Hoi meiden! Wij gaan dit jaar naar Oostenrijk, lekker in de bergen. Maar nu zit ik toch te denken, hebben ze daar ook wel veilige kaas? Vlees eet ik toch niet dus daar maak ik me niet druk om, maar ik ben bang dat er in Oostenrijk veel meer rauwmelkse kaas is, vooral op die almen enzo... Maarja, hoe doen die zwangere dames het daar dan met de kaas?? Iemand ervaring?
Als je het zelf koopt zou ik het vragen of op de verpakking kijken. Meestal zijn die grote supermarktmerken wel veilig, vooral voor normale kaas. opletten wordt het als je bij een boer iets koopt of zo'n speciale kaas in een dorpswinkeltje. En in oostenrijk hebben ze ook andere dingen dan kaasfondue hoor op restaurant (veel goulash en omelet bereidingen en dikke soepen en snitzel ed)
Ik zou het gewoon vragen. Je bent niet de eerste. Dus van te voren maar eens op zoeken wat rauwmelkse kaas is in het duits
goed opletten in oostenrijk, veel zachte kazen zijn daar rauwmelks. Niet vanuit gaan wat de zwangere vrouwen daar doen, want zij zijn dat gewend. Ik zou een stuk kaas laten sealen hier en meenemen.
Je kunt toch gewoon voorverpakte kaas in de Supermarkt kopen.In ieder Europees land kun je Gouda kaas kopen.Rauwmelkse kaas is beperkt houdbaar dus als je voorverpakte kaas neemt met een tht datum zit je altijd veilig.
hihi dankje! heb het even opgeschreven, mijn duits is niet zo geweldig Ik denk dat ik smikkelen van een kaseplatte op de alm wel kan vergeten dit jaar Nouja, tis ook voor een goed doel Bedankt voor alle reacties!
Wij gaan ook altijd naar oostenrijk. Ben in maart nog in gerlos geweest en heb in berghutjes gewoon kasespatzle op. Helemaal niet aan gedacht dat dat van rauwmelkse kazen kan zijn... Dat zijn toch alleen de zachte kazen?
Volgens mij kunnen warme gerechten sowieso. Bij het pasteuriseren wordt de melk ook maar een aantal seconden verhit rond de 60 graden. Zou idd vooral letten op zachte kaasjes die je gewoon koud eet en waarvan je niet zelf kan zien wat erin zit. De supermarkt zal genoeg hebben!