Gespannen lichaam na zware bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Cobon, 23 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik ben de 13e bevallen, en het einde was behoorlijk heftig. Het eerste deel (bal, bad, rust, vertrouwen, warmte en eigenlijk gewoon magie) is daardoor compleet verdwenen en de laatste 20 minuten (sterrenkijker, knip, bed, dokters, vacuüm, foetale nood, andere vacuüm, heel hard trekken) overheersen.

Sindsdien schrik ik erg als iemand me aanraakt en echt alles zit vast, mijn hele lichaam is zo gespannen. Daardoor ook nek en kaken en daar krijg ik hoofdpijn van. Ik denk dat ik over een tijd een haptonoom zoek, maar heeft iemand tips wat ik tot die tijd kan doen? Helaas mag ik nog niet in bad natuurlijk :( andere warmte dingen doe ik al..

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.948
    14.996
    113
    Draai je niet nog in adrenaline modus? Had ik na de bevalling van G ook namelijk.

De ene kan dingen die fysiek eigenlijk niet normaal mogelijk zijn, de ander zit in een soort van "high alert" modus en komt daar moeizaam uit.

Kan ook weken duren afhankelijk waarop je de adrenaline modus inschoot. Bij mij was t gerichte woede richting de vk (beroepsdeformatie gevalletje, haar vergunning mogen ze per direct intrekken wat mij betreft).

4. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Osteopaat opzoeken inderdaad!
    En vragen of je zsm terecht kan.

5. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.149
    3.157
    113
    Vrouw
    Ik dacht inderdaad ook gelijk osteopaat!

6. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik zeg het zelfde als bovenstaande. Een osteopaat heeft bij mij wonderen verricht. Weet niet in welk deel van NL je woont anders kan ik je een hele goeie aanbevelen die speciaal gericht is op moeder en kind.

7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oke, dat is een eenduidig advies haha, ik ga op zoek. Dankjulliewel!

Deel Deze Pagina