hoe gaat dat ook alweer?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door minipi, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Voor het eerst sinds 2006 wil ik weer iets (anders dan condooms) aan anticonceptie gaan doen. Daarvoor slikte ik de pil (waarover ik niet zo tevreden was, maar ik had 'm al sinds 2000, nooit iets anders gehad). Nu wil ik eigenlijk geen pil maar wel iets niet-definitiefs, omdat we er nog niet over uit zijn of we ooit een derde willen. Ook de prikpil of spiraal is voor mij geen optie om (oa) diezelfde reden. De nuvaring lijkt me ideaal, maar ik ben bang dat ik er niet op durf te vertrouwen, omdat ik bang ben dat ik 'm verkeerd inbreng ofzo. Dan denk ik beschermd te zijn terwijl ik het niet ben. Of dan ga ik dus toch steeds met condooms klooien omdat ik het niet voldoende vertrouw. Dus 2 vragen:
    - wat zijn jullie ervaringen met de nuvaring?
    - andere opties? prettige pil-varianten?

Dan nog een echt stomme vraag: kan ik anticonceptie zo bij de apotheek halen of moet ik toch eerst weer langs de huisarts?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je moet wel ff langs de huisarts, die moet het eerste recept voorschrijven. Herhalingen kan je wel zo halen.

Misschien is zo een staafje in je arm wat voor jou? 3 jaar veilig. Ik wil binnenkort weer zwanger worden maar daarna ga ik dat eens proberen. Liefst wil ik geen hormonen meer maar mijn man baalt van hormonen en als ik niks doe laat hij zichzelf sterriliseren. Maar ik vind het nog te vroeg om de optie van een 3e op te geven.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    zo'n staafje is niks voor mij omdat ik 3 jaar veel te lang vind. Als ik nog een derde wil, kan ik dat zomaar over een half jaar al willen. Maar ik weet het nu gewoon nog niet. Dus ik zoek iets wat echt per cyclus gaat als het ware. Tenzij zo'n staafje en/of een prikpil toch anders/makkelijker zijn dan ik denk. Dan hoor ik daar ook graag ervaringen over.

Maar niemand een ervaring met nuvaring??

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

zo'n staafje is 3 jaar werkzaam, maar dat betekent niet dat je m 3 jaar moet laten zitten, hij kan er ook eerder uit ;)

Deel Deze Pagina