Hallo meiden, Ongeveer 7,5 week geleden heb ik een miskraam gehad bij een zwschap van ongeveer 6 weken. Ik ben tot nu toe nog helemaal niet weer ongesteld geweest. Is het normaal dat dat zo lang uitblijft? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik word er zo onzeker van. Liefs...
Hoi hoi Ik heb zelf ook een miskraam gehad bij 5 weken...Ik ben nu, na ongeveer een maand weer ongi geworden.. Bij de ene persoon duurt het iets langer voordat je lichaam weer de oude is dan bij de andere...Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je weer zwanger bent...heb je al een test gedaan? Als je niet zwanger bent hoop ik dat je snel ongi zult worden zodat je weer weet waar je aan toe bent.. groetjes Claudia
Het kan 6 tot 8 weken duren, maar soms nog langer. En tussendoor een testje wagen. Ik hoorde dat je de maand na de mk supervruchtbaar bent.
De eerste keer duurde het bij mij ook zeven weken tot de eerste menstruatie. Na de tweede miskraam had ik na precies twee weken weer een ei en nog eens twee weken later een positieve test. Beiden kan! Het is wel frustrerend, want je wilt weten waar je aan toe bent. Ik zou trouwens als ik jou was ook een testje doen. Ik had toen het zo lang duurde ook al vijf testen versleten Dat is trouwens misschien iets té overdreven.
Hey Trees, Hos is het nou met jou? zie dat je met allerlei onderzoeken bezig bent. Komt Dat omdat je inmiddels drie miskramen hebt gehad? Hoop voor je dat alles snel goedkomt voor je en dat je snel zwanger zult zijn en blijven! Groetjes Claudia
Dank je claudia. Inderdaad toch maar laten onderzoeken. Nog steeds is het grote kans dat het gewoon domme pech was en er niks uitkomt. Ook weer een geruststelling. Ik duim ook voor jou!
Dank je Trees! Hoop dat we beiden snel een positieve test in handen hebben en het ook goed blijft gaan!
Mag ik ook meedoen...? Aahhh...? Please....? Ik ben ook benieuwd wanneer mijn 1e menstruatie weer komt. Ik heb sinds gisteren wat last van mijn buik, soms aan één kant, soms soort van menstruatiepijn. Eisprong of is het de menstruatie die er al aankomt? Dat zou vroeg zijn, hoewel, het is vandaag 23 dagen na de curretage (6 juli). Voorheen had ik een heel onregelmatige cyclus (meer niet dan wel.. ), dus op zich zou het mooi zijn als het de komende tijd wat regelmatiger is. Potverdorie, het blijft spannend allemaal en ik blijf me druk maken. Buikpijn.. ohoh.. toch nog weefsel achtergebleven misschien? En heb ik mezelf ervan overtuigd (tijdelijk.. ) dat dit niet zo is, dan maak ik me druk of het nou de eisprong is, of de menstruatie. En indien het laatste, zal die heel heftig zijn? Lang duren? Pijnlijk zijn? Schrik ik van het bloedverlies, na het vele bloedsverlies tijdens mk.. Pff... a.s. maandag gelukkig, na veel zeuren bij de gyn. (!), krijg ik een echo, om te kijken of het schoon is en dan wil ik het allemaal echt achter me laten en vooruit kijken. Oei, iemand geef me een stomp, ik wil me niet meer druk maken!
Hoihoi, Wat een boel reacties ineens. Het doet me wel goed te weten dat ik niet de enige ben met een miskraam. Soms voel je je zo eenzaam. Ik heb gister een testje gedaan en die was negatief. Vanmiddag maar even met de VK gebeld. Ik zat er toch mee in mijn maag. Zij zei dat het heel normaal was. Je lichaam heeft toch een optater gehad en moet daar weer van herstellen. Bij de een gaat dat sneller als bij de ander. Als ik over een maand of 1,5 maand nog niet ongesteld was dan moest ik naar de HA van haar. En tussendoor een testje wagen.... Pff zit zo wel in onzekerheid hoor. Niks aan bah!
Lautjuh balen dat de test negatief is. Die onzekerheid is echt vervelend. Je wil zo graag weer verder en dan werkt dat stomme lichaam weer niet mee. Vond het zelf ook zo frustrerend en jij wacht zelfs al langer Heb je trouwens na de miskraam nog wel een controle-echo gehad? Kikibo PETS, dat was de stomp waar je om vroeg Goed dat je een echo hebt ge-eisd! Heb ik ook na de curretage gedaan. Ik zat weer eens in de stress en de meest vreselijke scenario's hadden mijn gedachte al gepasseerd . Geheel onterecht overigens. Ik weet nog dat de eerste cyclus na de eerste curretage een hele gevoelige buik had. Tot aan mijn eerste menstruatie krampjes, steekjes en mijn eisprong was veel gevoeliger dan normaal. Menstruatie was ook best heftig. Ik heb me toen volgestopt met pijnstillers en heb de stad leeggekocht. Werkt altijd . Uiteindelijk zelfs opgelucht dat ik ongesteld werd, werkte mijn lijf in ieder geval weer. Iedereen mag trouwens meedoen met de positieve testflow WIJ WILLEN ROZE!
AUW! Hoefde nu ook weer niet zo hard... :x Ow, daar ben ik dus ook niet de enige in. Frustrerend is het, ik ben nog al een perfectionis en controlefreak en daar probeer ik nu vanaf te stappen, want dat kun je écht niet gebruiken in zo'n tijd als dit. Tijdens een zwangerschap trouwens ook niet. Vanaf de echo die niet goed bleek te zijn had ik in gedachten wat mijn lieve opa altijd zei toen hij nog leefde: "Het is zoals het is. Anders was het wel anders." Dat heeft me ontzettend geholpen en gisteravond had ik erge buikpijn en weer beetje buinverlies (peeuw.. peeuw...) en toen dacht ik: kan ik er nu iets aan veranderen? Nee. Oke, laten gaan, lekker slapen en morgen weer verder zien. Hmm.. dus dan kan het toch mijn eisprong geweest zijn gisteren? Mijn buik was ecdht heel gevoelig. Steken links en menstruatiepijn. Maar, het kán ook dat de menstruatie eraan komt natuurlijk.. het is vandaag 24 dagen na de curr. Sjeempz! Ik bestel bij deze een digitaal systeem dat mij precies vertelt wat er met mijn lichaam aan de hand is... 8) Iemand enig idee waar die te koop zijn? Heftig ook in de zin van veel bloedverlies? Daar zie ik zo tegenop.. ik heb ook veel bloed verloren en vond dat erg eng achteraf. Maar menstruatie zal toch weer anders zijn dan bloedverlies tijdens mk neem ik aan..? En dat opgeluchte kan ik me wel voorstellen. We hebben onze portie 'ons lichaam even niet meer vertrouwen' wel gehad he.. Joepie! Maar nog liever wil ik dat het dan helemaal goed gaat... Of ben ik nu weer te veeleisend... Trouwens, leuk om te merken dat anderen ook weer geintjes kunnen maken, zelfs hierover. Je moet er ook maar proberen ook ermee te lachen he, huilen hebben we al genoeg gedaan en zullen we vast nog regelmatig doen.
Inderdaad, maar de enige ben je zéker niet! Helaas... Ik heb 6 goede vriendinnen, 3 daarvan hebben al 2 miskramen achter de rug, 1 moet behandelingen om zwanger te kunnen worden en 1 heeft 1 miskraam gehad, en een vriendin een miskraam met 17 weken (niertjes waren niet goed). Ook daarin ben je dus niet de enige. En dan kan een vk je wel éven geruststellen, maar als er dan weer iets veranderd in je lichaam, begint de hele ellende weer opnieuw.. Zullen we elkaar een beetje op de hoogte houden? Overigens Trees... ik ga vandaag al shoppen, mag dat ook?
Nee ik heb geen controle-echo gehad. De Vk zei tegen mij dat als het bloeden helemaal was gestopt dat het dan goed was. Kijk, als ik tussendoor nog steeds bloedverlies had gehad dan moest ik wel even voor een echo. Maar ik heb 1,5 dag gebloed en nu al 8 weken niet meer. Ja dat lijkt me leuk.
Het is ook heel verschillend. In sommige ziekenhuizen krijg je altijd een nacontrole met echo en in sommige niet. In 'de mijne' was het zeker niet normaal, maar ik heb zo doorgezeurd omdat ik me zorgen maakte (maak) dat ik wel een echo krijg. Tenminste, ik ga niet weg voordat ik een echo gehad heb! 8) Als je inderdaad al 8 weken niet vloeit, dan zal het toch zeker goed zitten, want anders was je in die 8 weken alweer flink gaan vloeien denk ik zo. Ik heb 2 weken na de curr. wat caramel kleurige afscheiding gehad en dat is nu ruim een week weg. Alleen.. gisteren is het weer begonnen, heel lichtjes. Weer druk maken natuurlijk... Is het van de eisprong? Is het van de menstruatie die op komst is? Of is het toch niet goed, zit er nog weefsel en kan ik weer dat erge bloedverlies verwachten. Daar ben ik zó bang voor! Ik had dit vanmorgen vroeg geschreven (elkaar op de hoogte houden), maar bedacht me daarna in de auto dat daar dit forum al voor is, dus beetje overbodige opmerking van mij.. ghahaha... Hebben jullie trouwens een curr. gehad? Want dat zou ook nog verschil kunnen maken, toch?
Nee we hebben geen curretage gehad. (gelukkig niet als ik dat mag zeggen) Het is allemaal spontaan gebeurd. 1,5 dag gebloed. Nieuwe test bij de huisarts 3 dagen later en hij was al negatief. Het ging allemaal zo snel...
Inderdaad, gelukkig niet.. Scheelt toch een hoop ellende. Ik heb denk ik ook te lang afgewacht, had eerder moeten beslissen voor de curr. te gaan. Ik heb 1,5 week heel erg bloedverlies gehad en zit nu nog met een veel te laag ijzer aan de ijzerpilletjes, kun je nagaan... Zeg, hoe werkt dat, die pendel? Ik kan niet echt vinden op het forum hoe ik dat moet aanvragen. Ben wel benieuwd. Maar ook weer bang wat ik te horen krijg..
Je moet bij lounge zijn...Daar heb je een topic met pendelen en kan je kiezen wie je wil. Bij mij was Caruli de enige die terug reageerde.
Ik hoop dat de pendel van Caruli het ook goed heeft bij mij. Je moet je er natuurlijk ook niet op vast pinnen he... Dat tempen is toch het betrouwbaarst vanaf de 1e dag van je menstruatie? Toen ik zwanger was heb ik me voor de gein ook getempt en toen was het inderdaad hoger...Pff ik wou dat ik weer zwanger was...hihi. Ik ben er weer helemaal klaar voor en mijn mannetje natuurlijk ook. Een vriendin van mij werkt in de kraamzorg en ze moest meteen maandag naar een gezin. Ik zei al tegen haar....je zal maar met dit weer moeten bevallen...pfff. Daar wordt je ook niet vrolijk van haha. Trouwens Trees...jij hebt ook het nodige aan miskramen meegemaakt zie ik. Jeetje zeg. Dat moet geestelijk ook wel wat met je doen denk ik zo... Knap van je hoor dat je doorzet en er gewoon weer voor gaat!