen dat het nu wel goed gaat, vandaar dat ik op zoek ben naar wat extra hulp en ondersteuning..
Ik zou het doen! Ik zag het idd ook bij de verzekeraar alleen ben ik zelf kraamverzorgende en heb de oudste lang gevoed, dus voor mij had het niet veel toegevoegde waarde. In de kraamweek wel 1x een lk erbij gehad maar kreeg ook 1 consult vergoed dus heeft mij niets gekost en voor mij was dat voldoende. Maar je krijgt zo een hoop begeleiding voor weinig geld. Vraag ook om een goede kraamverzorgende met veel borstvoedingservaring en zorg dat als je in het ziekenhuis bevalt, je voldoende weet en op je strepen kunt staan. Juist de eerste dag(en) zijn erg belangrijk en helaas gaat dat nog wel eens mis.
Zou ik zeker doen! Er komen vast wel een paar dagen dagen dat je wat onzeker over de borstvoeding bent (had ik wel) en dan is het heel fijn dat je zovaak met een lactatiekundige kan spreken. Borstvoeding gaat ook vaak niet goed omdat er iets in de eerste week iets mis gaat.
Ja! Ik heb er ervaring mee en ben er zeer blij mee. Zeker als je al op zoek bent naar wat extra ondersteuning. Mijn overweging om het te doen was 1) voor goede voorbereiding en voor het geval het niet goed zou lopen (ik wilde heeeeel graag dat het goed zou lukken) en 2) superdeal: 50 euro voor zoveel begeleiding! Al tijdens de zwangerschap ben ik goed voorbereid en hoewel de bv hier goed loopt nu, was het zeer fijn om al bekend te zijn bij de lactatiedeskundige toen ik een borstontsteking kreeg, maar ook bij allerdaagse vragen (hoe aanleggen, hoe om te gaan met overproductie, etc. etc.). dingen waar ik anders ook uit was gekomen, maar de extra ondersteuning was prettig. Is moet ik eigenlijk zeggen want ze gaat me nog een keer bellen bedenk ik me nu! haha. kortom: DOEN!