Rechten particulier auto kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sascha81, 29 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

Mijn vriend is begin het jaar voor zichzelf begonnen. En hadden voor de eerste tijd een caddy gekocht. Maar omdat hij nu ver weg moet en meer mensen mee moet nemen. Was het veiliger en fijner ivm lange rit om een bus te hebben. Dus hebben wij een werkbus gekocht Maandag. Alleen begon het olie lampje te branden. Dus mijn vriend het bijvullen. Maar nu vandaag begon hij weer te branden. En mist er erg veel olie uit. Dat is niet goed lijkt mij. Wat zijn je rechten als iemand dingen verzwijgd???.

Liefs Sascha

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heb je hem bij een particulier gekocht? Ik vrees dat je dan helemaal geen rechten hebt. Ik zou wel contact met de verkoper opnemen om te kijken er toch samen uit te komen.

Ik heb 1x bij een particulier gekocht en ben voor de koop bij een garage langs geweest om hem na te laten kijken. Verder koop ik altijd via een garage incl BOVAG garantie.

3. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Ja klopt, Mijn vriend heeft hem gebeld. En laten weten dat hij morgen nagekeken word. En hem morgen terug belt. Dat vond die man prima. Maar toch even wachten. Net was de olie weer over vol. Misschien dat er iets aan de sensor is?. Laten we dat hopen. Maar goed vraag mij af of er wettelijk iets is mpcht er verborgen gebreken zijn?. Want hij heeft niks gezegd.

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Heb hier geen verstand van en ook weinig verstand van auto's... maar toen mijn vriend dit had met zijn (nieuwe!) auto is er uiteindelijk na veel gedoe een nieuwe motor in gekomen... hoop niet voor je dat dat er uit komt

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nouja misschien had hij het moeten melden. Maar bij een particulier is dat een beetje lastig. Hij kan natuurlijk altijd zeggen dat hij het niet wist.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dat kan je totaal niet vergelijken.
    Een nieuwe auto met een tweedehands auto. Dan heb je nog garantie en een garage waar je naar toe kan.

Particuliere verkoop is vaak garantie tot aan de deur en je hebt geen poot om op te staan bij gebreken.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.860
    113
    Bij een particulier heb je geen rechten. Het was netter geweest als hij het had gemeld als hij het wist, maar ja, volgens mij kun je hier niets mee.

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Totaal geen rechten.
    Hier een auto gekocht, welke rijp bleek voor de sloop, wel bij een garage, rechtszaak aangespannen en deze verloren.
    Dus zelfs bij een garage kan je al bot vangen...
    Alleen bij een Bovaggarage invervolg kopen.

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Ik vergelijk het ook niet toch met particuliere koop? Ik vergelijk het met de klachten en geef aan dat dit er bij ons uit kwam en dat ik hoop dat dat het niet is bij ts.

10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dan nog kan je het niet vergelijken ;)
    Olie problemen kunnen zoveel oorzaken hebben. Moet wel flink wat mis zijn en niet alleen wat betreft olie als ze een compleet motorblok vervangen.

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wat raar .. wij auto gekocht wat ook klaar was voor de sloop .. bij garage rechtszaak aangespannen en wel gewonnen toevallig Stond gister na 2 jaar het geld op de rekening .. hij moest wel anders werd er gewoon beslag gelegd bij de garage ..

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Helaas kun je hier wettelijke helemaal niets mee.
    Je mag hopen dat het alleen de sensor is...

Deel Deze Pagina