Welke pil gebruik(te) jij?

Discussion in 'Anticonceptie' started by -, Aug 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik heb na de geboorte van mijn jongste zoon een andere pil gekregen, zo'n 4 jaar geleden.De Stedidril 30, vergelijkbaar met die van Microgynon 30.
    Het laatste half jaar ben ik last gaan krijgen van allerlei lichamelijke klachten, stemmingswisselingen, pijnlijk/gevoelige borsten enz.
    PMS klachten en hyperventilatie.
    Nu las ik dat de pil die ik momenteel gebruik ( ben weer even aan de pil vanwege de klachten, toen ik geen pil slikte waren ze nog erger ) best een zware pil is en ik probeer zo uit te vinden of het idd aan deze pil ligt.
    Ik heb voor mijn zwangerschap van de jongste altijd Marvelon geslikt en had daar nooit geen last van klachten.

Nu is mijn vraag, welke pil slik(te) jullie en welke pil ga je weer nemen na een eventuele zwangerschap.Een arts in het ziekenhuis raadde een spiraaltje aan omdat deze hormonen zouden afgeven op de plek waar het hoort en niet door je hele lijf.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Nies

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik gebruikte de nuvaring, maar nu momenteel niks meer, ben al die hormonen zat.

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik gebruikte microgynon 30, nu aan de prikpil, die kan ik kan ik ook niet vergeten :rolleyes:

4. Niet meer actief

@Marijke1985

Hoi Marijke,

Had je ook klachten van de Micro?

Liefs Nies

5. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

Jul 22, 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik heb eerst microgynon 30 gehad daarn kreeg ik wat problemen met de cyclus, toen heb ik de drie fase pil gehad maar die werkte ook niet voldoende dus kreeg ik de femodeen en die werkte wel goed
    tot dat ik ermee stopte natuurlijk
    veel liefs mariska

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ik heb vlaknade eerste de prikpil gehad maar toen heb ik een paar maanden een zware depressie gehad, daana mycroginon30 en ik kan gewoon niet goed tegen die hormonen ofzo denk ik, ik gebruik nu al jaren niks meer, of condooms.

7. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Ik had de diana 35, ivm acne en te lange menstruatie.. (12 tot 16 dagen van de maand)

8. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik slikte stediril 30. Ik kreeg het laatste jaar steeds in mijn stopweek gigahoofdpijn.

Voor mij geen pil meer, ga of een hormonenspiraaltje of nuvaring gebruiken na deze zwangerschap. Zitten veel minder hormonen in.

Pim

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Ik heb de microgynon 30 gebruikt. Geen klachten toen ik hem gebruikte en nu eigenlijk ook niet nu ik begin augustus gestopt ben.

10. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Diana 35
    Deze heb ik toendertijd eigenlijk gekregen omdat ik veel last had van puistjes maar daarna nooit meer overgestapt op een andere

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Eerst Microgynon 30, daarna de 3fase- pil en daarna de Nuvaring en nu ga ik weer de nuvaring gebruiken.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik slikte (tot gisteravond) de Marvelon.
    Heeft altijd goed gewerkt zonder nare bijwerkingen.
    (tot nu toe...)

13. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    microgynon30 had ik voor de zwangerschap en nu heb ik de vervanger daarvan en ik heb nergens last van.

14. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Diane 35 werkte prima maar ga na de bevalling over op Mirena

15. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Lovette. Schijnt een vrij lichte pil te zijn, geloof ik. Ik merk wel dat ik veel meer hoofdpijn heb als ik aan de pil ben dan niet. Na mijn zwangerschap ga ik toch maar weer eens verder kijken naar de mogelijkheden.

Is de Nuvaring zo'n spiraaltje dat hormonen afgeeft? Kan iemand mij dat vertellen?

Groetjes,

Dominique

16. Niet meer actief

Ik zat vroeger aan de diane 35, toen aan een ander waarvan ik de naam niet meer weet. Deze was niet goed voor mij, omdat ik verhoogd kans heb op borstkanker, en in combinatie met die pil werd de kans hoger. Later aan de microgynon 30! Ik heb altijd menstruatieklachten als ik de pil slik, en wanneer ik geen pil slik, geen klachten. Behalve die fijne hoofdpijn dan!

Als de volgende is geboren, en we er daarna nog 1 mogen krijgen, dan wil ik dat mijn man een knoop laat leggen! Nou ja.. misschien na een 4de hahaha

17. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Dat had ik ook alleen mijn libido zakte naar het nu punt, straks na de bevalling wil ik aan het hormoonhouderd spriraal, dan krijg je minder hormonen binnen!

18. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Hm misschien hoor ik hier niet helemaal thuis... ik gebruikte de pil niet voor de zwangerschap en ga hem daarna ook niet gebruiken. Als contraceptie gebruikten we de symthotermale methode, met tempereturen en het onderzoeken van slijm om de vruchtbare dagen te berekenen en dan deden we aan onthouding. Ja idd, meeste hier gebruiken dit om zwanger te worden, hihi. Toen we zwanger wilden proberen te raken, hebben we het ook omgedraaid ;).

Ik wilde geen extra hormonen en mijn cyclus in de war schoppen. En het beviel prima zo. Dus na de bevalling gaan we weer zo verder.

19. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben begonnen met microgynon 30. Ik kan alleen niet goed tegen de hormonen en ben toen overgestapt naar Lovette. Ik was zeer tevreden over deze pil. Sinds 2 weken ben ik gestopt met de pil.

Groetjes Stephanie

20. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    ik heb 12 jaar lang mercilon gebruikt. Beviel op zich prima, maar weet nog niet wat ik na de geboorte van onze kleine ga doen.

Karin

Share This Page