Rhc antigeen negatief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Damay77, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.741
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat jullie mij uitleg kunnen geven over het volgende: uit het bloedonderzoek blijkt dat ik negatief op Rhc antigeen ben getest. De verloskundige heeft het kort uitgelegd. Het zou iets zijn wat ze nog niet zolang testen. Met 27 weken moet ik opnieuw getest worden om te kijken of het evt omgeslagen is naar positief.
    Als de waarde dan nog negatief was dan wisten ze zelf ook nog niet wat ze moesten doen omdat dit nog nooit bij hun voor gekomen was....
    Ik hoefde me geen zorgen te maken. Kleine zou hoogstens erg geel worden en onder de lampen moeten maar dit was een zeer kleine kans.

Weet u hier meer vanaf? Heb al gegoogled maar daar wordt ik ook niet erg wijzer van..

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Uit onderzoekers gebleken dat er soms in de zwangerschap problemen kunnenontstaan door deze bloedgroep die jij dus niet hebt. Als de baby positief is en jullie bloed in aanraking komt kan jouw lichaam antistoffen aanmaken tegen het bloed van de baby. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Bij 27wkn wordt er in je bloed gekeken naar of er eendrachtige heeft plaats gevonden. Mocht dit zo zijn dan wordt je naar het ziekenhuis verwezen. Er is nog geen direct middel wat die reactie kan tegengaan, dus vandaar dat je ervoor naar het ziekenhuis moet. Ik heb sinds vorige jaar juli dat dit begon nog nooit gezien, dus maak je niet te veel zorgen!

Groeten evelien

Deel Deze Pagina