wanneer weer ovulatie / menstruatie nadat hcg uit bloed is

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door peps, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Wie kan mij vertellen waneer de ovulatie en of menstruatie weer op gang komt wanneer het hcg uit bloed is (na curretage precies 3 weken geleden)?
    Ik heb eindelijk sinds vandaag geen licht 2e streepje meer op mijn ovulatietest, zwangerschapstest is al 2 weken negatief. Mijn temp is 36.7 bijna iedere dag.
    Kan ik nu eerst de ovulatie of eerst de menstruatie verwachten? Heb volgens mij nog geen ovulatie gehad afgezien van de vele streepjes die ik de afgelopen weken gezien heb. Wie heeft hier ervaring mee??????????????:(

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi peps,
    allereerst een knuffel wegens je MK en curretage :(

ik heb dan wel geen curre gehad, maar na mijn ' vmk-ongi ' kreeg ik heel braaf na 14 dagen een ei en weer 14 dagen ongi.

alleen, ik weet niet in hoeverre dat anders is als je langer zwanger bent geweest?
    ik zou trouwens niet (meer) van je ovutesten uitgaan als je wilt weten of t HCG uit je bloed is.
    want je hebt vaak een 2e licht streepje, nl een beetje LH in je bloed (dat de test voor HCG kan aanzien)

kan je niet overleggen met de HA of de gyn als je die hebt?

van verhalen van vriendinnen weet ik dat ze wel weken nog een posi test hadden. maar ik denk dat omdat de zwangerschapstesten nu nega zijn, je lijf op weg is naar ' weer normaal ' zijn.

bij twijfel altijd even naar de HA gaan, die kan wellicht een bloedprik doen. weet je ook waar je ongeveer zit in je cyclus.

succes en sterkte!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik denk dat dat verschilt per mk en persoon.
    Bij mijn 1e (10w) liep mijn cyclus mooi netjes door en bij de 2e (6w)en 3e (5w) duurde het langer voor ik ongie werd.

overleg het met je gyn misschien weet zei hoe of wat.
    Anders deze ronde geen ovutesten gebruiken....

4. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!! Gelukkig ben ik( volgens mij )ongesteld geworden vandaag na precies 30 dg dus dat is weer een zorg minder, nu de ovulatie nog! (en de rest natuurlijk) dan weet ik weer 'n beetje waar ik me bevindt! P.s. die streepjes blijven op de ovu test aanwezig dus wat daar nu de reden voor is ben ik nog steeds niet achter. Kan geen hcg meer zijn want die waarde was er al te laag voor en lh stond op 3,1 dus dat is ook te laag om iets aan te geven. Blijft een raadsel!!:):(

5. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Hai 5 weken na de curretage heb ik ook nog steeds een tweede lichte streep bij de zw test. ik ben ook normaal naar 4.5 week ongie geworden. Wel eens waar maar 1 dag dus het is toch nog allemaal ontregelt

6. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Weet ondertussen waar die streepjes vandaan zijn gekomen, het was een functionele cyste, waarschijnlijk overgehouden van mijn vorige zwangerschap/miskraam.
    Heb volgens mij ook precies 15 dg na het begin van de menstr een eisprong gehad (de streepjes worden dan gewoon nog donkerder en de pijn in de buik zat precies aan de goede kant!!) dus voor de dames die het zelfde probleem hebben, volgens mij is er hoop(hoop ik).

Deel Deze Pagina