Wanneer weer regelmatig ongesteld na bevalling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cherrylein, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoihoi,

Weet even niet waar ik het anders moet plaatsen (als ie fout staat, verplaats hem dan maar!).

Ik ben ruim 2 maand geleden bevallen en na 31 dagen werd ik weer ongesteld. Ik geef flesvoeding, vandaar dat ik alweer zo snel ongesteld werd. Mijn cyclus daarvoor was ook rond de 31 dagen. Maar nu ben ik al 3 dagen overtijd :(.
    Kan het zijn dat het na de eerste ongesteldheid weer wat langer duurt voordat het op de rit is? Wie heeft hier ervaring mee?
    Het lijkt me toch sterk dat ik nu alweer zwanger ben...

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij mij is mijn cyclus ook niet meer wat het was, moest het met de pil laten beginnen, want het kwam maar niet. Daarna gestopt met de pil, zit er nu dus niet aan en cyclus ene keer 26, toen 28 en nu zit ik op dag 29 en nog niets te zien....dus verschillend.
    Sowieso na een bevalling moet je lichaam alles weer ff terugvinden hoe het was...je lichaam veranderd erg erna (kan, hoeft niet).

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik werd na mijn bevalling na 7,5 week weer ongesteld, daarna na 32 dagen en daarna was ik weer zwanger, wat helaas een miskraam is geworden. Ben nu weer in afwachting van mijn ongi.

Ik was voor de zwangerschap helemaal niet regelmatig (heb pco) dus ik was met de cyclussen na mijn bevalling helemaal blij! Nu afwachten of het mooi regelmatig blijft.

Dus ja, wie weet ben je toch alweer zwanger, maar je cyclus kan ook even wat onregelmatiger zijn na een bevalling.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja hoop maar dat het onregelmatig is dan, al vind ik het dan raar dat ik na 31 dagen na mijn bevalling alweer ongesteld werd. Maar goed, een late eisprong kan natuurlijk. Ik zou het niet erg vinden als ik weer zwanger ben hoor, ik heb alweer babykriebels haha. Maar het lijkt me nog niet verstandig, ook financieel gezien niet. Al zou dat allemaal wel goed komen als het zo zou zijn, maar het is toch verstandiger even te wachten ;)

5. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Ik heb toen 6 weken gevloeid, en merkte na 4 weken (dus tijdens die 6) dat t meer werd. En vanaf toen tot ik stopte met borstvoeding elke 4 weken, kon de klok er op gelijk zetten...
    Dus fles of borst zegt niks hoor.
    Maar je lijf heeft net 9 maanden aan een kindje gewerkt, duurt even voor alles weer normaal op de rit is. En anders had je toch een voorbehoedsmiddel moeten gebruiken... Na een bevalling ben je behoorlijk vruchtbaar.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dat vraag ik me af. Ik denk dat ik nooit een regelmatige cyclus zal krijgen. Heb al 5 maanden niks.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben na 7,5 maand weer ongesteld geworden (door het geven van bv), het was wel wat onregelmatig, maar dat was het ook al voor ik zwanger werd...
    voordat ik zwanger werd varieerde mijn cyclus tussen de 30-32 en na mn zwangerschap is het tot nu toe zo: 32-29-35-29 (mk)- 33, dus heel wisselend..
    volgens mij kan het ook wel even duren voordat het weer normaal op de rit is...

Deel Deze Pagina