Hallo dames, Tijdens mijn zwangerschap ben ik ongeveer 30 kilo aangekomen (weet niet hoeveel ben gestopt met me te wegen ). De sporen zijn op mn heupen, billen, benen en buik nu duidelijk zichtbaar. Aangezien ik me niet heel druk er om maak en ook geen zin heb om me er heel druk om te maken (lekker genieten van de kleine!), wil ik de komende tijd me ook nog niet met mijn gewicht bezig houden. Iik geef volledige borstvoeding, nu zegt iedereen, die kilo's ben je door de borstvoeding zo weer kwijt. Is dat echt zo, of is het een bakerspraatje? Vielen jullie veel af door het geven van borstvoeding in combinatie met een normaal eetpatroon? Ben benieuwd! Xx Juf
Ik hoorde dat ook altijd, nou dat gaat bij mij niet op hoor. Ik was ongeveer 20kg aangekomen, er zijn er nu na 3.5maand 12kg af. Moet wel zeggen dat ik me er ook niet druk om maak en vooral 's avonds wel een lekkere koek of stuk chocolade neem ofzo.
Gaat hier ook niet op hoor... ik val vooral af door het ge-ren voor 2 kinderen. Verder had ik zeker de eerste maanden toen ik bv gaf veel meer honger... nu niet meer hoor. Ik eet nu niks meer of minder dan waneer ik geen bv zou geven. Maak me er verder ook niet druk om...is het leven me te kort voor en het eten me te lekker.
ik was 15 kilo aangekomen en die ben ik op een kilo na kwijt. Dat was al na een week of drie. Ik weet niet of het door de borstvoeding komt. Jadyn was ook een groot kindje en ik had veel vruchtwater. Mijn buik is nog wel een beetje dik,hoor.
Ik was ook bijna 30 kilo aangekomen, en ik ben er nu al 14 kwijt! Geef ook BV, maar of het daar aan ligt?
nee ik val niet af met borstvoeding geven en normaal eetpatroon. Ben er ongeveer nu na een jaar 15 kilo kwijt en moet er nog zeker 15 kwijt zien te raken. Ik was ook iets van 30 kilo aangekomen tjidens de zwangerschap. maar moet eerlijk bekennen dat ik me er de eerste half jaar niet echt druk om maakte of ik nou afviel of niet Succes allemaal met afvallen
In de tijd dat ik borstvoedin gaf( niet zo lang jammer genoeg) ging er een halve kilo per dag vanaf. En dat terwijl ik voor mijn gevoel ontzettend veel at!
Ik was na mijn zwangerschap ongeveer na een week of 6 weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Nu lukt het ook niet echt om meer af te vallen, ik merk ook dat ik gewoon meer eetlust heb, en nu wat minder doorzettingsvermogen. Ik wil graag nog een kilo of 7 kwijt. Groetjes Senna
Ik was ook 30 kilo aangekomen en heb 8 weken borstvoeding gegeven. In die 8 weken was ik 25 kilo kwijt dus hier gaat dat verhaal wel op! Die andere 5 kilo plakken er nog steeds aan en willen er maar niet af Ik heb een staand beroep en loop belachelijk veel op een dag dus door bewegen gaat het er ook niet af,die extra 5 kilo horen nu gewoon bij mij!
Jep, hier hielp het wel, ruim 30 kilo aangekomen en die waren er na 4 maanden allemaal weer af. Helemaal niks voor hoeven doen . Hoop dat het voor jou ook zo makkelijk gaat! groetjes, Marit
Ik ben ook 30 kg aangekomen, ben nu 15 kg kwijt, na 5 maanden dus. Die gingen eigenlijk vanzelf, maar vooral ook doordat ik de tijd niet nam om te eten en doordat ik zoveel met Sem aan het sjouwen was. Nu ben ik zover dat ik de resterende 15 kg kwijt wil raken, maar dat gaat echt niet vanzelf! Veel groente en fruit en vooral: GEEN CHOCOLA! O hell... :-#
ik had binnen 7 dagen na bevalling nog maar 2 kilo te gaan ... die moet ik nu nog hahahah hier dus nog niks afgevallen met bv.
Was bij ons eerste kindje 25 kilo afgevallen en 9 maanden na de bevalling moesten er nog 10 af. Toen weer zwanger dus lijnen maar uitgesteld. Het ligt er vooral aan wat voor kilo's je bent aangekomen, zijn ze uit het begin van je zwangerschap dan is het vet. Dat is lastig en duurt lang. Is het uit de laatste periode dan is het vocht, tja, dat is zo weer weg. Borstvoeding om van je overtollige vet af te komen begin heb ik me laten vertellen pas na zo'n 6 maanden 'te werken'.. Dan moet je dus wel zo lang bv kunnen geven.... Ik geloof dat deze redenatie wel klopt, dieren beginnen ook pas in te teren als het jong al een paar maanden oud is.
Hier ook 30 kg aangekomen. Inmiddels 18 kg kwijt, dus het gaat best snel bij mij. Ik moet wel zeggen dat ik ook wel erg oplet wat ik eet dus ik weet niet of het (alleen) door de borstvoeding komt. Ik heb inderdaad ook gehoord dat het minimaal 3 tot 4 maanden duurt voordat je vetreserves worden aangesproken voor het produceren van de borstvoeding. Dat zou mooi zijn, dan zijn die laatste kilo's er straks ook zo af!
Ik was maar 6/ 7 kg aangekomen en ben het allemaal al weer kwijt én meer zelfs! Ik val dus wel onwijs af van de BV. Ik weeg nu (veel) minder dan voor de zwangerschap!
Ik ben tijdens de zwangerschap ook zo'n 15 kg aangekomen. Binnen 2 weken was het eraf en zelfs nog 4 kg extra. Maar of dat door de bv komt, geen idee. Ben inmiddels weer met de pil begonnen dus dan zal er wel weer een kilootje of 5 bijkomen.
22 kilo aangekomen en inmiddels 25 afgevallen. Geef nog steeds volledige bv en ik val nog steeds af. Voor de zwangerschap liep ik altijd te klooien met mijn gewicht en nu dus niet. Volgens mij kan dat niet anders dan door de bv komen.
Nou dames, we zijn ondertussen weer een maandje verder.. Na 4 weken durfde ik het, op de weegschaal gaan staan. Poe ik schrok me wild, 20 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap! Maar er is goed nieuws! Na 3 weken weer op de weegschaal en er waren 6 kilo af. Ik denk dus dat het verhaal van afvallen en borstvoeding bij mij opgaat.