Ik zit met het idee te spelen om binnenkort bij mn dochtertjes oorbelletjes te laten zetten. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar wat jullie voors en tegens hierop zijn. Hoor het graag van jullie.
Ik zou het niet doen, waarom ? Omdat ik persoonlijk vind dat je zoiets pas moet doen als je kindje zelf aan kan geven dat te willen!! En niet omdat mama dat zo graag wil.... Bovendien vind ik het ook niet mooi bij een baby! Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk..... (al vind ik het toch wel zielig voor zo'n kleintje )
Ik vind het niet kunnen eigenlijk! volgens mij mag het officieel ook niet maar dat kan ik mis hebben een leeftijd van 6 jaar dat ze zelf kunnen beslissen of ze het willen ja of nee vind ik goed zat, er zijn namelijk meiden die het niet leuk vinden!!!
oei.. mijn eerlijke reactie.. vreselijk! ten eerste doet het even best pijn.. en met 11 weken kunnen ze die pijn niet plaatsen.. ten 2e doe je de oorbellen bij je kids helemaal voor jezelf en niet voor de kids.. dat lijkt mij niet het goede invalspunt ten 3e is er geen juwelier die ze onder de 4? (of 3) jaar gaat zetten.. Dus kom je terecht bij een huis, tuin en keukenklusser.. ten 4e.. stel ze kunnen er niet goed tegen.. heb je zo'n uk met een mega ontsteking aan haar oortje.. Dus nee.. ik zou het niet doen dochterlief krijgt van mij oorbelletjes op het moment dat ze het zelf wil, vanaf zo'n leeftijd of 6
Ik vind het ook nogal vroeg om het nu al te doen. Zijn er eigenlijk wel juweliers/piercers die dit zo vroeg doen?
wil je niet kwetsen, maar vind het verschrikkelijk ordinair staan en daarbij vind ik het ook sneu om zulke kleintjes voor zoiets pijn te doen.
Waarom zou je dat doen? Mooi vind ik het persoonlijk niet. Oorbellen horen niet bij een baby. Vind het altijd een beetje ordi (sorry)
word een reltopic Persoonlijk vind ik oorbelletjes KEILEUK maar ik zou even wachten tot 1 jaar, heel veel goede juweliers zetten ze zoiezo niet voor 1 jaar (soms moet je zelfs tot 6 jaar wachten) Om de reden dat ze nu nog geen goed afweersysteem hebben en bacteriën hebben "vrij spel" ze liggen nu ook nog vaak in bed als ze eenmaal kruipen en lopen e.d. luchten ze beter. Wij hebben het bij onze dochter met 11 maanden gedaan, deed de juwelier niet zo moeilijk over die ene maand. Het kan tegenwoordig erg zachtjes mijn dochter heeft geen kik gegeven, geen huiltje niets.. maar doe het aub bij een betrouwbaar iemand!! das wel erg belangrijk!
zou het ook niet doen, als je kleintje zichzelf gaat ontdekken ontdekken ze ook hun oortje (tenminste bij mijn wel) moet er niet aan denken dat ze haar oortjes uit zou scheuren...
Als je de zoekfunctie er op na slaat, kom je tig keer deze discussie tegen. Persoonlijk kan ik me er niet druk om maken hoor als een baby oorbelletjes heeft, maar zelf kies ik er voor om te wachten, omdat ik het niet zo nodig vindt en ze ze wel krijgt als ze er later om vraagt.
Ik verplaats het topic naar baby en dreumes. Maak meteen van de gelegenheid gebruik om aan te geven dat zo'n topic moet kunnen. Lees goed, denk goed na voor je op verzenden drukt en laat een ander in zijn / haar waarde. Elmo
Inderdaad, ik ben het er helemaal mee eens wat hierboven gezegd wordt. Ik vind 11 weken echt veel te vroeg. Zoiets doe je inderdaad samen met je dochtertje als ze rond 6 jaar oud is. Dan kan ze ook nog eens gezellig samen met je de oorbelletjes uitzoeken. Ik zou het echt niet doen hoor. Groetjes
In mijn omgeving doen vrijwel alle juweliers oorbelletjes schieten vanaf 8 maanden... 11 Weken vind ik persoonlijk erg vroeg, maar vanaf ong. een jaar vind ik het wel heel leuk staan bij die kleintjes. Maar dan is het echt omdat je het zelf leuk vind, want je kindje kan er dan nog niks over zeggen. Ieder moet doen wat hij/zij leuk vind. Mijn dochter kreeg ze met 1 jaar en ze heeft niet gehuild. En ze staan erg schattig en nu is ze 2 en loopt ze rond met dr handtasje, armbandje aan, kijkt ze in de spiegel en zegt ze: oh zo mooi meisje, mooie oorbelletjes. Ze vind ze nu dus al leuk
De kans dat ze eraan gaan trekken e.d. is juist groter als je later plaatst, als je vroeger plaatst dan is het normaal en hoort het gewoon bij het lichaam, onze dochter heeft er nog nooit aangezeten. Trouwens bij het schieten ze had nog geen rood oortje of niets, ze hebben tegenwoordig betere apparaten die doen geen pijn eigenlijk en maken amper herrie.. maar dan moet je dus wel bij een goede juwelier doen..
wow, had niet verwacht dat het zo'n heftig onderwerp zou zijn. Wel interessant om al die verschillende meningen te horen.
och jee meid je hebt geen idee wat voor een discussie topic je hebt geopend.. er zijn er al heel wat voorbij gegaan en volgens mij zijn geen van ze goed afgelopen. moest altijd wel een slotje op. ik ben absoluut niet tegen oorbelletjes maar 11 weken vind ik wel een beetje vroeg. *snap trouwens nog steeds niet wat er zo ordinair aan zou moeten zijn maar goed...* ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt het zijn tenslotte jouw kindjes.
en dan poepen ze hem uit , goed er bestaan schroefoorbellen die zijn aardig veilig, ik heb zelf kleine ringetjes bij mijn dochter die zijn zachter en blijft echt niets achterhangen.