Hoi hoi, Ik vroeg mij het volgende af wanneer zat jullie kleine weer op zijn of haar geboorte gewicht ? Ik ben 2 weken geleden bevallen van een meid zij woog toen 3940, toen ik het ziekenhuis uitging na 4 dagen woog zij 3600. Op dag 5/6 merkte ik dat borstvoeding voor haar te vermoeiend was, ze viel na 10 min meteen inslaap en dan had ze maar aan 1 borst gedronken. In overleg met de verlos afgesproken dat ik ging kolven en flesvoeding er naast ging geven. Ze pakte de fles goed, echter is dit ook vermoeiend voor haar. Meestal drinkt ze rond de 70/80 ook wel eens 100, terwijl zu nu echt 100 mag. Vandaag wezen wegen op het CB en ze woog 3870. Had nu wel gedacht dat ze weer op haar geboorte gewicht zou zitten. Of is dit te vroeg? Ben benieuwd naar jullie ervaring? Alvast bedankt. Groetjesss Jetje
Ze hebben er niets over gezegd? Want ik dacht dat het termijn 2 weken is? Dat ze dan weer op het geboortegewicht moeten zitten? Maar wellicht zit ik er naast hoor. Mijn oudste zat met dag 10 op zijn geboortegewicht, maar die was erg veel afgevallen (bijna 10 procent, spuugde heel veel). Mijn jongste zat met dag 6 op zijn geboortegewicht en dat was snel.
mijn oudste op dag 7, de tweede op dag 6... volgens mij moet het binnen de 2 weken (althans bij bv) maar elk kindje heeft toch zn eigen groeicurve, als je verder het idee hebt dat ze tevreden is en het goed doet, is het toch prima, denk ik? ze was ook wat te vroeg lees ik nu, mssn komt het daar ook wel door...
Volgens mij is 2 weken het gemiddelde zo'n beetje. Simone deed er ook ongeveer zolang over, al ging het daar om andere hoeveelheden Als ze verder alert is en goede plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken om een dagje meer of minder, volgens mij gaat het goed hoor! Wel interessant dat de verlos zo jong al de fles adviseert, ik dacht dat er kans was op tepel/speenverwarring op deze leeftijd.
Mijn zoontje woog bijna evenveel (grote meid trouwens bij 37 weken ) 3975 gram en 52 cm volgens mij was zijn laagste gewicht 3630 en na dik 2 weken zat hij met bv weer op geboortegewicht.
Nee ze hebben er niks over gezegt. Ik ben vledenweek donderdag gebeld door het cb voor de eerste afspraak thuis. Ik heb toen aangegeven dat het voeden moeizaam gaat. Morgen komt ze langs, ze gaf alleen dat ik vandaag even moest gaan wegen. Heb verder niemand gesproken op het cb. De assistente wist het ook niet zo goed. Ik wacht morgen wel af. Mijn gevoel zegt dat er wat is maar kan me vinger er niet op leggen zeg maar Misschien ben ik wel een te over bezorgde moeder. surf@ ze is zeker te vroeg geboren en mss komt het daar ook wel door. Heb wel het idee dat ze te vreden is.
Isabelle zat met 12 dagen weer op haar geboortegewicht en dat vond "men" (de verloskundige en de kraamhulp) vrij laat. Maar was verder niks om ons zorgen om te maken. Milan zat met 3 dagen alweer op z'n geboortegewicht. Mijn kindjes waren beiden wel wat lichter dan die van jou, dus die mochten ook minder afvallen. Misschien dat het daardoor komt, want bijna 8 pond is wel iets boven het gemiddelde, ze mag dan meer afvallen, dus dan duurt 't waarschijnlijk ook weer langer voordat ze weer op haar oude gewicht is...?
Mijn dochtertje was na 8 dagen weer op haar geboorte gewicht. Mijn zoontje na 2 weken. Maar die was ook wel klein bij de geboorte. Jou kleintje is wel wat zwaarder en die vallen ook wel wat meer af na de geboorte.
Mijn zoontje zat pas na ruim drie weken weer op zijn geboortegewicht. Bij zijn geboorte woog hij 5045gr en na 22 dagen woog hij 5040gr. Ik heb niet te horen gekregen dat het te lang duurde. Zijn gewicht ging geleidelijk aan weer omhoog. Volgens mij is het goed zolang er maar een stijgende lijn is.
Zo vroeg is ze toch niet geboren? Bovendien had ze een aardig gewicht voor dat termijn. Bijna 38 weken is gewoon een prima zwangerschapsduur. Sommige kindjes komen "gewoon" wat moeizaam op gang. Dat is niet iets om je zorgen om te maken. Het is in ieder geval niet ongebruikelijk. Het kan natuurlijk zijn dat ze ergens last van heeft, maar ik denk dat je het nog even aan moet kijken. Overleg het in ieder geval met het CB en ga haar wat vaker wegen de komende tijd. Zolang ze blijft stijgen, is dat natuurlijk al super.
Hoi hoi, Bedankt voor jullie reacties. Misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben Ze eet en ze heeft elke keer een plasluier dus dat is goed. Waarschijnlijk zal ze wel wat meer tijd nodig hebben. Straks komt de cb-verpleegkundige langs ben benieuwd wat zij er van vind. Groetjess Jetje
Het heeft hier ook heel lang geduurd, langer dan 2 weken (ik dacht zelfs dat het met 4 weken was, maar als de cb verpleegkundige langs komt die weet het vast zeker). Spuugde ook bijna alle voeding eruit, kreeg ook bv.
Mijn zoontje werd op maandag geboren woog 3400 gram, dinsdag woog hij 3330 gram en vrijdag 3460. Weinig afgevallen en snel weer op geboorte gewicht. Volgens mij kun je er dus helemaal niks van zeggen welke dag of welk termijn je weer op gewicht "moet" zitten. Volgens mij komt je meisje gewoon goed aan en pas als je denkt dat ze ergens last van heeft of dat ze echt te weinig binnen krijgt zou ik aan de bel trekken. Maar al dat gemoet altijd...zou ik me niet teveel van aantrekken hoor, wordt je erg onzeker van!
Klinkt wel een beetje laat, maar ze zit er nu al bijna weer op. Ik zou me geen zorgen maken. Doe je dat wel: vraag het even na bij het cb!
Hier duurde het ook ruim 2 weken. Das eigenlijk te lang, maar ze was ook te veel afgevallen (bijna 15%). Na overstappen op flesvoeding ging het beter (er kwam namelijk geen druppel uit bij mij, zelfs niet met kolven..). Ze is wel wat beter in de gaten gehouden door het cb/vk/kv, maar dat kwam vooral doordat ze teveel was afgevallen..
Hier was ze 2920 bij de geboorte, op dag 2 was ze 2710. Een week later (met 9 dagen) zat ze op 2910 en met 11 dagen op 2990, en dus weer boven het geboortegewicht.