Eenmaal bostvoeding gelukt, volgende keren ook?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wilma, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi meiden,

Na wat gelezen te hebben over borstkolven en borstvoeding en flesvoeding begon ik me iets af te vragen.
    Ik heb namelijk al 2 kinderen bv gegeven. Eentje 9 maanden en eentje 6 maanden. Kan ik dit als leidraad zien voor het lukken van bv?
    Of loop ik toch nog n kans dat t deze keer gaat mislukken?
    Dus eigenlijk, zijn er meiden die al met goed succes bv gegeven hebben waar bij t bij n volgend kindje mislukte?
    Want het kindje is natuurlijk anders elke keer... Dus vraag me ergens af hoeveel verschil er in kan zitten.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ben ik ook wel benieuwd naar. heb bij mijn eerste ook borstvoeding gegeven,dat ging op zich wel goed, heb alleen een tijdje tepelhoedjes gebruikt omdat mijn tepels te ingetrokken waren.
    Maar nu heb ik juist grote tepels dus weer heel anders.

3. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    bij de eerste bv gegeven dat ging super, ze groeide enorm daarop, de tweede ook bv, zij groeide ook erg goed, maar ze had erge reflux dus ben na een kleine 2 maandjes gestopt en op speciale voeding overgegaan, de derde weer bv, maar er zat totaal geen voeding in, ze kwam gewoon niet goed aan, aangezien zij ook reflux had ben ik bij haar al binnen een maand gestopt, nu bij de vierde proberen we het gewoon weer, we zien het wel. dus bij mij wisselde het, wrs. volgens de vk was kwaliteit van de bv niet goed bij de derde, omdat ik het super druk had in die tijd. dan loopt de bv erg terug.

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dit is ook typisch zo'n vraag voor onze laktatiekundige ;)

Wat ik denk wat enorm scheelt is dat het al 2 x wel is gelukt en dat je dan een stukje minder onzeker zult zijn straks bij de 3e. Garantie is het natuurlijk niet, maar ik zou erg verbaasd zijn als je niet op z'n minst een goed begin kan maken met de voeding.

Succes!

Groetjes van Kiki

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    elk kindje is uniek dus ook elke bv periode.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je borsten hebben bewezen dat ze het kunnen dus dat zal geen probleem geven, jij hebt ook wel enige kennis/pratijkervaring in huis maar wat het grote verschil maakt is je kind en wat je defintie van succes is. Is het een succes als je kind aan borst drinkt of waneer je kind bv binnen krijgt?

De eerste heeft 10 mnd bv gehad, met wat kleine probleempjes maar niets erg heftigs, ik heb altijd veel gelezen over bv geven en bijbehorende problemen en toch bij de 2de dreigde het compleet mis te gaan.... mn zoon had geen hap/zuigreflex en had geen flauw benul wat hij moest met een borst. Is uiteindelijk goed gekomen doordat ik optijd hulp inschakelde en doorzette maar zonder overdrijven waren de meeste moeders gestopt als ze dit voor hun kiezen hadden gekregen. Ik heb de eerste maanden alles gekolfd en later mn kind aan de borst gekregen en nu met bijna 17 mnd drinkt hij nogsteeds 3x per dag.

Helemaal omdat het je 2x eerder is gelukt; als je echt wil gaat het je nu ook lukken maar hoe makkelijk of moeilijk het gaat is afwachten

7. Anique

Anique Niet meer actief

bij mij is het deze keer niet goed gelukt... en ik hoop juist dat het de volgende keer wel gaat slagen [-o<

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    En zo kom je nog eens op n forum die je niet kende nog :oops:
    Sorry dat t verkeerd stond moderators!

Bij mij ging het de eerste 2 keren als vanzelf. Dus heb nooit echt problemen gehad ermee.
    Dan kan je denken dat ik dus al zo lang en 2 x borstvoeding gegeven heb. Maar hoeveel mijn ervaring telt vraag ik me dan af omdat t als van n leie dakje ging.

@ Zeeuwsmeisje: Het totale succes zou voor mij zijn als ze aan de borst zou drinken. Maar als dat niet wil dan zal ik moeten afkolven ben ik bang.
    De rede dat ik bv wil geven is deels het gemak en deels de gezondheid van mn kindje (anti lichaampjes of hoe heten ze...ben vandaag lekker vaag)
    Dus wil ze mn tepel niet...tja dan zal ze toch n fles moeten. Maar ga me er wel 100% voor in zetten mochten er problemen zijn. En eventuele laktatie deskundigen etc inschakelen voor hulp/info/tips.

Heb er iig erge zin in want heb er genoten van de vorige 2 x.
    Dus als t nu niet lukt dan zou dat een erge tegenvaller zijn voor me. Maar er maar simpel weg van uit gaan dat t weer lukt...dat durf ik ook niet.

Bedankt voor jullie antwoorden meiden :)

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Nouja omdat het 2x goed ging herken je het waarschijnlijk wel als je denkt van dit gaat niet zoals het moet gaan... zogauw je dat denkt hulp roepen.

Verder hoop ik gewoon dat het goed gaat en dat je weer zo kunt genieten... toitoitoi

Deel Deze Pagina